Madelenemie Skrevet 2. mai 2013 Skrevet 2. mai 2013 Hei! Se NRK nå forstår jeg hvorfor min mann har så mye enrgi... Så mye oversikt, stress øker bare hans innsats, Det skal være motsatt hos menn, men min mann er mye mer kvinnelig, heldigvis for meg, men jeg er dessverre ultramann, på enkelte områder, reaksjonsmønster, stress-sensitiv m.m. På Nrk sier de nå at stress virker bedre og bra på kvinner, de blir flinkere sosialt av stress ??? for meg er det helt motsatt. Se nrk om oxytocin, menn og kbvinner og virkning, nå begynner jeg å bli trygg på at oxytocin virker uavhengig av placebo 0 Siter
Kalevaala Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 For meg er det også motsatt. Jeg blir ikke mer effektiv av stress. Det er nok generaliseringer dette, på gruppenivå. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tenker at det finnes positivt og negativt stress, og det er det negative stresset som er det egentlige stress. Stress er jo ikke det faktum at man har mye å gjøre; stress oppstår derimot når man føler man ikke mestrer eller har mistet oversikten over det som skal gjøres. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Hei! Se NRK nå forstår jeg hvorfor min mann har så mye enrgi... Så mye oversikt, stress øker bare hans innsats, Det skal være motsatt hos menn, men min mann er mye mer kvinnelig, heldigvis for meg, men jeg er dessverre ultramann, på enkelte områder, reaksjonsmønster, stress-sensitiv m.m. På Nrk sier de nå at stress virker bedre og bra på kvinner, de blir flinkere sosialt av stress ??? for meg er det helt motsatt. Se nrk om oxytocin, menn og kbvinner og virkning, nå begynner jeg å bli trygg på at oxytocin virker uavhengig av placebo Noen jobber bra under stress/press, andre tåler det ikke. Hvis du er "særlig sensitiv" takler du stress dårlig, har begynt på boken nå og den er interessan 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Noen jobber bra under stress/press, andre tåler det ikke. Hvis du er "særlig sensitiv" takler du stress dårlig, har begynt på boken nå og den er interessan Hei! Jeg vil gjerne vite mer etter hvert som du leser :-) Jeg har forferdelig mye nå, jeg lager kakepynt og japanske roser engstet jeg meg for å starte på, dette fordi de ser så avanserte ut, man må dreie hånden i bestemte bevegelser beskrevet med klokken, men jeg bekymret meg uten grunn, det gikk helt fint , bare jeg gjør nøyaktig som beskrevet, samtidig må smørkrem og icing være ganske perfekt, men det går :-) Jeg er lettet, på mandag starter jeg på sommerfuglene med når har jeg fått mer selvtillit :-) det er deilig, Ha en fin helg, gleder meg til å lese din erfaring :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 For meg er det også motsatt. Jeg blir ikke mer effektiv av stress. Det er nok generaliseringer dette, på gruppenivå. Hei! Ja mulig det. Men de nevnte nå i programmet at kvinner presterer bedre under stress, men det virker litt rart, jeg blir ofte handlingslammet til jeg får tenkt meg om. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Jeg er en av de som presterer best under press. Jeg blir kald og rolig i virkelig stressede situasjoner og jo mer stresset andre blir, jo roligere blir jeg. Da kjenner jeg at jeg bruker hele hodet og får gjort masse. Jeg følte meg aldri mer enn sliten og sov godt. Dette vil jeg kalle press og stressfaktoren kunne være rimelig høy. Så opplevde jeg en traumatisk sak, som endret dette. Det stresset som da kom var noe helt annet. Da jobbet ikke hjernen litt, men var overaktiv og det kjentes som om nye områder i hjernen ble tatt i bruk. Det stesset handlet om å forstå ting, skjønne noen sammenhenger, løse ting, og det fulgte med et sinne jeg bare har hørt andre har levd med. Det er vel hva du Madelenemie omtaler som negativt stress. Det er i alle fall ikke noe stress som kvinner jobber best under 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Skrevet 5. mai 2013 Jeg er en av de som presterer best under press. Jeg blir kald og rolig i virkelig stressede situasjoner og jo mer stresset andre blir, jo roligere blir jeg. Da kjenner jeg at jeg bruker hele hodet og får gjort masse. Jeg følte meg aldri mer enn sliten og sov godt. Dette vil jeg kalle press og stressfaktoren kunne være rimelig høy. Så opplevde jeg en traumatisk sak, som endret dette. Det stresset som da kom var noe helt annet. Da jobbet ikke hjernen litt, men var overaktiv og det kjentes som om nye områder i hjernen ble tatt i bruk. Det stesset handlet om å forstå ting, skjønne noen sammenhenger, løse ting, og det fulgte med et sinne jeg bare har hørt andre har levd med. Det er vel hva du Madelenemie omtaler som negativt stress. Det er i alle fall ikke noe stress som kvinner jobber best under Hei! Jeg blir rolig :-) også, men mer handlingslammet :-) særlig hvis noen forter og maser på meg, da stopper alle signaler opp føles det som. Ikke like okey. Ja det er nok en forskjell på stress ja som du skriver :-) Så tåler man mye mer når man stresser for barna, særlig som mor, man henter krefter man ikke viste at man hadde, hm...takk det hadde jeg ikke tenkt på riktig så konkret før. Fint med innspill som gir et bredere og mer nyansert syn på saken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har lest flere steder hvor du uttaler deg som mandig. Gjelder dette også når det kommer til sex? Men pleier alltid like sex. Og kvinner er slitne og finner på alle mulig unnskyldninger når det kommer til det. Er det motsatt hos dere? Du vil det mens han er sliten og ikke orker det? Anonymous poster hash: 3059b...0b0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.