Gå til innhold

Særlig sensitiv Norsk Psykologforening etterlyser mer forskning på fenomenet sensitivitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.nyhetene24.no/norge/s%C3%A6rlig-sensitiv

Jeg håper at det blir forsket mer på dette, og at det blir mer opplysning om det og tilrettelegging og hjelp til de som trenger det.

Dere som har snakket med behandler om sensitivitet, hvilke tilbakemeldinger har dere fått fra behandleren om sensitivitet?

Anonymous poster hash: 800fe...a9a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Jeg har snakket med psykologen om det. Hun mener det er en fin egenskap. Jeg er lei av å være så følsom og ønsker medisiner for dette. Jeg har tenkt på om dette kan være pga. mine tidligere erfaringer osv... men jeg føler en voldsom medfølelse med de som har det vondt, fordi jeg vet hvoran det er selv. Men i det siste får jeg bare mer angst og blir veldig lei meg,

Jeg satt forresten foran psykiater Skårderud på flyet forleden. Da vi skulle gå av var det et barn som slo hodet noe voldsomt, og jeg reagerte selv med si "au au!.. hvorpå han sa at noen kjenner andres smerte?! Følte den var til meg..... Men det er vel vanlig å kjenne andres smerte? Har vel noe med nerverimpulser osv å gjøre?

Nei, jeg skal prøve stemningsstabiliserende medisiner. Håper jeg kan bli litt "hardere" av det. Har noen erfaring med det? Kan det fåes uten noen diagnose?

Anonymous poster hash: 4e992...5c6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...