Gå til innhold

Kjøper mannen din sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hvis en kvinne ønsker å selge sex for å få bedre økonomi, og hun selv sier hun trives med det og kanskje til og med liker det, hvorfor skal staten da overkjøre hennes ønsker og si at det hun driver med er moralsk forkastelig og galt?

Venstresidens politikere snakker mye om kvinnens rett til å bestemme over egen kropp når det gjelder abortsaken. Gjelder ikke samme prinsippet når det gjelder salg av sex?

Anonymous poster hash: a0df1...acd

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

35

• Togli

23

• Sør

19

• Maglor

18

Mest aktive i denne tråden

Eh, du kan ikke stille liketstegn mellom prostituerte og pasienter med psykiske lidelser. Denslags umyndiggjøring av folk man ikke liker er velkjent fra russland og romania der man stuet bort "fiender av staten" på sinnsykehus.

Man kommer ikke bort fra at kriminalisering fører til mer kriminalitet og større problemer for sexarbeidere. Å ikke ta dem på alvor fordi de "tjener penger" eller "ikke ser hva de gjør" er en strategi dømt til å feile.

Du har jo livlig fantasi og kritiserer meg for noe jeg ikke har skrevet. En fastlege som behandler en prostituert for kjønnsyksom eller sår fra mishandling er vel ikke så avstumpet at han/hun ikke gjør seg noen refleksjoner over pasientens livsstil og de belastninger "yrket" medfører. At en psykolog tar imot en prostituert som sin pasient, betyr ikke at pasienten er umyndiggjort eller moden for sinnsykehus.

Kriminalisering betyr bare at det rettsvesenet har mulighet til å begrense prostitusjon og inndra beløpene fra virksomheten. Det betyr ikke at de skal behandles på samme måten som fiender av fortidens Østeuropeiske diktaturstater. Det er ingen grunn til at kriminalisering av prostitusjon skal medføre med kriminalitet. For det første kan man utvise de forholdsvis mange utenlandske prostituerte permanent. Og da kan de ikke fortsette med kriminalitet i Norge.

Ved å inndra penger også fra norske prostituerte, fjernes inntektsgrunnlaget og motivasjon til fortsatt prostitusjon. Selvfølgelig forutsatt at de får annen sysselsetting, har de ingen grunn til å begå kriminalitet.

sur kjerring

Du har jo livlig fantasi og kritiserer meg for noe jeg ikke har skrevet. En fastlege som behandler en prostituert for kjønnsyksom eller sår fra mishandling er vel ikke så avstumpet at han/hun ikke gjør seg noen refleksjoner over pasientens livsstil og de belastninger "yrket" medfører. At en psykolog tar imot en prostituert som sin pasient, betyr ikke at pasienten er umyndiggjort eller moden for sinnsykehus.

Kriminalisering betyr bare at det rettsvesenet har mulighet til å begrense prostitusjon og inndra beløpene fra virksomheten. Det betyr ikke at de skal behandles på samme måten som fiender av fortidens Østeuropeiske diktaturstater. Det er ingen grunn til at kriminalisering av prostitusjon skal medføre med kriminalitet. For det første kan man utvise de forholdsvis mange utenlandske prostituerte permanent. Og da kan de ikke fortsette med kriminalitet i Norge.

Ved å inndra penger også fra norske prostituerte, fjernes inntektsgrunnlaget og motivasjon til fortsatt prostitusjon. Selvfølgelig forutsatt at de får annen sysselsetting, har de ingen grunn til å begå kriminalitet.

Med den logikken skulle det ikke finnes kriminalitet i det hele tatt. Prøv igjen.

Virkelighetsfjernt. Tror du på julenissen også?

Endret av Maglor
Hvis en kvinne ønsker å selge sex for å få bedre økonomi, og hun selv sier hun trives med det og kanskje til og med liker det, hvorfor skal staten da overkjøre hennes ønsker og si at det hun driver med er moralsk forkastelig og galt?

Venstresidens politikere snakker mye om kvinnens rett til å bestemme over egen kropp når det gjelder abortsaken. Gjelder ikke samme prinsippet når det gjelder salg av sex?

Anonymous poster hash: a0df1...acd

Moralsk forkastelig her vil si ødeleggende. Se mitt innlegg <a href="http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392018-kj%C3%B8per-mannen-din-sex/page-2" target=_BLANK>Mitt svar </a>

Skrevet i går, 10:14.

bestemme over egen kropp?

Veldig typisk fra del delen av venstresiden at de ikke klarer å være konsekvente. (Høyresiden har også sine rariteter.) Dessuten framstiller de prostituerte kvinner kun som ofre for andres ugjerninger og helt ute av stand til å forstå rekkevidden av det de gjør. Det er nok misforstått. Sannsynligvis har mange av dem opplevde vonde ting som har bidradd til at de er prostituerte. Det fratar dem ikke nødvendigvis for ansvar. Hvis en tvangssituasjon finnes, f.eks. med hallik, menneskesmugling, mishandling eller trussel om det, kan de selvfølgelig ikke straffeforfølges selv om prostitusjon ellers skullle blir forbudt. Å sette andres helse på spill ved høyrisikoatferd for farlige smittsomme sykdommer, er langt fra greit.

Annonse

Det der er ganske arrogant for å si det mildt. Går ut fra at hverken jeg, andre DOLere eller sexarbeidere vet sitt eget beste fra ditt synssted?

Okei, siste setningen tar jeg tilbake..... Men kan du da svare ja på at du synes det er helt greit dersom din mor, søster eller datter velger å jobbe som prostituert?

De prostituerte selv og deres interesseorganisasjon sier jo at forbud har gjordt ting verre og at en form for legalisering er veien å gå. Kanskje vi burde lytte til dem?

Det er jeg faktisk ikke helt fremmed for.... Jeg er ikke så dum at jeg tror prostitusjon vil bli borte. Det er et yrke som alltid vil "overleve" på en eller annen måte, og det viktigste for meg er at de prostituerte blir behandla bra. Men jeg har allikevel lov å si at det er trist at prostitusjon forekommer og at jeg synes synd på de som må _kjøpe_ sex.

Jeg tror faktisk jeg hadde avsluttet forholdet hvis jeg fant ut at den jeg var sammen med hadde kjøpt sex. De som synes det er greit å kjøpe seksuelle tjenester har et menneskesyn som ikke appellerer til meg. De kan aldri vite om den prostituerte gjør det av fri vilje, og hvor skadet han eller hun er i sjela. Nesten alle som selger sex har hatt et tøft liv, og gjør det fordi de ikke ser andre utveier. Fattigdom, menneskehandel, omsorgssvikt, vold, seksuelt misbruk, psykiske problemer, rusmisbruk, det er slike ting de forteller om.

For meg ser det ut som horekunder flest fortrenger alt de hører om veien inn i prostitusjon, og innbiller seg at nettopp de har funnet en lykkelig hore som gjør det av lyst og med glede. Enten skaper disse mennene seg en egen virkelighet for å rettferdiggjøre sine handlinger, eller så er de så kalde og egoistiske at de ikke bryr seg om annet enn sin egen nytelse, for mye tyder på at den lykkelige prostituerte er en sjelden fugl, selv om hun helt sikkert finnes. Jeg liker ikke sånne menn. Jeg liker menn som ikke er så styrt av sine lyster eller opptatt av å få dekket sine egne behov at de er villige til å la andre lide for det. Jeg liker bra menn. Bra menn har empati og omtanke for flere enn seg selv. Og fin rumpe!

AnonymBruker

Jeg tror faktisk jeg hadde avsluttet forholdet hvis jeg fant ut at den jeg var sammen med hadde kjøpt sex. De som synes det er greit å kjøpe seksuelle tjenester har et menneskesyn som ikke appellerer til meg. De kan aldri vite om den prostituerte gjør det av fri vilje, og hvor skadet han eller hun er i sjela. Nesten alle som selger sex har hatt et tøft liv, og gjør det fordi de ikke ser andre utveier. Fattigdom, menneskehandel, omsorgssvikt, vold, seksuelt misbruk, psykiske problemer, rusmisbruk, det er slike ting de forteller om.

For meg ser det ut som horekunder flest fortrenger alt de hører om veien inn i prostitusjon, og innbiller seg at nettopp de har funnet en lykkelig hore som gjør det av lyst og med glede. Enten skaper disse mennene seg en egen virkelighet for å rettferdiggjøre sine handlinger, eller så er de så kalde og egoistiske at de ikke bryr seg om annet enn sin egen nytelse, for mye tyder på at den lykkelige prostituerte er en sjelden fugl, selv om hun helt sikkert finnes. Jeg liker ikke sånne menn. Jeg liker menn som ikke er så styrt av sine lyster eller opptatt av å få dekket sine egne behov at de er villige til å la andre lide for det. Jeg liker bra menn. Bra menn har empati og omtanke for flere enn seg selv. Og fin rumpe!

Enig! 

Anonymous poster hash: 3c254...176

Hipp hurra for tonie!!! :D :D :D

AnonymBruker

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=10109982

Det er vel sånn at det er flere kvinner enn menn som er prostituerte. Kanskje er det mer forståelig med de menn som ikke har sjanse på damer. Slik sett er vi kanskje heldigere vi kvinner som alltids kan få oss noe om det er det vi ønsker.

Det er vel sånn at mange menn i parforhold også benytter seg av prostituerte. Er dette menn som vi kjenner? Eller er dette noe som angår andre vi ikke kjenner? 

Jeg synes dette er så trist. Jo mer prostitusjon og jo mer lovlig det blir jo mer tror jeg det vil bli benyttet. 

Jeg lurer på hva det er med menn som gjør at de synes det er ok å kjøpe sex og gå hjem og ha seg med kona etterpå. 

Anonymous poster hash: 94285...987

Anonymous poster hash: 94285...987

Nei, men det er mye gratisprostitusjon der ute og går da... 

Anonymous poster hash: b2db9...18f

Okei, siste setningen tar jeg tilbake..... Men kan du da svare ja på at du synes det er helt greit dersom din mor, søster eller datter velger å jobbe som prostituert?

Hva får deg til å tro at jeg har endret mening i løpet av noen timer?

Annonse

Jeg kan ikke se at du noe sted har skrevet at det er helt greit at din mor, søster eller datter prostituerer seg? Men da vet vi at du ikke ville hatt noe problem med det :)

Hvis noen i min familie ville bli sexarbeider ser jeg ikke noe problem med det i seg selv.

Ingen grunn til å ikke støtte særs oppegående personer i sine valg.

AnonymBruker

jeg synes synd på de som må _kjøpe_ sex.

Hvorfor synes du synd på dem?

Hvorfor skriver du at de må  kjøpe sex?

Det er vel ingen som kjøpe sex?? Ingen tvinger dem til å kjøpe sex.

"rister på hodet"

Anonymous poster hash: 36d1b...887

Hvorfor synes du synd på dem?

Hvorfor skriver du at de må  kjøpe sex?

Det er vel ingen som kjøpe sex?? Ingen tvinger dem til å kjøpe sex.

"rister på hodet"

Anonymous poster hash: 36d1b...887

Jeg skrev ikke MÅ kjøpe sex, men "må KJØPE sex" - en liten forskjell der ;)   Jeg antar man kjøper sex fordi man ikke får det andre steder? Hvorfor skulle man ellers betale for sex?

Endret av Togli

Ingen grunn til å ikke støtte særs oppegående personer i sine valg.

Vel, da er vi fra to ulike planeter ;)  Hadde døtrene mine valgt å selge kroppen sin til sexsultne menn, så hadde jeg jaggu satt himmel og jord i bevegelse for å stoppe dem ;)   Heldigvis tror jeg de er såpass oppegående og reflekterte at de aldri vil komme til å gjøre noe slikt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...