AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Hei. Kan man kombinere antidepressiva (SSRI) med røykeavvenningspreparater som Zyban? Kan man få skrevet ut Zyban på blå resept med depresjon som indikasjon hvis man ønsker en kombinert antidepressiv og røykeavvenningseffekt? Har du noen erfaring med Zyban brukt på denne måten, og er det noen risiko forbundet med å bruke slike midler når man er sårbar for angst og depresjon? (Har lest at champix gir selvmordstanker). Kan man problemfritt bruke Zyban i en kort periode 1-3 måneder og deretter slutte, eller kreves det nøye planlagt opptrapping og nedtrapping over lengre tid? Takk for svar. Anonymous poster hash: 5786f...6e3 Anonymous poster hash: 5786f...6e3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Zyban = Wellbutrin Ja, du kan få Wellbutrin på blå resept for kombinert behandling av depresjon og røykeslutt. Det er helt problemfritt. Bivirkning kan være innsovningsvansker. I tillegg kan du risikere å bli mindre deprimert og få et langt bedre seksualliv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Takk. Siste spørsmål: Er det mulig å dele en 150 mg tablett? Trenger noe som tilsvarer 5 mg Cipralex. Anonymous poster hash: 5786f...6e3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Mindre enn 150 mg har ingen hensikt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Noen som vet om det er mulig å dele en 150 mg tablett Wellbutrin? Anonymous poster hash: 5786f...6e3 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Du bør ikke dele den, dette er spesielle tabletter med langsom frisetting av medisinen i kroppen. Hvis du deler tablettene tas medisinen potensielt raskere opp i blodet. Du kommer neppe til å dø av det, men jeg ser ikke poenget. 150 mg er lavest mulige dose, på samme måte som 5 mg er det for Cipralex. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Du bør ikke dele den, dette er spesielle tabletter med langsom frisetting av medisinen i kroppen. Hvis du deler tablettene tas medisinen potensielt raskere opp i blodet. Du kommer neppe til å dø av det, men jeg ser ikke poenget. 150 mg er lavest mulige dose, på samme måte som 5 mg er det for Cipralex. Sier du at 150 mg wellbutrin tilsvarer 5 mg cipralex? Jeg vil ta laveste dose slik at jeg slipper opp og nedtrapping. Anonymous poster hash: 5786f...6e3 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Sier du at 150 mg wellbutrin tilsvarer 5 mg cipralex? Nei, jeg sier bare at det er de respektive laveste dosene for hver av medisinene. Medisinene virker på ulik måte, så du kan ikke si at noen dose av den ene tilsvarer den andre. Hvis du vil ta lavest mulig dose av Wellbutrin er det 150 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.