Gå til innhold

Bruker Botanisk hage som toalett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I Botanisk hage orker de ikke mer. Åpningstidene blir innskrenket på grunn av «uverdige forhold» i hagen som brukes som friluftstoalett.

De bostedsløse gjør fra seg i de omliggende grøntområdene, deriblant Botanisk hage. De ansatte der har laget en oversikt over syv forskjellige steder hvor det daglig fjernes menneskelig avføring. I tillegg gjøres det samme mer sporadisk andre steder i hagen.

«Forholdene er uverdige for de bostedsløse, uhygieniske for de besøkende, inkludert barn i barnehagealder, og også ubehagelige for de ansatte som må fjerne ekskrementene». Det skriver Arne Bjørlykke, direktør for Naturhistorisk museum som Botanisk hage er en del av, i en pressemelding.

http://www.osloby.no/nyheter/Bruker-Botanisk-hage-som-toalett-7195913.html#.UYkYDdxdx8F

Hvordan løser man dette problemet når det ikke nytter å sette opp "tigger" toaletter?

Anonymous poster hash: d428e...7fa
Skrevet

Åh.. da var det kanskje ikke hundemøkk jeg nesten tråkka i der i går.

Skrevet

Man setter opp toaletter og ev. dusjer, også dyrker man kaktus i Botanisk hage.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Man setter opp toaletter og ev. dusjer, også dyrker man kaktus i Botanisk hage.

:)

Bortsett fra kaktusene har man prøvd dette, og toalettene ble så nedgriset at de måtte fjernes.

serenity777
Skrevet

Tja, jeg vet om noe som kan funke..... Tror noen andre og har tenkt på det, det kalles tiggerforbud. men iom att ap vil byråkratisere det, så må vi nok vente til neste år....

annlovindaen
Skrevet

Tja, jeg vet om noe som kan funke..... Tror noen andre og har tenkt på det, det kalles tiggerforbud. men iom att ap vil byråkratisere det, så må vi nok vente til neste år....

Enig - tiggerforbud er nok veien å gå. 

Skrevet

Bortsett fra kaktusene har man prøvd dette, og toalettene ble så nedgriset at de måtte fjernes. Anonymous poster hash: d428e...7fa

Merkelig "logikk" - noen andre herpet toalett/skole/gymsal/trafikkskilt/busskur, så da slutter vi med det. Folk må bare lære seg å gå utendørs.

Skrevet

Enig - tiggerforbud er nok veien å gå.

Ja, dersom man ønsker at de, i stedet for å sitte på fortauet, skal være tvunget til kriminell aktivitet, så er det smart.

Skrevet

Ja, dersom man ønsker at de, i stedet for å sitte på fortauet, skal være tvunget til kriminell aktivitet, så er det smart.

Alternativt å gjøre hva vi kan for at så mange som mulig av de som ikke kan forsørge seg selv i Norge ikke slipper inn hit, og gjøre enda mer for å hindre at Norge blir ansett som et fint sted å reise til av de som ikke kan forsørge seg selv.

Det er smart.

Det som er "mindre smart" er å gjøre Norge til sosialkontor for de vanskligstilte for hele Europa og store deler av verden forøvrig.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig "logikk" - noen andre herpet toalett/skole/gymsal/trafikkskilt/busskur, så da slutter vi med det. Folk må bare lære seg å gå utendørs.

Logikken er at de ikke skulle vært her i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

I følge politiet er det en sammenheng mellom tigging, kriminalitet og menneskehandel. Derfor er eneste løsning strengere grensekontroll, og utvisning av uønskede elementer.

Skrevet

Det som er "mindre smart" er å gjøre Norge til sosialkontor for de vanskligstilte for hele Europa og store deler av verden forøvrig.

Hva ? Syns du dette ? Jeg mener at vi bør ha såpass hjerterom at vi kan ta i mot noen milliarder mennesker på verdensbasis som sikkert har mer lyst til å bo her enn å tråkke rundt i sørpemyra av en landsby på nivå med 500 tallet.

Verden er hard, urettferdig og ubarmhjerting. Vi får prise oss lykkelige for å tilhøre eliten, hjelpe till litt der vi kan i ny og ne. Men vi trenger ikke være utedo for Rom-tiggere.

Norge er et dyrt land å være i, hvis du ikke har jobb og ikke krav på støtte, har du i grunnen ikke så mye her å gjøre. Tigging er ikke et yrke.

annlovindaen
Skrevet

Det gjør svært, svært mange av dem, i tillegg til å sitte å tigge. Og drite overalt

Skrevet

Hvordan tvinger man dem til kriminell aktivitet forøvrig ? Er det en gruppe mennesker som er helt fritatt egen vilje og ansvar for eget liv? Er det slik at er du født inn som rom-folk er du nødt til å kle deg i slitne klær, ignorere utdanning, ikke prøve på vanlig jobb, men MÅ dra til Norge for å tigge, og hvis du ikke får lov å tigge der MÅ du fortsatt være i Norge, men da er du pukka nødt til å drive kriminell virksomhet ?

Destruction
Skrevet (endret)

Hvordan tvinger man dem til kriminell aktivitet forøvrig ? Er det en gruppe mennesker som er helt fritatt egen vilje og ansvar for eget liv? Er det slik at er du født inn som rom-folk er du nødt til å kle deg i slitne klær, ignorere utdanning, ikke prøve på vanlig jobb, men MÅ dra til Norge for å tigge, og hvis du ikke får lov å tigge der MÅ du fortsatt være i Norge, men da er du pukka nødt til å drive kriminell virksomhet ?

Det er denne typen feilaktige påstander som gjør meg fristet til å komme med lite bibelske antydninger om medmenneskers intellekt. 

I verden er det et sted mellom 5 og 12 millioner mennesker innen romfolket. Av disse er det nå, i følge politiet, 2-300 i Oslo. Det er altså et marginalt antall av dem som finner veien til Norge. Det er så mange nuller bak null komma hvis vi tar det i prosent, at jeg ikke orker å taste inn alle nullene.

Likevel tegner du et bilde av at de vil hit hele gjengen. 

Det er særdeles skremmende at det finnes så lite kunnskapsløse mennesker som deg der ute.

Denne mangelen på vett er en av årsakene til at så mange har vendt seg vekk fra Kristendommen.

Endret av Destruction
Skrevet

Det er denne typen feilaktige påstander som gjør meg fristet til å komme med lite bibelske antydninger om medmenneskers intellekt. 

I verden er det et sted mellom 5 og 12 millioner mennesker innen romfolket. Av disse er det nå, i følge politiet, 2-300 i Oslo. Det er altså et marginalt antall av dem som finner veien til Norge. Det er så mange nuller bak null komma hvis vi tar det i prosent, at jeg ikke orker å taste inn alle nullene.

Hva er feilaktig ?  Greit, jeg har ikke belegg fordi jeg har ikke spurt hver enkelt, men jeg er rimelig sikker på at det er mer en 12 millioner romfolk, og enda større anntall asiatere og afrikanere som nok heller kunne tenkt seg å tusla rundt i Norge i stedenfor å bo der de bor.

Hva det har med kunnskap/bibel å gjøre er forøvrig paradoksalt motsatt, mangel på vett driver flere inn i religion, ikke omvendt. Men det ble en digresjon, jeg vet du troller mye om nytt kristen senter eller hva det var for noe :)

Destruction
Skrevet (endret)

Poenget mitt er at du får det til å høres ut som om dette er et norsk problem. Som om det er Norge de vil til. 

Dette er et problem i hele Europa. De er i samtlige byer i Europa, og i langt større grad enn i Norge.

Dette er altså ikke et norsk problem. Romfolkets forsøk på å snikromifisere vesten er et problem i hele Europa.

Endret av Destruction
slabbedask
Skrevet

Poenget mitt er at du får det til å høres ut som om dette er et norsk problem. Som om det er Norge de vil til. 

Dette er et problem i hele Europa. De er i samtlige byer i Europa, og i langt større grad enn i Norge.

Dette er altså ikke et norsk problem. Romfolkets forsøk på å snikromifisere vesten er et problem i hele Europa.

19593186.jpg

Skrevet

Vel, Norge er et mer attraktivt reisemål for ganske mange grupperinger enn det øvrige land i Europa har, det blir en seperat diskusjon. Nei, Rom er ikke et 'problem' bare for Norge, rom-tiggere har liggi på gatene i andre europeiske land legge før noen her i Norge i det hele tatt hadde hørt om dem.

Jeg er uenig i at jeg fikk dette til høres ut som noe særnorsk problem, men tolket du det dithen så gjorde du det, og det er herved tilbakevist at det er det jeg mente.

Hvis jeg refraser slik:

"

Hvordan tvinger man dem til kriminell aktivitet forøvrig ? Er det en gruppe mennesker som er helt fritatt egen vilje og ansvar for eget liv? Er det slik at er du født inn som rom-folk er du nødt til å kle deg i slitne klær, ignorere utdanning, ikke prøve på vanlig jobb, men MÅ dra til Sverrige, Danmark, Finnland, England, Norge og andre vestlige land land for å tigge, og hvis du ikke får lov å tigge der MÅ du fortsatt være i Norge, men da er du pukka nødt til å drive kriminell virksomhet ?"

Blir det da lettere å se meningen ? Altså: det er ingen som tvinger romfolk til kriminalitet. Jeg skjønner at de er fattige, men ut fra det jeg ser av dokumentarer, reportasjer etc, virker det ikke som det er veldig engasjement i å ta tak i egen situasjon.

Når noen prøver gjøre noe (boligprosjekt har vært prøvd før i Norge), utdanning, bistand, og nå toaletter, virker det ikke som gruppen kollektivt går inn for å vise at de setter pris på dette på noe måte, rydde litt opp etter seg selv (eller naboen) eller på annet vis gi noe som helst indikasjon på at vi tar helt feil når vi så uretmessig stigmatiserer here grupperingen som skitne, tyvaktige tiggere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...