Gå til innhold

Flåtten er aktiv fra april, beskytt deg mot flåttbitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klok av skade (jeg har fått flåttbitt før) skal jeg fremover huske på å trekke sokkene over buksekanten for å beskytte meg mot flåttbitt.

Jeg ble bitt av flått som var svært små

(flått som ikke var voksne; de var ca 0,5-1 mm)

Jeg var hos legen og fikk medisin, for sikkerhets skyld).

http://www.dagbladet.no/2012/04/30/nyheter/innenriks/flatt/sesong/sesongstart/21326218/

Anonymous poster hash: a1fef...4cb
Skrevet

Ungene og jeg plukker sikkert av oss ti-tjue flått hver sesong, så jeg begynner å tro vi er immune siden vi aldri har blitt syke ;)

En sommer telte jeg all flåtten jeg plukka av mellomstejenta mi, og det var over tredve flått på henne (lite på oss andre den sommeren).

Hvis vi skulle beskytta oss mot flåtten, så kunne vi ikke gått utendørs uten å kle oss godt fra topp til tå..Her er flåtten overalt, så ingenting annet nytter enn å sørge for å kjenne etter om man har flått (ja, vi pleier å kjenne enten at den kryper på oss eller at den setter seg fast), samt dusje hver kveld og da sjekke litt etter på kroppen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...