Gå til innhold

Seksuelle overgrep i psykiatrien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg vært utsatt for. Saken ble henlagt men fikk likevel erstatning. Vedk er profilert. Jeg ønsker å jobbe mot at slike overgrep ikke skal skje. Noen som er kreative til hvordan gå frem og muligheter jeg har? Tips og råd mottaes med takk.

Anonymous poster hash: a7fc5...f19

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hørte for noen år siden om en forening som jobbet mot dette. Jeg mener den hadde sitt sete i Bergen. Hør med lederen av gruppen Hieronimus, Eva Rognvik. Jeg mener det var hun som satte meg i kontakt med denne organisasjonen den gang.

http://www.hieronimus.org/

Skrevet

Dette har jeg vært utsatt for. Saken ble henlagt men fikk likevel erstatning. Vedk er profilert. Jeg ønsker å jobbe mot at slike overgrep ikke skal skje. Noen som er kreative til hvordan gå frem og muligheter jeg har? Tips og råd mottaes med takk.

Anonymous poster hash: a7fc5...f19

Hvilket fylke bor du i?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fylke bor du i?

Har ikke så lyst å skrive det her..mail?

Anonymous poster hash: 4f018...41c

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så lyst å skrive det her..mail?

Dere kan evt bruke personlig melding til å utveksle e-postadresser, hvis dere ikke ønsker at alle skal se e-postadressene deres.

Anonymous poster hash: dc206...585

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan evt bruke personlig melding til å utveksle e-postadresser, hvis dere ikke ønsker at alle skal se e-postadressene deres.

Anonymous poster hash: dc206...585

Ok takk for tipset! Vet ikke helt hvordan bruke det men skal prøve.

Madelenemie
Skrevet

Jeg hørte for noen år siden om en forening som jobbet mot dette. Jeg mener den hadde sitt sete i Bergen. Hør med lederen av gruppen Hieronimus, Eva Rognvik. Jeg mener det var hun som satte meg i kontakt med denne organisasjonen den gang.

http://www.hieronimus.org/

Hei!

Og i den samme gruppen har en lege som har skrevet om forelskelse i terapiforholdet, bra artikkel du bør lese, for dette er mer utbredt enn du vet. Og løsningen de skisserer er ikke absolutt og menneskefiendtlig,. men tar hensyn til hele menneske og nyansene i oss.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Og i den samme gruppen har en lege som har skrevet om forelskelse i terapiforholdet, bra artikkel du bør lese, for dette er mer utbredt enn du vet. Og løsningen de skisserer er ikke absolutt og menneskefiendtlig,. men tar hensyn til hele menneske og nyansene i oss.

Seksuelle overgrep er ikke lov, heller ikke i psykiatrien.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...