Gå til innhold

Fant seg en yngre mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som er litt oppgitt. Hennes mor er i begynnelsen av 50 årene.Hun ble enke for 2 år siden. I fjor sommer var hun på ferie i Tyrkia. Der traff hun en mann(gutt) er 27 år. Min venninne er noen år eldre enn han. Etter sommer har hun reist nedover til han hver 2 mnd. Min venninne og hennes søsken er oppgitt pga nå har moren sagt at de har sagt at de skal gifte seg sånn at han får komme til Norge. De kan ikke ha ett avstandsforhold lengere. Moren er overbevist om at dette er kjærlighet. Jeg tror at han utnytter henne. Hva tror du?

Anonymous poster hash: e3552...5ed

Skrevet

Huff........ Det var ingen enkel sak...... Det er vel gjerne slik at f.eks. mange tyrkiske menn har litt sansen for eldre kvinner, og at det derfor ikke nødvendigvis trenger å bety utnyttelse... Er det egentlig så mye barna kan gjøre med dette? Jeg tror de kanskje gjør best i å la mor få bestemme dette selv, men kanskje kan de påvirke henne til å sørge for at hun f.eks. har særeie og ikke vil tape noe økonomisk dersom de skilles? Hvis barna greier å få henne til å se at de aksepterer hennes forhold, så vil hun kanskje være lydhør for det å sørge for at den økonomiske biten er trygg?

sur kjerring
Skrevet

Jeg har ei venninne som er litt oppgitt. Hennes mor er i begynnelsen av 50 årene.Hun ble enke for 2 år siden. I fjor sommer var hun på ferie i Tyrkia. Der traff hun en mann(gutt) er 27 år. Min venninne er noen år eldre enn han. Etter sommer har hun reist nedover til han hver 2 mnd. Min venninne og hennes søsken er oppgitt pga nå har moren sagt at de har sagt at de skal gifte seg sånn at han får komme til Norge. De kan ikke ha ett avstandsforhold lengere. Moren er overbevist om at dette er kjærlighet. Jeg tror at han utnytter henne. Hva tror du?

Jeg er enig med deg. Han utnytter henne.

Skrevet

Dessverre har alle lignende forhold jeg kjenner til endt med at den unge mannen har skilt seg fra den mye eldre damen etter et relativt kort ekteskap, og så funnet seg en ny og yngre kone som han har stiftet familie med. Gjerne en fra sin egen kultur.

Jeg tviler, men for alt vi vet kan det jo være snakk om stor og ekte kjærlighet i dette tilfellet. Det er vel uansett ikke stort barna kan gjøre hvis mor vil ha seg en mann, ung eller gammel. Hun er fri til å gjøre som hun vil, og de har ikke krav på det hun måtte ha lagt seg opp av penger.

Skrevet

Nei, men de har krav på å få farsarven sin før hun gifter seg på nytt (om hun ikke har skiftet med barna da).

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke gått med på at mor kan sitte i uskiftet bo dersom hun gifter seg på nytt - men jeg skjønner jo at det er grusomt vanskelig for ungene å forlange at hun skifter. Eller er det sånn at hun MÅ skifte uansett dersom hun gifter seg på nytt?

Jeg hadde vært ekstremt skeptisk.

Skrevet

Hvis barna greier å få henne til å se at de aksepterer hennes forhold, så vil hun kanskje være lydhør for det å sørge for at den økonomiske biten er trygg?

Enig. Jeg tror det er den beste måten å håndtere det på.

Skrevet

Enig. Jeg tror det er den beste måten å håndtere det på.

Jeg tror at jo større barnas motstand er, jo mer vil mor opponere ;)  (nyforelska femtiåringer er sikkert ikke bedre enn nyforelska fjortiser ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...