Dory Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Jeg er meget følsom for støy.(helt tilfeldig at dette nå skrives, selv om jeg ser det er ett emne om overfølsome folk;) Der jeg jobber er det en ventilasjonskanal over meg som suser:/ Dette stresser meg! de har prøvd å justere ned, men da ble det meget varmt til de andre i bygget. Har noen tips til ørepropper som holder ventilasjonsstøy ute, uten at det blokker helt for hva folk sier til meg? Gjerne ørepropper en ikke trenger avstøp til.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Her får du to gode alternativer på hver sin ytterkant i pris. Jeg har begge og kan anbefale dem varmt.Billig: Quies ørepropper i skum. Fås kjøpt bl.a. på apotek. Tipper ca 40 kroner for en eske med 3 par. Bruker dem innenfor øreklokker når jeg skyter.Dyr: Bose hodetelefoner med aktiv støyreduksjon. Har en liten komputer som analyserer kontinuerlig støt som ventilasjon, støyen inne i fly, bil båt etc. Kan brukes kun som støyreduksjon eller som øreklokker til musikk. Tar ikke vekk lyd fra noen som snakker til deg. Mener at den også finnes billigere enn i linken. Har sett den til under 2000 kroner.http://www.bose.no/NO/no/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Har du noen tips til ørepropper som faktisk stenger ute menneskeprat også? De må gjerne stenge ute alt som er, men være så søte, små og pyntelige at de kan brukes i åpent landskap på jobb uten at noen ser rart på deg. Anonymous poster hash: d3192...c84 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 De billige stenger også ut menneskeprat. Jeg bruker dem på innenlands flyreiser. Da slipper jeg det evindelige maset over høytaleranlegget. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Jeg har noen som ligner på disse: http://www.enklereliv.no/orepropper-1751.html De fungerer veldig bra. Min erfaring med skumproppene er at de er vanskelige å få til å sitte skikkelig. Har du kort hår? Hvis ikke er det bare å dra håret over ørene, så er det ingen som ser dem. Ellers kan du kanskje spare til lengre hår :-) 0 Siter
Dory Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Skrevet 9. mai 2013 Tusen takk for svar alle! NHD: meget interessant. Skal sjekke ut Bose. Kan jo late som jeg hører musikk;) Kalevaala: Håret er halvlangt, så jeg kan sjule øreproppene:) Hvis jeg går for Bose, kan jeg som sagt late som jeg hører musikk. Rart en skal være så var for støy... Kan jo være pga OCD/angst som gjør meg mer anspent og stresset? Vel vel, skal sjekke ut her. Takker og bukker:) 0 Siter
Kalevaala Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Jeg glemte å si at flere på arbeidsplassen min bruker Bose-øreklokkene med noise-reduction, antar det er de samme som NHD snakker om. De skal være veldig bra. Vi sitter i kontorlandskap, og får disse dekket av arbeidsgiver. 0 Siter
Dory Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Skrevet 9. mai 2013 Kalevaala: Tusen takk. jeg sitter også på konto. Ikke i ett fellesskap, men det er ganske lytt, så en del støy er det. Og som sagt, med denne ventilasjonsusen i tillegg kan det på dager der jeg er litt dårlig form, blir litt for meget.... Kan jo prøve om jeg våger jeg til å spørre om jeg får dekket dette jeg og, iallefall litt. Det vil jo hjelpe meg til mer avslappende dager:) Føler meg lit rar, som reagerer på ventilasjonsus, ingen andre som gjør det hos oss. Men det hører med, at jeg sitter der det er mest, og pga min rolle i jobben, kan jeg dessverre ikke bytte plass med noen heller. Så dette skal sjekkes ut. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Hei! Jeg har fått laget formstøpte ørepropper til barna her: http://www.hantek.no/ De kan man også bytte filtere i, slik at når man trenger mer lydskjerming så bytter man filter. De koster fra 1700.- kr, med standard filter, man kan også lage dem slik at de kan brukes med musikk. De har også god kompetanse der og man kan få gode råd med hensyn til hvilke filter man trenger avhengig av type støy man blir utsatt for. Det demper dessverre syns jeg, for mye stemmene, men når kvinner ler veldig høyt, (noen har en frekvens på latteren jeg ikke klarer) så er det greit å dem i. Selv bruker jeg dem mye, i byen, på avslutninger, for man hører en del/ og ofte nok med dem. Jeg får fryktelige smerter inni meg av ulyder, mer enn bare føle ubehag, tror noen type feilkobling i nervesystemet som ikke enda man vet så mye om. Jeg merker det på barna også, det er mer enn ubehaglig, det er ofte smertefult, ofte reagerer de bare med, jente-lei seg-løper vekk, gutt irritert-smeller døren. Håper du finner noen bra. Sikkert fine de NHD skriver om, jeg har selv lyst til å forsøke slike / evt oppjustere mine slik at jeg kan bruke dem med musikk. I bilen hører jeg på musikk og da slapper jeg av. Jeg klarer musikk når jeg kjører, men ikke prat. 0 Siter
cathlin Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Jeg bruker de vanlige oransje øreproppene som selges på apoteket. Og så har jeg et par hodetelefoner, Bose Quiet Comfort, med innebygget støydemping av omgivelsene. De er veldig gode og er vel verdt pengene de koster. Det er godt å kunne vite at man kan ta dem på hvis det blir for mye stressbråk. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Her får du to gode alternativer på hver sin ytterkant i pris. Jeg har begge og kan anbefale dem varmt. Billig: Quies ørepropper i skum. Fås kjøpt bl.a. på apotek. Tipper ca 40 kroner for en eske med 3 par. Bruker dem innenfor øreklokker når jeg skyter. Dyr: Bose hodetelefoner med aktiv støyreduksjon. Har en liten komputer som analyserer kontinuerlig støt som ventilasjon, støyen inne i fly, bil båt etc. Kan brukes kun som støyreduksjon eller som øreklokker til musikk. Tar ikke vekk lyd fra noen som snakker til deg. Mener at den også finnes billigere enn i linken. Har sett den til under 2000 kroner.http://www.bose.no/NO/no/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/ Jeg sliter av og til med at vanlige lyder vrenger seg og blir til høye skrikende lyder i ørene mine. Men av en en eller annen grunn kan jeg ikke bruke ørepropper i det ene øret mitt. I flere dager etterpå får jeg en slags boblende følelse i øret. Føles nesten som knakkelyder inne i øret. Dette skjer hver gang jeg bruker ørepropper. Hva kommer det av? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Jeg sliter av og til med at vanlige lyder vrenger seg og blir til høye skrikende lyder i ørene mine. Men av en en eller annen grunn kan jeg ikke bruke ørepropper i det ene øret mitt. I flere dager etterpå får jeg en slags boblende følelse i øret. Føles nesten som knakkelyder inne i øret. Dette skjer hver gang jeg bruker ørepropper. Hva kommer det av? Her om klikking i øret etter bruk av ørepropper: http://www.lommelegen.no/legesvar/smerter-og-klikking-i-%C3%B8ret Anonymous poster hash: 79599...21e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Jeg sliter av og til med at vanlige lyder vrenger seg og blir til høye skrikende lyder i ørene mine. Men av en en eller annen grunn kan jeg ikke bruke ørepropper i det ene øret mitt. I flere dager etterpå får jeg en slags boblende følelse i øret. Føles nesten som knakkelyder inne i øret. Dette skjer hver gang jeg bruker ørepropper. Hva kommer det av? Årsaker til tinnitus Kan noe av dette ha skjedd ved bruk av øreproppene? Fysiologisk betinget Skader på hårcellene i det indre øret (cochlea) er en svært vanlig årsak til tinnitus. Spasmer i musklene (Musculus tensor tympani og Musculus stapedius) som er tilknyttet de små knoklene i mellomøret, hammer, ambolt, stigbøyle. Disse går dermed inn i ukontrollerte vibrasjonener som overføres til det ovale vindu (scala vestibuli), men forekommer sjeldent. Les mer på: http://no.wikipedia.org/wiki/Tinnitus Anonymous poster hash: 79599...21e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Jeg sliter av og til med at vanlige lyder vrenger seg og blir til høye skrikende lyder i ørene mine. Men av en en eller annen grunn kan jeg ikke bruke ørepropper i det ene øret mitt. I flere dager etterpå får jeg en slags boblende følelse i øret. Føles nesten som knakkelyder inne i øret. Dette skjer hver gang jeg bruker ørepropper. Hva kommer det av? http://www.nidcd.nih.gov/staticresources/health/healthyhearing/tools/pdf/noise.pdf The Noise in Y our Ear s F acts About Tinnitus Do you hear a ringing, roaring, clicking, or hissing sound in your ears? Do you hear this sound often or all the time? Does the sound bother you a lot? If you answer yes to these questions, you may have tinnitus (tin-NY-tus) Anonymous poster hash: 79599...21e 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Her om klikking i øret etter bruk av ørepropper: http://www.lommelegen.no/legesvar/smerter-og-klikking-i-%C3%B8ret Anonymous poster hash: 79599...21e Takk... 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 http://www.nidcd.nih.gov/staticresources/health/healthyhearing/tools/pdf/noise.pdf The Noise in Y our Ear s F acts About Tinnitus Do you hear a ringing, roaring, clicking, or hissing sound in your ears? Do you hear this sound often or all the time? Does the sound bother you a lot? If you answer yes to these questions, you may have tinnitus (tin-NY-tus) Anonymous poster hash: 79599...21e Ja det er nok tinnitus, er plaget med pipelyser i øret. Har vært værre det siste året . 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Årsaker til tinnitus Kan noe av dette ha skjedd ved bruk av øreproppene? Fysiologisk betinget Skader på hårcellene i det indre øret (cochlea) er en svært vanlig årsak til tinnitus. Spasmer i musklene (Musculus tensor tympani og Musculus stapedius) som er tilknyttet de små knoklene i mellomøret, hammer, ambolt, stigbøyle. Disse går dermed inn i ukontrollerte vibrasjonener som overføres til det ovale vindu (scala vestibuli), men forekommer sjeldent. Les mer på: http://no.wikipedia.org/wiki/Tinnitus Anonymous poster hash: 79599...21e Takk for info. Ja, jeg har nok tinnitus,har vært mye plaget med pipelyder i øret. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Da jeg var barn, brukte jeg helt alminelige øreklokker for å slippe hærens oppvåkningssignal og gnålet fra hundeskolen. Det fungerte som bare fy. Man trenger ikke å investere så mye monitært. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.