Gå til innhold

Hva skal dere gjøre på 17 Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har pøst på med negative innlegg i det siste, har jeg i dag tenkt å skrive et positivt innlegg. 

I morgen har Norge bursdag, 17 Mai står det på kalenderen. 

Dette er en gledefull dag for mange. 

Barna hyler av glede når de vinner på lykkehjulet eller får en sjokolade på fisking. 

17 Mai er dagen der vi kan spise så mye is og kake man bare har lyst på uten å få dårlig samvittighet, 

I morgen er dagen hvor mennesker i alle aldre går i tog for å markere dagen. 

Salutt klokken 7.00. 

De fleste har pyntet seg og koser seg stort over det som er Norges nasjonaldag. 

I morgen blir nasjonalsangen spilt så det ljomer i taket, mens mennesker med alle slags stemmer synger med. 

I morgen er dagen hvor mennesker kaster inn på med pølser og lapskaus. 

Sanger skal synges, aktiviteter skal prøves og 17 Mai talen skal høres. 

Underholdningen skal også sees. 

Jeg personlig skal tilbringe dagen hos foreldrene mine, som vi har gjort i alle år. 

Jeg skal prøve meg på lykkehjulet og selvfølgelig ta lodd hvis det er mulig i år også. 

Jeg skal kaste inn på med kake uten å få dårlig samvittighet og jeg skal høre den kjedelige 17 Mai talen som er standard på 17 Mai. 

Sannsynligvis skal vi også ut å spise på kinarestaurant som vi også har lagt til en vane. 

Og hvis været holder seg fint må jeg også få med meg toget om morgenen. 

Og til slutt: På forskudd gratulerer med dagen Norge!

Hipp, hipp, Hurra:)

stjernestøv
Skrevet

Dagen er ikke så spesiell for meg, men litt feiring blir det. Rømmegrøt hos mine foreldre og se på toget, er ikke så glad i den dagen for det er for mye kaos. Jeg liker ro :)

Skrevet

Dagen er ikke så spesiell for meg, men litt feiring blir det. Rømmegrøt hos mine foreldre og se på toget, er ikke så glad i den dagen for det er for mye kaos. Jeg liker ro :)

Rømmegrøten kan du ha for deg selv :D  Jeg spiser heller kinamat :D  Det er bra mennesker er forskjellige :) Er ikke så glad i kaos jeg heller, men presser meg til å være med, hadde sikkert angret om jeg ikke hadde blitt med :D Jeg prøver bare så godt jeg kan å stenge lyder og folkene ute.. men er ikke alltid like lett :angry: God 17 Mai til deg :)  Klem

stjernestøv
Skrevet
:) 

Rømmegrøten kan du ha for deg selv :D  Jeg spiser heller kinamat :D  Det er bra mennesker er forskjellige :) Er ikke så glad i kaos jeg heller, men presser meg til å være med, hadde sikkert angret om jeg ikke hadde blitt med :D Jeg prøver bare så godt jeg kan å stenge lyder og folkene ute.. men er ikke alltid like lett :angry: God 17 Mai til deg :)  Klem

Glad i kinamat jeg og :)  Håer du får en fin 17 mai. Klem tilbake :)

Skrevet

Glad i kinamat jeg og :)  Håer du får en fin 17 mai. Klem tilbake :)

Takk;)

motorPrøysen
Skrevet

Jeg syns det er trist at Norge gikk ut av unionen med Sverige og har derfor ingenting å feire på 17. mai. I år reiser jeg til Amsterdam.

Skrevet

Dette er min første 17.mai jeg ikke er deprimert på sikkert 10 år. Dagen skal brukes til grilling og kos med kjernefamilien min :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg skal snart stryke familiens skjorter :-)

Jeg har handlet en del mat og drikke.

Jeg skal lage Kværfjordkake,

og alt dette som nybakte rundstykker, flaggheising, barnetog, taler, nasjonalsang, messe, gassballonger, og tombola skal jeg på i morgen :-)

I kveld skal jeg pynte bord og hente bjørk, og sette opp blomster :-)

Jeg liker best messen og flaggheisingen i morgen tidlig,  Så skal vi gå til Egertorget og slippe barna ut i barnetogene, prøve å finne en plass i regnet for å få et glimt av de stolte små :-) også skal vi på skolen på leker og hjem å spise mat som man bare er passe sulten på etter en lang og slitsom dag i byen, men 17 mai er gøy, ja selv om man blir så sliten i bena. 

Skrevet

Siden jeg har pøst på med negative innlegg i det siste, har jeg i dag tenkt å skrive et positivt innlegg.

I morgen har Norge bursdag, 17 Mai står det på kalenderen.

Dette er en gledefull dag for mange.

Barna hyler av glede når de vinner på lykkehjulet eller får en sjokolade på fisking.

17 Mai er dagen der vi kan spise så mye is og kake man bare har lyst på uten å få dårlig samvittighet,

I morgen er dagen hvor mennesker i alle aldre går i tog for å markere dagen.

Salutt klokken 7.00.

De fleste har pyntet seg og koser seg stort over det som er Norges nasjonaldag.

I morgen blir nasjonalsangen spilt så det ljomer i taket, mens mennesker med alle slags stemmer synger med.

I morgen er dagen hvor mennesker kaster inn på med pølser og lapskaus.

Sanger skal synges, aktiviteter skal prøves og 17 Mai talen skal høres.

Underholdningen skal også sees.

Jeg personlig skal tilbringe dagen hos foreldrene mine, som vi har gjort i alle år.

Jeg skal prøve meg på lykkehjulet og selvfølgelig ta lodd hvis det er mulig i år også.

Jeg skal kaste inn på med kake uten å få dårlig samvittighet og jeg skal høre den kjedelige 17 Mai talen som er standard på 17 Mai.

Sannsynligvis skal vi også ut å spise på kinarestaurant som vi også har lagt til en vane.

Og hvis været holder seg fint må jeg også få med meg toget om morgenen.

Og til slutt: På forskudd gratulerer med dagen Norge!

Hipp, hipp, Hurra:)

Skal ingenting - liker ikke 17.mai. Blir nok hjemme og

ser toget på tv. Men blir kanskje en tur til fam, om forma er der :-)

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke 17mai, synes dagen er krampeaktig. Ikke noen dag for folk som liker ro og fred... Er på de fleste måter patriot, men synes alikevel 17 mail er litt vulgært.

Anonymous poster hash: b664d...4e5
påskelilje
Skrevet

Nå i kveld lager jeg pavlova og dekker bord. Svigermor har strøket bunadsskjortene og laget klar noe av maten til i morgen :-)

I morgen kjører jeg minstejenta avgårde til korpset 7.15. Vi andre kjører til byen 8.15, de to andre går i skoletoget med skolen og mann og jeg ser på. Etterpå tusler vi rundt i byen en time eller to.

Klokka tolv kommer foreldrene mine, og da skal vi spise sammen. Etterpå går vi bort på skolen, der det er leker og prating med naboer.

Etter det kjører vi til byen og ser på borgertoget. Mulig at en eller flere av ungene skal være med. Når DET er slutt, pleier vi å være ganske utkjørte, og bare slokne i sofaen hjemme om kvelden .... :-)

Ha en fin 17. mai alle sammen! Nå kom jeg forresten på at jeg må finne frem alle flaggene og stryke dem :-P

mariaflyfly
Skrevet (endret)

Blir en litt roligere feiring enn ellers når jeg har ungene. Datra er 3. klassing, og jeg er dermed utvalgt / utskremt medarrangør av skoleopplegget på ettermiddagen...

Vi skal spise sein og lang frokost med Fatter her hjemme, og så ser vi barnetoget på tv og slapper av. Jeg må være på skolen kl 13.30, derfor skipper jeg å dra til byen i år. Guttungen drar nok en tur sammen med venner.

Gleder meg allerede til barnefri (les: avlyst) 17. mai neste år. ;)

Nå har jeg kjøpt pensko med Datra,handla inn mat, bakt kake og jobba et par timer, så det er på tide å rote fram balkongflagget.

Dessuten er jeg blitt sylte forkjøla og har intens hodepine, så jeg synes litt synd på meg sjøl. :wacko:

Endret av mariaflyfly
påskelilje
Skrevet

Blir en litt roligere feiring enn ellers når jeg har ungene. Datra er 3. klassing, og jeg er dermed utvalgt / utskremt medarrangør av skoleopplegget på ettermiddagen...

Vi skal spise sein og lang frokost med Fatter her hjemme, og så ser vi barnetoget på tv og slapper av. Jeg må være på skolen kl 13.30, derfor skipper jeg å dra til byen i år. Guttungen drar nok en tur sammen med venner.

Gleder meg allerede til barnefri (les: avlyst) 17. mai neste år. ;)

Nå har jeg kjøpt pensko med Datra,handla inn mat, bakt kake og jobba et par timer, så det er på tide å rote fram balkongflagget.

Dessuten er jeg blitt sylte forkjøla og har intens hodepine, så jeg synes litt synd på meg sjøl. :wacko:

Hvordan kan du ha en lang og sein frokost når du har skolebarn? Skal ikke de gå i toget?

*puster endelig ut på sofaen etter  hektiske timer helt fra kvart på syv i morges...*

mariaflyfly
Skrevet

Hvordan kan du ha en lang og sein frokost når du har skolebarn? Skal ikke de gå i toget?

*puster endelig ut på sofaen etter hektiske timer helt fra kvart på syv i morges...*

Siden jeg hadde oppmøte på skolen kl 13.30 gadd jeg ikke presse Datra til å gå i barnetoget i byen når hun ikke hadde så innmari lyst ;) Sa blei det bare borgertoget i bydelen på ettermiddagen - hvor hun måtte gå aleine med sin far (som plutselig måtte komme). Jeg sto jo og kutta opp salat! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...