Missimo Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Hei Jeg ser her at det er mange som går på benzo. Jeg lurer på hvorfor siden det er vanedannende. Jeg har det veldig vanskelig men får ikke slike medisiner. Jeg har tatt overdose noen ganger og forstår jo egentlig hvorfor jeg ikke får det. Men noen ganger har jeg det så vondt, i perioder daglig. Det er så ille at jeg må låse meg inne på badet, og der ligger jeg på gulvet og vrir meg. Jeg får sterk paranoia og angst/panikk. Går på seroquel, wellbutrin, abilify, og lamictal. Men føler det ikke hjelper mot dette. Har også prøvd de aller fleste SSRier. Samboer vil ikke at jeg skal ta benzo fordi han blir så engstelig. Og psyken gir meg kun slike medisiner ved flyturer og tannlegebesøk og det må gå gjennom psykteamet....og slike medisiner er ellers totalt uaktuelt vondt siden det er det som hjelper når alt er grusomt. Spørsmålet er om de kan "la meg" ha det sånn? Føler meg helt låst i en forferdelig situasjon der jeg må gjøre alt andre sier og selvsagt ta hensyn til sambo. Men jeg har det som regel aldri godt og jeg får ikke friminutt. Vet ikke hva jeg skal tenke om dette? Forstår de rundt meg, men føler de ikke forstår meg og min fortvilelse. Skal man ikke ha et verdig liv selv om man sliter? Har lufta at jeg kan få utlevert gjennom psykteamet men de lar ikke psyken meg få. Jeg har ellers et godt opplegg rundt meg så jeg kan ikke klage. Men jeg har hatt panikkanfall siden jeg var lita og nå er jeg godt voksen. Hvorfor lar de meg ikke få noen friminutt? Føler at jeg må gjøre som psyken og sambo sier og sånn men i dette føler jeg meg fortvilet og innestengt. :-(:-( Føler meg veldig langt nede nå, også pga dette.... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Synes de er altfor strenge når det gjelder benzo, jeg får det ikke på dps men hos legen min. De er redd folk skal bli avhengig, men det må gå an å stole på folk. Du trenger jo bare en pause innimellom, ser ikke noe galt i det. Jeg har fått benzo en stund nå men er ikke avhengig. 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Jeg også synes de er altfor strenge og jeg tar meg nær av at de ikke stoler på meg. I stedet må jeg ta ap som jeg har lagt på meg voldsomt av. Men jeg tør ikke gå imot hva de sier .. hva om jeg mister sambo og terapien... Jeg har voldsomt slitsomme dager. Er trøtt og lei. Har hatt d sånn siden barneår :-( Håper Nhd også kan svare meg... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Håper og du får svar fra eksperten, noe må da kunne hjelpe deg og. Tar meg nær av det jeg og når behandler snakker om så lett man blir avhengig, jeg har full kontroll. Høres slitsomt ut å være deg.... 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Benzo har lett for å miste effekt etter en tids bruk, så det er en kortvarig løsning. Men en kortvarig løsning føles ofte bedre enn ingenting når du har det vondt. Det beste er hvis de kan finne en medisinløsning som kan gi deg et bedre liv på lengre sikt. Ser du har prøvd mye forskjellig, men ikke gi opp før alt er prøvd. Håper du kan få det bedre. 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Håper og du får svar fra eksperten, noe må da kunne hjelpe deg og. Tar meg nær av det jeg og når behandler snakker om så lett man blir avhengig, jeg har full kontroll. Høres slitsomt ut å være deg.... Jeg håper det kunne gå an å få til en løsning, men jeg tror egentlig ikke den kommer. Jeg bare lurer på om det finnes c-prep som kan hjelpe like mye...men egentlig trorjeg ikke det dedessverre :-( 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Benzo har lett for å miste effekt etter en tids bruk, så det er en kortvarig løsning. Men en kortvarig løsning føles ofte bedre enn ingenting når du har det vondt. Det beste er hvis de kan finne en medisinløsning som kan gi deg et bedre liv på lengre sikt. Ser du har prøvd mye forskjellig, men ikke gi opp før alt er prøvd. Håper du kan få det bedre. Takk for det :-) Jeg har liksom ikke tro på at det finnes c-prep som hjelper like mye...har prøvd "alt", inkl lyrica. Har hørt om neurontin men den får jeg heller ikke. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Takk for det :-) Jeg har liksom ikke tro på at det finnes c-prep som hjelper like mye...har prøvd "alt", inkl lyrica. Har hørt om neurontin men den får jeg heller ikke. Jeg hadde nesten gitt opp å finne noe som fungerte bra, men nå kan det se ut som jeg har fått noe som fungerer for meg også. Jeg vet ikke hva som er hovedproblemet for deg, men er du sikker på at det ikke er noe du ikke har prøvd. 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde nesten gitt opp å finne noe som fungerte bra, men nå kan det se ut som jeg har fått noe som fungerer for meg også. Jeg vet ikke hva som er hovedproblemet for deg, men er du sikker på at det ikke er noe du ikke har prøvd.[/quote Jeg er nesten sikker. Hva fungerte hos deg da, om jeg kan spørre om det :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Jeg er nesten sikker. Hva fungerte hos deg da, om jeg kan spørre om det :-) Lithium gjorde stor forandring hos meg. Bruker i tillegg AD. Jeg er stabil. Noe jeg ikke har vært på lenge. 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Lithium gjorde stor forandring hos meg. Bruker i tillegg AD. Jeg er stabil. Noe jeg ikke har vært på lenge. Så godt at du fant noe som har hjulpet deg :-) 0 Siter
frosken Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Hei Jeg ser her at det er mange som går på benzo. Jeg lurer på hvorfor siden det er vanedannende. Jeg har det veldig vanskelig men får ikke slike medisiner. Jeg har tatt overdose noen ganger og forstår jo egentlig hvorfor jeg ikke får det. Men noen ganger har jeg det så vondt, i perioder daglig. Det er så ille at jeg må låse meg inne på badet, og der ligger jeg på gulvet og vrir meg. Jeg får sterk paranoia og angst/panikk. Går på seroquel, wellbutrin, abilify, og lamictal. Men føler det ikke hjelper mot dette. Har også prøvd de aller fleste SSRier. Spørsmålet er om de kan "la meg" ha det sånn? Føler meg helt låst i en forferdelig situasjon der jeg må gjøre alt andre sier og selvsagt ta hensyn til sambo. Men jeg har det som regel aldri godt og jeg får ikke friminutt. Vet ikke hva jeg skal tenke om dette? Forstår de rundt meg, men føler de ikke forstår meg og min fortvilelse. Skal man ikke ha et verdig liv selv om man sliter? Har lufta at jeg kan få utlevert gjennom psykteamet men de lar ikke psyken meg få. Jeg har ellers et godt opplegg rundt meg så jeg kan ikke klage. Men jeg har hatt panikkanfall siden jeg var lita og nå er jeg godt voksen. Hvorfor lar de meg ikke få noen friminutt? Generelt sier man vel at benzo er en dårlig løsning på lengre sikt, selv om den kan virke forlokkende på kort. Du sier at du daglig har det så vondt at du ligger på badegulvet og vrir deg. Det betyr jo at du i såfall ville komme til å ta benzo også daglig, og sannsynligvis i betydelige doser for å lindre smerten. Med så hyppig bruk vil du fort komme opp i betydelige doser og ønske doseøkning pga redusert virkning. For meg ser det ut som om det å gi deg benzo til bruk i denne typen situasjoner, vil kunne innebære starten på en langt og avhengighetsskapende forhold til benzo. Jeg tror kanskje du skal tenke at du er heldig som har en psykiater som vil forsøke å finne bedre løsninger, løsninger som ikke gir så mye vansker på lengre sikt. Synd at du har gått opp i vekt av medisiner, hvis vektøkningen er kraftig så bør dere kanskje vurdere tiltak. Jeg tenker ikke at psykiaterens tilbakeholdenhet mht utskrivning av benzo handler om at han ikke stoler på deg, jeg tenker derimot at det vitner om et seriøst ønske om å hjelpe deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Så godt at du fant noe som har hjulpet deg :-) Ja, det svarer seg å ikke gi opp. Spør NHD hva du har igjen å prøve. Skriv opp alt du allerede har prøvd. Håper du finner en løsning. 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Generelt sier man vel at benzo er en dårlig løsning på lengre sikt, selv om den kan virke forlokkende på kort. Du sier at du daglig har det så vondt at du ligger på badegulvet og vrir deg. Det betyr jo at du i såfall ville komme til å ta benzo også daglig, og sannsynligvis i betydelige doser for å lindre smerten. Med så hyppig bruk vil du fort komme opp i betydelige doser og ønske doseøkning pga redusert virkning. For meg ser det ut som om det å gi deg benzo til bruk i denne typen situasjoner, vil kunne innebære starten på en langt og avhengighetsskapende forhold til benzo. Jeg tror kanskje du skal tenke at du er heldig som har en psykiater som vil forsøke å finne bedre løsninger, løsninger som ikke gir så mye vansker på lengre sikt. Synd at du har gått opp i vekt av medisiner, hvis vektøkningen er kraftig så bør dere kanskje vurdere tiltak. Jeg tenker ikke at psykiaterens tilbakeholdenhet mht utskrivning av benzo handler om at han ikke stoler på deg, jeg tenker derimot at det vitner om et seriøst ønske om å hjelpe deg. Hei, jeg har et visst lojalitetsforhold til behandleren min da han hjelper meg mye. Han sier at medisiner ikke kan hjelpe for alt jeg sliter med. Det er derfor fristende med benzo da det egentlig er det eneste som hjelper meg. Men jeg forstår poenget ditt. Det er bare så vanskelig å godta at jeg må ha d sånn. Er i en periode hvor håpet om å blir bra er lite. Men jeg går i dagbehandlingsnettverket hver uke og dt er tøft. Mottar mye hjelp så jeg bør egentlig ikke klage. 0 Siter
frosken Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 Hei, jeg har et visst lojalitetsforhold til behandleren min da han hjelper meg mye. Han sier at medisiner ikke kan hjelpe for alt jeg sliter med. Det er derfor fristende med benzo da det egentlig er det eneste som hjelper meg. Men jeg forstår poenget ditt. Det er bare så vanskelig å godta at jeg må ha d sånn. Er i en periode hvor håpet om å blir bra er lite. Men jeg går i dagbehandlingsnettverket hver uke og dt er tøft. Mottar mye hjelp så jeg bør egentlig ikke klage. Særlig i en intensiv behandlingsfase vil det vel være lite hensiktsmessig å dempe reaksjonene med benzo. Bra at du har et ordentlig behandlingstilbud:-) 0 Siter
Missimo Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Det er nok ikke bra nei...får prøve å holde motet oppe og håpe at det blir bedre..men.har gjort d så lenge at jeg er lei...men d er nok eneste mulighet. :-) 0 Siter
Missimo Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Skrevet 5. mai 2013 Uff nå er det så ille at jeg ikke klarer å bevege meg. Vil bare gråte og det eneste som hjelper er benzo. Det føles som en pine hele greia. En pine å eksistere. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre! Sånn er det ofte. Tatt seroquel men det hjelper ikke. Tør ikke gå tur, redd for å få angstanfall. Det er umulig å leve sånn i lengden. Vurderer å bryte hele behandlingsopplegget. Orker ikke mer.. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mai 2013 Skrevet 5. mai 2013 Kontakt din behandler, kanskje han/hun kan hjelpe deg. Må være noe som kan hjelpe deg, hvilke diagnose har du? 0 Siter
Missimo Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Skrevet 5. mai 2013 Hei og takk for svar :-) Jeg tror ikke min behandler vil hjelpe meg. Kanskje jeg kan sende han en mail. Men han kan jo ikke gjøre noe. Skjønner bare ikke hva det skulle være :-( Har eupf...pluss unnvikende og ptsd og tilbakevendende depresjoner... litt av et psykiatrisk vrak mao :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mai 2013 Skrevet 5. mai 2013 Send en mail da, er vel meningen han skal hjelpe? Kanskje det er medisiner som kan hjelpe du ikke har prøvd? De kan da ikke mene at du bare skal ha det sånn? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.