Gå til innhold

Politiet: - Kriminaliteten som følger med rumenerne er et «megaproblem»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Politiet har pågrepet dobbelt så mange rumenere i 2012 sammenlignet med 2011.

- Det kan ikke fortsette slik, sier visepolitimester Roger Andresen.

- Vi sier ikke at alle fra romfolket er kriminelle, men vi vet at det følger mye vinningskriminalitet med dem. Rumenere topper pågripelsesstatistikken for utenlandske borgere soleklart. Det handler om alle former for vinningsforbrytelser: nasking, innbrudd, lommetyveri. Kriminaliteten som følger med rumenerne, er et megaproblem som krever en urimelig stor andel av våre ressurser, sier Andresen

Viser det seg at enkelte folkeslag er overrepresentert på kriminalstatistikkene, må vi selvsagt gjøre noe spesielt rettet mot disse. Innfør visumplikt for øst-europeere, forby utlendinger å tigge i Norge

Anonymous poster hash: b230f...170

Fortsetter under...

Ja, glem alt om dette med at det er bedre at 100 skyldige går fri enn 1 uskyldig blir straffet.

I tillegg er kriminaliteten i Norge sterkt fallende.

Derimot er hetsingen av minoriteter åpenbart på vei opp. En skam for nasjonen!

Jeg betviler ikke at det følges mye vinningskriminalitet med rom-folk - selv om jeg også forstår at dette ikke gjelder alle. Men uansett er dette et problem det må gjøres noe med. 

Men - at det blir arrestert dobbelt så mange i 2012 som i 2011, har vel kanskje noe med at andelen har vokst også. Så også at rom-folk fortviler fordi de nå tjener mindre penger på å tigge. Klart de gjør det etter hvert som det blir flere og flere av dem... Jeg tror ikke folk er interessert i å gi like mye til alle sammen man møter i løpet av en dag i Oslo... og det er faktisk veldig forståelig, blir store pengesummer av slik...

Nord og ned

I tillegg er kriminaliteten i Norge sterkt fallende

Blandt etniske nordmenn, ja, Blandt sigøynere, nei, slik som også linken fra politiet viser til. Slutt og bland snørr og barter!

Har du forresen lest denne "hetsingen": http://www.nettavisen.no/nyheter/article3619552.ece

Av en eller annen grunn er hetsing i din verden blankpolerte beviselig og etterettelige fakta i alle andres. Hvordan kan det ha seg?

AnonymBruker

Ja, glem alt om dette med at det er bedre at 100 skyldige går fri enn 1 uskyldig blir straffet.

I tillegg er kriminaliteten i Norge sterkt fallende.

Blant etniske nordmenn ja. Det er derimot en ekstrem økning av utlenninger i norske fengsler.

AnonymBruker

Blandt etniske nordmenn, ja, Blandt sigøynere, nei, slik som også linken fra politiet viser til. Slutt og bland snørr og barter!

Har du forresen lest denne "hetsingen": http://www.nettavisen.no/nyheter/article3619552.ece

Ja, det neste blir nok at han anklager denne ildsjelen for å være rasist.

Annonse

Jeg betviler ikke at det følges mye vinningskriminalitet med rom-folk - selv om jeg også forstår at dette ikke gjelder alle. Men uansett er dette et problem det må gjøres noe med. 

Men - at det blir arrestert dobbelt så mange i 2012 som i 2011, har vel kanskje noe med at andelen har vokst også. Så også at rom-folk fortviler fordi de nå tjener mindre penger på å tigge. Klart de gjør det etter hvert som det blir flere og flere av dem... Jeg tror ikke folk er interessert i å gi like mye til alle sammen man møter i løpet av en dag i Oslo... og det er faktisk veldig forståelig, blir store pengesummer av slik...

De fleste tiggere tjener nok fint lite. Det er så mange fordommer mot denne folkegruppen at mange gir ikke.

Dette er den gruppen mennesker er mest diskriminert i Europa.

Nord og ned

De fleste tiggere tjener nok fint lite. Det er så mange fordommer mot denne folkegruppen at mange gir ikke.

Nei, totalt feil igjen!

Det er jo nettopp fordommer og kunnskapsløshet som gjør at noen gir. Les og lær:

http://www.nettavise...icle3619552.ece

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...