Gå til innhold

Har vært hos lege i dag...

Anbefalte innlegg

IsteSitron
Skrevet

Var hos legen grunnet psykotiske symptomer og angst. 

Han ville ikke legge meg inn enda, men jeg måtte love å ringe fastlegen denne uken.. men han er syk i dag så jeg håper han kommer tilbake denne uken. 

Hvis jeg ble verre så skulle jeg ringe legevakta,.. men fikk utskrevet nozinan 25 mg som jeg kunne ta inntil 3 ganger daglig.. får håpe det hjelper, legen håpet også det skulle hjelpe. 

Siden det er fare for overdose hvis jeg skulle bli sykere så får jeg inn en ukesdosett med medisinene i. 

Han skulle også henvise meg til poliklinikken til en psykiater eller psykologspesialist. 

Så nå ser det ut som jeg får hjelp. 

Er urolig nå, så lurer på om jeg skal ta en tablett når jeg får inn dosetten. 

Men er bekymret over at jeg skal bli så trett at jeg vil legge meg så tidlig. 

Noen som har erfaring med nozinan? 

Tar gjerne i mot deres erfaringer inkludert NHD sine syn på denne medisinen. 

Fortsetter under...

Skrevet

Var hos legen grunnet psykotiske symptomer og angst. 

Så fint at du gikk til legen i dag. Hvordan gikk det på visning i går? Fått napp på ny bopel?

IsteSitron
Skrevet

Så fint at du gikk til legen i dag. Hvordan gikk det på visning i går? Fått napp på ny bopel?

Det gikk greit, men ble veldig stresset. 

Venter i spenning på svar hos den ene, den andre fikk jeg egentlig et ja på, men det var innmari dyr. 

Den kostet 10 000 i måneden pluss strøm, i tillegg til 60 000 i depositum. 

Så tviler på at kommunen og nav går med på det. 

Skal ta den nye medisinen min nå, er redd for å ta den, da jeg aldri har prøvd den før. 

Men jeg vet at hvis jeg ikke tar dem blir jeg kanskje mer urolig og kanskje innlagt, og det vil jeg ikke, så jeg får vel bare ta den tabletten i tillegg til seroquel og håpe på det beste. 

Klem

Skrevet

Venter i spenning på svar hos den ene, den andre fikk jeg egentlig et ja på, men det var innmari dyr. 

Skal ta den nye medisinen min nå, er redd for å ta den, da jeg aldri har prøvd den før. 

Men jeg vet at hvis jeg ikke tar dem blir jeg kanskje mer urolig og kanskje innlagt, og det vil jeg ikke, så jeg får vel bare ta den tabletten i tillegg til seroquel og håpe på det beste. 

Det var godt nytt :) Ta kontakt med NAV og hør hva de sier før du sier den fra deg, ikke sikkert at dette er uakseptabelt.

Ta medisinen som foreskrevet du. Dersom du ikke føler deg bedre etter litt tid (en uke, to) tar du kontakt med legen pånytt, men i første omgang: ta medisin som foreskrevet av legen.

Ha en fin kveld videre da du, høres ut som det lysner for deg spør du meg - og klem tilbake :)

Skrevet

Klem

Herrehimmel, 60 000 i depositum, for en sum. Som Kaiya skriver så ta det videre til Nav, man vet aldri før man har spurt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...