rose23 Skrevet 14. mai 2013 Skrevet 14. mai 2013 Det finnes dem som er mest opptatt av seg selv. Hvordan en ser ut, hvilke karakterer en får på masteroppgaven... hva en skal ha til middag... Det finnes de som kommer på jobb på avdelingen, for å se hvordan det går med fotballkampen klokken 18:00 og sukker oppgitt over "hysteriske pasienter". Det finnes leger som har EN medisin de mener er løsningen på alle verdens problemer.... Så, så mange milligram skal kunne løse det meste....selv om de selv ikke forstår norsk... så spiller det ingen rolle.... Heldigvis finnes det også engler på avdelingen. De som virkelig bryr seg. De som gjerne tar med Ipoden din hjem og får datteren sin til å laste ned nye sanger. Hun som tenker på deg, selv om det er helg eller sommerferie... De som gjerne låner/gir deg en 200-lapp, når det er fullstendig økonomisk krise.... Så har vi disse profesjonelle... som har glemt hva medlidenhet og omsorg er. Som kan drepe pasienter med å prioritere kaffekoking og sengeskift, framfor å sitte sammen med en ung jente som er på stupet til selvmord. Hun som har mistet all tro. Alt håp. Er lei av å kjempe... Orker ikke mer. Det verste og mest farlige... Er de som sitter på sine troner... uten forståelse..... for at det er stier og veier en aldri har sett før. Det er de som har glemt sin rolle som "Konge" og at det å "bry seg" betyr ALT. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2013 Skrevet 15. mai 2013 Så har vi disse profesjonelle... som har glemt hva medlidenhet og omsorg er. Som kan drepe pasienter med å prioritere kaffekoking og sengeskift, framfor å sitte sammen med en ung jente som er på stupet til selvmord. Hun som har mistet all tro. Alt håp. Er lei av å kjempe... Orker ikke mer. Det er jo ikke de som er de profesjonelle, rose. Det er de inkompetente, eller kyniske. Det er ikke slik at de som er mest kompetente ikke bryr seg - heller akkurat tvert i mot. 0 Siter
tonie Skrevet 15. mai 2013 Skrevet 15. mai 2013 Folk er forskjellige, og man finner folk som egentlig burde gjort noe helt annet i alle yrker. Dessverre. Men, man må huske på at de som jobber i helsesektoren har sine egne liv å leve når de kommer hjem, og de har kanskje kommet til at de må koble ut jobben når de drar hjem for dagen for å orke med sitt eget også. Litt distanse til pasientene er nødvendig for mange for å gjøre jobben sin godt. Blir det for nært kan det skape problemer. Det betyr ikke at de ikke bryr seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har et eksempel: Jeg var innlagt på psykiatrisk for en god del år siden. En eldre ansatt dame kom bort til meg og et par andre som satt ute, hvorpå hun sa: Jeg er så lei av ( altså en pasient). Jeg ble helt satt ut. Tenkte at det var på tide å gå av med pensjon. Og den stakkars pasienten som var den snilleste av alle, men hadde veldig mye angst. Hadde det vært i dag hadde jeg sagt i fra. Men da var jeg ung og "dum" Anonymous poster hash: 9c82d...9b6 0 Siter
tonie Skrevet 15. mai 2013 Skrevet 15. mai 2013 Huff, den var fæl! Det der var nok en av de som ikke bryr seg, og som burde jobbet med noe helt annet enn mennesker. Stakkars pasienten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.