Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bipolar 1 og bruker litium og abilify.

Men jeg har et annet problem også. Jeg har angst. Særlig for å prøve nye ting og for å bli forlatt. Nå er jeg lei av å kjenne på angsten. Jeg tørr nesten ikke prøve meg i jobb. Er uføretrygdet, men kjeder meg og ønsker prøve meg i jobb. Men jeg får angst.

Kan jeg ta prøve SSRI? Er det trygt? Kan det hjelpe? Før har jeg prøvd Fontex, og det hjalp umiddelbart, for så å gjøre meg dårligere. Men føler i gode perioder og at det hjalp veldig. Kanskje det er trygt nå som jeg har riktig dose litium? Det hadde jeg ikke før.

Eller bør jeg prøve få skrevet ut sobril til å ta første dag i ny jobb og når jeg skal møte folk og selge sofa og slikt som skremmer meg?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du kan prøve ut SSRI. Det bør være trygt når du både har litium og Abilify.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

SSri  preparatet er suveren mot angst! Ingen tvil om det. Har selvbrukt det i 8 år, men vær så inderlig klar over bivirkningene pluss de grusomme abstinensene den dagen du vil slutte..:(

Anonymous poster hash: dfc42...48f
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSri  preparatet er suveren mot angst! Ingen tvil om det. Har selvbrukt det i 8 år, men vær så inderlig klar over bivirkningene pluss de grusomme abstinensene den dagen du vil slutte.. :(

Anonymous poster hash: dfc42...48f

Det er ingen regel om grusomme abstinenser. De aller fleste merker ingenting til dette. Men har en først brukt SSRI over noe tid, skal en bruke tre måneder på nedtrapping frem til avslutning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...