florista Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Hei. Kan jeg beholde lappen med disse medikamentene? (Skriver bare de jeg vet er aktuelle). : Morgen: 0,5 mg rivotril og 25mg seroquel Ettermiddag: 0,5 mg rivotril Kveld: 150mg seroquel. 0,5 mg rivotril. 5mg vival og 7,5 mg imovane. Ingen av legene har sagt noe om at jeg ikke får kjøre. Om ikke, hva må jeg kutte ned på for å få beholde lappen? Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Beholde lappen kan være minst to ting:1. Oppfylle helsekravene2. Kjøre på innvilget dispensasjon.For 1) må døgnforbruket av Rivotril ikke overstige 1 mg. Dvs du må kutte ut 0,5 Rivotril og hele Vival + Imovane.Jeg antar at du vil kunne kjøre på dispensasjon om du kutter ut 0,5 Rivotril og enten Vival eller Imovane.Seroquel kan du fortsette med som før. 0 Siter
florista Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Tusen takk for svar. Hvem har "ansvar" for å ta tak i dette? Foruten meg selv... Så lenge det er en og samme lege som har skrevet det ut, burde ikke han/hun ha ansvaret for å melde inn? Det er ikke under noen omstendigheter blitt tatt opp... Hva skjer hvis i verste fall skulle skje en ulykke? Mvh 0 Siter
frosken Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Tusen takk for svar. Hvem har "ansvar" for å ta tak i dette? Foruten meg selv... Så lenge det er en og samme lege som har skrevet det ut, burde ikke han/hun ha ansvaret for å melde inn? Det er ikke under noen omstendigheter blitt tatt opp... Hva skjer hvis i verste fall skulle skje en ulykke? Mvh Det finnes mange leger/psykiatere som mener at disse bestemmelsene har blitt for strenge - og for rigide. Det er nok adskillige "unnlatelsessynder" ute og går. Sannsynligvis mener din behandler å ha observert at du ikke virker redusert/drugget, eller vedkommende er bekymret for hvilke vansker det ville medføre for deg å miste sertifikatet. Du har selv ansvar for ikke å kjøre dersom du føler deg redusert. Det gjelder for alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.