stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 1) HVIS det hjelper å "Tro" på noe (som sikkert kan diskuteres) så betyr ikke det at dette "noe" faktisk eksisterer. Man kan tro på "åndelighet" alt man orker uten at noen "ånder" virkelig eksisterer noe mer av den grunn (utenfor hodet til den som tror). 2) Det som er hensiktsmessig er jo faktisk å forholde seg til virkeligheten, fremfor en rekke fantasifigurer, selv om disse brukes til "trøst". Psykoser er jo nettopp ofte med fantasifigurer, eller folk som tror de ER disse. 3) Det finnes hele avdellinger med enkelte psykehus kun for folk som er ekstremt religiøse.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Joda, det kan det være Det "kan" ikke være det, er ER slik. Anonymous poster hash: 75c05...9c8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Du får bare ignorere ateistens . Anonymous poster hash: 75c05...9c8
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Jeg har en god venn som har vært narkoman. Han mener selv at det var gudstroen som fikk ham ut av narkohelvetet, og han sier at de gangene han kjenner seg frista til å prøve igjen, så er det troen på at Gud finnes, som stopper ham. Han er på ingen måte fantatisk, og vi snakker aldri om Gud når vi er sammen - annet enn når han har fortalt om sin vei ut av narkotikaen. Forkynning er noe han ikke har sansen for, så han sier at troen er hans personlig - men at det er den som holder ham på beina Jeg vet om flere narkomane som har blitt frelst, og det er jo kjempebra at de har det så bra
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Neida, vi vet jo selvfølgelig at alle troende er idioter som virkelig kan tro på noe som er like usannsynlig som at det finnes spaghettimonstere. Tenk å være så tett i pappen Enig. Og hvorfor er det mer/mindre usannsynlig enn Flyvende Spaghettimonstre? Det er diskriminerende. Poenget mitt var dog at dette er to forskjellige ting: hvorvidt tro hjelper er uavhengig av om det man tror på virkelig eksisterer.
Togli Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Jeg vet om flere narkomane som har blitt frelst, og det er jo kjempebra at de har det så bra Ja, ingenting som er bedre enn det Jeg er rimelig sikker på at vennen min ikke hadde levd idag om det ikke var for den sterke Gudstroen han plutselig fikk. Han har fortalt meg om hva som skjedde i forbindelse med dette, og det virker nesten for utrolig til å være sant Om det var hallusinasjoner eller ei - iallefall er han idag en nykter småbarnspappa som holder seg langt unna stoffer
Togli Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Enig. Og hvorfor er det mer/mindre usannsynlig enn Flyvende Spaghettimonstre? Det er diskriminerende. Poenget mitt var dog at dette er to forskjellige ting: hvorvidt tro hjelper er uavhengig av om det man tror på virkelig eksisterer. Og poenget mitt var å få deg til å forstå hvordan du rakker ned på troendes selvbilde når du krenker dem slik du gjør. Du kommer garantert til å argumentere deg blå på at du ikke krenker dem personlig, men troen deres. Jeg vet iallefall at om jeg hadde vært troende, så hadde jeg følt meg meget krenket av din måte å rakke ned på folks gudstro på. Siste ord fra meg i denne saken, da jeg ikke orker kverninga på det samme hele tiden, og her bli vi uansett aldri enige siden du uansett ikke ønsker å forstå at det føles ekkelt å bli sett på som en idiot fordi man tror på noe som ikke er bevist.
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Du får bare ignorere ateistens . Anonymous poster hash: 75c05...9c8 Jepp
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Ja, ingenting som er bedre enn det Jeg er rimelig sikker på at vennen min ikke hadde levd idag om det ikke var for den sterke Gudstroen han plutselig fikk. Han har fortalt meg om hva som skjedde i forbindelse med dette, og det virker nesten for utrolig til å være sant Om det var hallusinasjoner eller ei - iallefall er han idag en nykter småbarnspappa som holder seg langt unna stoffer Kjempebra Det er utrolig mange som blir reddet av Jesus, og de får et verdig og bra liv istedenfor å ligge i grøftekanten et sted. Har virkelig respekt for deres tro
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Enig. Og hvorfor er det mer/mindre usannsynlig enn Flyvende Spaghettimonstre? Det er diskriminerende. Nei, det er din hetsing av religiøse som er diskriminerende. Anonymous poster hash: 75c05...9c8
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Nei, det er din hetsing av religiøse som er diskriminerende. Anonymous poster hash: 75c05...9c8 Enig! Alle MÅ tro det sør tror på, ellers er de ikke riktig navla (ifølge han). Må ha et Guds syn på seg selv den fyren der
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Og poenget mitt var å få deg til å forstå hvordan du rakker ned på troendes selvbilde når du krenker dem slik du gjør. Du kommer garantert til å argumentere deg blå på at du ikke krenker dem personlig, men troen deres. Jeg vet iallefall at om jeg hadde vært troende, så hadde jeg følt meg meget krenket av din måte å rakke ned på folks gudstro på. Siste ord fra meg i denne saken, da jeg ikke orker kverninga på det samme hele tiden, og her bli vi uansett aldri enige siden du uansett ikke ønsker å forstå at det føles ekkelt å bli sett på som en idiot fordi man tror på noe som ikke er bevist. At folk er uenige er ikke noen krenking. Jeg har verken vært ufin eller noe annet. At folk velger å bli krenket fordi andre er uenig med dem er faktisk en slags hersketeknikk: Ikke si hva du mener, for da blir jeg krenket.
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Kjempebra Det er utrolig mange som blir reddet av Jesus, og de får et verdig og bra liv istedenfor å ligge i grøftekanten et sted. Har virkelig respekt for deres tro Igjen, det er forskjell på å bli "reddet av Jesus" og å bli reddet av en tro på Jesus/hinduistisk gud/Odin eller andre.
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Enig! Alle MÅ tro det sør tror på, ellers er de ikke riktig navla (ifølge han). Må ha et Guds syn på seg selv den fyren der Dette er et godt eksempel på den hersketeknikken som ateister ofte utsettes for. Hvorfor kan du ikke argumentere saklig?
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Dette er et godt eksempel på den hersketeknikken som ateister ofte utsettes for. Hvorfor kan du ikke argumentere saklig? Saklig? Sør, jeg vet hvor du står for å si det sånn, kan ikke diskutere med deg. Bare respekter det du Vi er så laaaaaaaaangt fra hverandre i meninger så det går an å bli, så ser ikke noe vits i å kverne rundt dette.
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Saklig? Sør, jeg vet hvor du står for å si det sånn, kan ikke diskutere med deg. Bare respekter det du Vi er så laaaaaaaaangt fra hverandre i meninger så det går an å bli, så ser ikke noe vits i å kverne rundt dette. Ja, saklig. Det du skriver er personangrep og trakassering av andre som sier sin mening. Det er ikke noe "verre" å skrive at "det er ingen tegn på at Gud eksisterer" enn det er å skrive "jeg tror på Gud". Med andre ord, du må lære deg å akseptere at andre IKKE tror det samme som deg, og respektere at folk IKKE tror på noen gud. Uten å skrive slikt du gjorde. Jeg bedriver ikke personangrep eller hersketeknikker med deg. Du bør kunne la være.
stjernestøv Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Ja, saklig. Det du skriver er personangrep og trakassering av andre som sier sin mening. Det er ikke noe "verre" å skrive at "det er ingen tegn på at Gud eksisterer" enn det er å skrive "jeg tror på Gud". Med andre ord, du må lære deg å akseptere at andre IKKE tror det samme som deg, og respektere at folk IKKE tror på noen gud. Uten å skrive slikt du gjorde. Jeg bedriver ikke personangrep eller hersketeknikker med deg. Du bør kunne la være. Uff, føler du vrenger og vrir på alt mulig, og beklager hvis du ble fornærmet for det var ærlig talt IKKE meningen. Jeg respekterer at du ikke tror på gud, hva i alle dager var galt med det jeg skrev....forstår det ikke. Du overanalyserer til hver minste detalj, og jeg forstår ikke noe av det. Får ikke håpe du ser på dette som personangrep og hersing, isåfall er du på rett forum...en smule selvopptatt og paranoid.
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Uff, føler du vrenger og vrir på alt mulig, og beklager hvis du ble fornærmet for det var ærlig talt IKKE meningen. Jeg respekterer at du ikke tror på gud, hva i alle dager var galt med det jeg skrev....forstår det ikke. Du overanalyserer til hver minste detalj, og jeg forstår ikke noe av det. Får ikke håpe du ser på dette som personangrep og hersing, isåfall er du på rett forum...en smule selvopptatt og paranoid. stjernestøv: Når du skriver: Enig! Alle MÅ tro det sør tror på, ellers er de ikke riktig navla (ifølge han). Må ha et Guds syn på seg selv den fyren der Så er det både stråmannsargumentasjon (jeg har aldri påstått at noen ikke er "riktig navla"), for ikke å si direkte løgn. Det er ikke å vri på noe. Når du følger opp med direkte personangrep (jeg har ikke skrevet noe som helst som indikerer et "Guds syn" på meg selv, spesielt ikke siden jeg er ateist ) så er det også langt over streken. ===== Og hvis man faktisk går tilbake til det tråden handler om: Jeg har påpekt at det er en STOR forskjell mellom "å bli bedre fordi man tror" (uavhengig av hva man tror på), og at det er "troen på Gud/Jesus" som er avgjørende. Hvis du hisser deg ned, så ser du at jeg ikke har benektet at enkelte blir bedre fordi de "tror på noe". Derimot har jeg påpekt at selv om de "tror på noe", så beviser ikke det at dette "noe" eksisterer, eller at det er "noe" (Gud, Allah, Odin, Visnu) som gjør dem bedre. Dette er faktisk ikke irrelevant, fordi det betyr at man også kan få folk som ikke tror på Gud, til å tro på seg selv, på en god fremtid, eller noe annet. Men hele den diskusjonen blir ødelagt fordi folk ikke tåler at noen faktisk har noe annet å si.
Sør Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Whatever sør Nettopp. Hvorfor ikke heller ha selvrespekt nok til å si "Unnskyld" for det du skrev? Du vet at jeg aldri har skrevet noe vondt til deg, og tvert i mot har skrevet det jeg kan for å hjelpe deg når du har vært dårlig.
Anbefalte innlegg