Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å miste vettet. Tør ikke ringe legevakta, for da kan jeg ble sendt på galehuset, og der er det gale utenlandske leger som kjefter og ikke forstår norsk. No way om jeg vil tilbake til det helvete.... Alt jeg burde gjøre er å ta Zyprexa, men det har jeg ikke, og hver gang jeg blir syk (sjeldent) er det helg. Tenkte jeg skulle lete etter gull i kveld... Vet hvor jeg skal lete, men lurer på om gull fester seg til en magnet? Det er snålt, jeg bikker mellom to verdener... Det føles som jeg er i ferd med å forlate virkeligheten, og kanskje like greit. Nesten som å dra ut på eventyr... Hver psykose er ulike. Den første unner jeg ingen. Det var noe av det verste jeg har opplevd. Den siste for omtrent akkurat et år siden, var bedre. Da ble jeg frisk av meg selv og uten medisiner og innleggelser. Selv om det var på nippet.  

Når livet er jævlig kjipt og som et maraton, er det godt å ta en pause fra verden og bli kokko :-) Selv om jeg ikke blir det med vilje da... Skulle ha skrevet en prosjektplan i helga, det blir verre.... Faen!

stjernestøv
Skrevet

Kanskje du kan få noe medisin på legevakten? Ikke sikkert de sender deg på galehus, bare hold deg saklig og fortell om hvordan du har det.

Skrevet

Antar at du kan få zyprexa ved å kontakte legevakt.

IsteSitron
Skrevet

Kjære, kjære deg, det må da være bedre å oppsøke hjelp enn å sitte helt alene å ha det vondt!

Jeg er enig med de andre her, du får sikkert zyprexa på legevakta. 

Dessuten kan dem ikke legge deg inn uten at du er til fare for deg selv eller andre. 

For og tvangsinnlegges så må du ha en alvorlig sinnslidelse, i tillegg må du være til umiddelbar fare for deg selv eller andre. 

Ring legevakta og si du trenger zyprexa, eventuelt kan du prøve å ringe hjemmesykepleien og høre om de kan gi deg zyprexa. 

Du kan jo ringe legevakta og si det som det er, at du er dårlig, men at du kun trenger zyprexa for og bli bedre. 

Legevakten må følge loven de også, sålenge du ikke vil dø eller skade andre tror jeg neppe de legger deg inn. 

Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Ok. Men jeg kommer meg ikke til legevakta. Nekter å ta taxi, fordi jeg hater en av dem som kjører og er livredd de gale legene. De skyter faktisk ute nå, og jeg må ta inn dyra. for de er redde. Og det er HELT SANT!

Skrevet

Ok, så du vil ikke kontakte legevakta. Hva ønsker du å oppnå med å skrive om situasjonen din her på dol nå i kveld?

serenity777
Skrevet

Kjenner du noen psyk pas? Kanskje du kan låne noe zyprexa? Det er jo en relativt vanlig medisin.

Skrevet

Kjenner du noen psyk pas? Kanskje du kan låne noe zyprexa? Det er jo en relativt vanlig medisin.

Jaaaa :-) Snakket akkurat med en, han skulle lete hjemme,, men jeg sa det gikk bra så langt :-)

IsteSitron
Skrevet

Ok. Men jeg kommer meg ikke til legevakta. Nekter å ta taxi, fordi jeg hater en av dem som kjører og er livredd de gale legene. De skyter faktisk ute nå, og jeg må ta inn dyra. for de er redde. Og det er HELT SANT!

Jeg kan berolige deg med at de IKKE skyter ute, det er kun i hodet ditt. Og dynene dine er ikke redde, kanskje de er kalde, men dyner har ikke følelser, så de blir ikke redde, du kan ta det helt med ro:)

Skrevet

Jeg kan berolige deg med at de IKKE skyter ute, det er kun i hodet ditt. Og dynene dine er ikke redde, kanskje de er kalde, men dyner har ikke følelser, så de blir ikke redde, du kan ta det helt med ro:)

Dyra som er redde, ikke dyna.

Om Rose23 ikke bor ved en skytebane da.....  

Frosken, NHD og andre sier mye riktig Rose23.

Ingen taxisjafør skulle "bestemme" over om du trenger medisiner. Medisiner er vel hva du trenger for å ikke havne i psykose?  

IsteSitron
Skrevet

Dyra som er redde, ikke dyna.

Om Rose23 ikke bor ved en skytebane da.....  

Frosken, NHD og andre sier mye riktig Rose23.

Ingen taxisjafør skulle "bestemme" over om du trenger medisiner. Medisiner er vel hva du trenger for å ikke havne i psykose?  

Sorry, det er jeg som så syner.. har det ikke helt bra for tiden jeg heller... 

Skrevet

He he. Det var skyting, for dyrene reagerte på dem. Var på fjellet i natt for å lete etter gull. Jaiks. 7 timerstur. Men føler meg mer på plass nå.  

stjernestøv
Skrevet

He he. Det var skyting, for dyrene reagerte på dem. Var på fjellet i natt for å lete etter gull. Jaiks. 7 timerstur. Men føler meg mer på plass nå.  

Rart du ikke er sliten etter 7 timers tur :huh:

Men bra du har det bedre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...