Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Trist at det fortsatt er noen som tror på slikt:http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/klarsynte/humbug/cleveland/amanda_berry/27124706/
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Ja, det er en tragedie når de uttaler seg. Og når de tilbyr desperate foreldre "hjelp". Eller når de plager politi og hjelpekorps. Bare det at ingen av Europas påstått "klarsynte" har klart å finne Madelenemie som forsvant i Portugal sier jo sitt.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Sylvia Browne er kjent for å tabbe seg ut, har sett henne tabbe seg ut på you tube. Men hun har skrevet bra bøker. Hun er bare for skråsikker, det er farlig og jeg mistet troen på henne. Det betyr ikke at det ikke finnes seriøse....
Gjest Xtra Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Det betyr ikke at det ikke finnes seriøse.... De mister sin eventuelle seriøsitet når de blir kommersielle og tjener en formue på sin "klarsynthet". Har liten tro på f.eks. Snåsamannen også, men jeg tror i det minste på at han tror det selv - og at han ikke holder på for pengenes skyld.
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Sylvia Browne er kjent for å tabbe seg ut, har sett henne tabbe seg ut på you tube. Men hun har skrevet bra bøker. Hun er bare for skråsikker, det er farlig og jeg mistet troen på henne. Det betyr ikke at det ikke finnes seriøse.... Det som tilsier at det ikke finnes noen seriøse er at INGEN av dem har klart å påvise noen som helst "klarsynte" evner. Og i stedet for å akseptere det åpenbare, så er det en kynisk millardindustri (som du dessverre nører opp under) som fortsetter og fortsetter med "jammen, kanskje det er en annen", og du gir kredibilitet til de som lyrer tusenvis av kroner fra desperate foreldre og pårørende.
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 De mister sin eventuelle seriøsitet når de blir kommersielle og tjener en formue på sin "klarsynthet". Har liten tro på f.eks. Snåsamannen også, men jeg tror i det minste på at han tror det selv - og at han ikke holder på for pengenes skyld. Jorald Gjerstad tjener selvsagt tusenvis på det, gjennom salg av bøker og tjener "respekt" fra folk. Selvsagt vil han ikke testes, og grunnen er selvsagt at han vet utmerket godt at han ikke er mer klarsynt enn det jeg er.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 De mister sin eventuelle seriøsitet når de blir kommersielle og tjener en formue på sin "klarsynthet". Har liten tro på f.eks. Snåsamannen også, men jeg tror i det minste på at han tror det selv - og at han ikke holder på for pengenes skyld. Jeg mistet troen på Sylvia fordi jeg så hun tabbet seg ut, og ja at hun tjente seg søkkrik på løgnene sine. Men hun har skrevet bra bøker. Har mer tro på ei som heter Betty Shine, hun og har skrevet bøker. Når man leser dem er det som å få en ny venn, meget god energi i de bøkene. Men hun er dø nå, datteren har overtatt.
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Jeg mistet troen på Sylvia fordi jeg så hun tabbet seg ut, og ja at hun tjente seg søkkrik på løgnene sine. Men hun har skrevet bra bøker. Har mer tro på ei som heter Betty Shine, hun og har skrevet bøker. Når man leser dem er det som å få en ny venn, meget god energi i de bøkene. Men hun er dø nå, datteren har overtatt. Hun lyver akkurat like mye/lite som alle de andre bedragerne som påberoper seg "klarsynthet". Ikke én av dem er mer klarsynt enn meg eller deg. Det er bløff fra ende til annen.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Det som tilsier at det ikke finnes noen seriøse er at INGEN av dem har klart å påvise noen som helst "klarsynte" evner. Og i stedet for å akseptere det åpenbare, så er det en kynisk millardindustri (som du dessverre nører opp under) som fortsetter og fortsetter med "jammen, kanskje det er en annen", og du gir kredibilitet til de som lyrer tusenvis av kroner fra desperate foreldre og pårørende. Det finnes seriøse og det er IKKE noe lureri, hva nører jeg opp under? Må da vel for søren være lov å si sin mening om saken.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Hun lyver akkurat like mye/lite som alle de andre bedragerne som påberoper seg "klarsynthet". Ikke én av dem er mer klarsynt enn meg eller deg. Det er bløff fra ende til annen. Greit det tror du, må være lov å tro noe annet. Jeg TROR det finnes seriøse klarsynte/mediumer....nei jeg VET. Trenger vel ikke du bry deg med.
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Det finnes seriøse og det er IKKE noe lureri, hva nører jeg opp under? Må da vel for søren være lov å si sin mening om saken. Selvsagt er det lov å si sin mening. Det er jo det jeg gjør. Nei, det finnes ingen seriøse. Det er INGEN som har påvist noen som helst form for "klarsynthet". Du nører opp under en kynisk industri, fordi du forsøker å gi disse folkene legitimitet ("jammen, kanskje noen er seriøse"), som raner uskyldig pårørende for tusenvis av kroner på tull.
Sør Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Greit det tror du, må være lov å tro noe annet. Jeg TROR det finnes seriøse klarsynte/mediumer....nei jeg VET. Trenger vel ikke du bry deg med. Ingen har nektet deg på tro noe annet. At noen er uenig med deg betyr ikke at du blir nektet å verken tro eller si. Derimot har du ingen rett til å ha din mening uimotsagt. Og nei, du vet ikke. Du tror. Og du tror dessverre feil.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Selvsagt er det lov å si sin mening. Det er jo det jeg gjør. Nei, det finnes ingen seriøse. Det er INGEN som har påvist noen som helst form for "klarsynthet". Du nører opp under en kynisk industri, fordi du forsøker å gi disse folkene legitimitet ("jammen, kanskje noen er seriøse"), som raner uskyldig pårørende for tusenvis av kroner på tull. Jeg støtter ikke en kynisk industri, men jeg VET det finnes seriøse. Det må jeg få lov til å mene. Vi er så uenige som det går an å bli.
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Ingen har nektet deg på tro noe annet. At noen er uenig med deg betyr ikke at du blir nektet å verken tro eller si. Derimot har du ingen rett til å ha din mening uimotsagt. Og nei, du vet ikke. Du tror. Og du tror dessverre f Tror ikke nhd gidder at dette blir en diskusjonstråd mellom meg og deg, dessuten kommer vi aldri til enighet. Have a nice evening
slabbedask Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Jeg støtter ikke en kynisk industri, men jeg VET det finnes seriøse. Hvordan *vet* du dette?
stjernestøv Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Hvordan *vet* du dette? Fordi jeg har truffet seriøse selv, vil ikke utbrodere det her.
fineline Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Mange av de såkalte "synske" har gode evner til å sense menneskers sinnstemning og snakke ut fra det. Å se hvor forsvunne mennesker befinner seg er aldeles umulig for hvem som helst ellers ville mange flere bli funnet.Jeg spurte engang en såkalt synsk om jeg ville få ny jobb eller bli arbeidsledig. Han spurte om jeg ikke hadde jobb i øyeblikket og lot som han så at jeg hadde det. Jo, jeg har et vikariat svarte jeg. OK, ja du får vikariatet forlenget svarte han øyeblikkelig. Nei virkelig, svarte jeg, mot min vilje!!!! Da ble han flau;-)Jeg synes det er morsomt å bli spådd for om kjærlighet, kjekke menn, penger og berømmelse. Betaler gjerne noen kroner til de som sitter i gatene i store byer for å høre noe sånt, men å tro på det som sannhet gjør jeg ikke. Det imponerer meg likevel hvor flinke noen er til å 'lese' og lirke opplysninger ut av mitt tonefall, ansiktsmimikk osv.Men, for min del kan Snåsamannen ha overnaturlige evner sammen med alle andre. Det rører ikke det minste ved mine følelser.
Gondor Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har vandret i det alternative miljø i rundt ti år. Nå er det lenge siden jeg har vært borti det, men jeg lar meg "vekke" innimellom. Jeg kan ikke helt gi slipp på det. Det er noe der. Men svindlere er der nok av. Lurer på hvordan de kan ha samvittighet til det. Kroneksempelet er da jeg var med på en session med rundt tyve mennesker. Vi satt i en ring og noen utvalgte ble bedt om å gå ut i midten. Jeg var en blandt dem. Jeg fikk vite at jeg hadde vært prostituert i mitt forrige liv og det verste var at de andre kvinnene misunte meg! Det var helt vanvittig. Han var en drittsekk som var ute etter m.... Æsj.
DoleMari Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Dette er ting som ikke kan dokumenteres på vår vanlige måte å se verden på. Bare de som har opplevd dette selv kan forstå det. For det er nesten uforståelig selv når man ha opplevd overnaturlige ting og prøver å forklare det på alle mulige rasjonelle måter som man er vant til å se verden på. Men må bare innse at det er ting vi ikke har kontoroll over.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Dette er ting som ikke kan dokumenteres på vår vanlige måte å se verden på. Bare de som har opplevd dette selv kan forstå det. For det er nesten uforståelig selv når man ha opplevd overnaturlige ting og prøver å forklare det på alle mulige rasjonelle måter som man er vant til å se verden på. Men må bare innse at det er ting vi ikke har kontoroll over. Anonymous poster hash: d6827...a95
Anbefalte innlegg