Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå er det langhelg og vet ikke hvem jeg kan snakke med. Har vært i gruppe denne uka og fikk reaksjoner etterpå. Det er som om jeg har utlevert meg selv bare ved å si "uvesentlige" ting. Bare ved å være så "nær", så blir jeg dårlige. Uten at jeg ennå har røpet så mye om meg selv. Var ikke den som pratet engang..men det er vel alle disse parallellene jeg drar til meg selv...og hvor tungt og vanskelig relasjoner til andre kan være. Føler jeg skifter hele tiden. Og må ha bekreftelser fra de rundt meg.

Det er fryktelig farlig å ha relasjoner til andre.

stjernestøv
Skrevet

Det kan iallefall være slitsomt å tenke på hva en har sagt, hva en ikke burde sagt. Folk jeg gikk i gruppe med holdt ikke taushetsplikten heller, men jeg savner gruppen. Det var godt å ha noen å prate med, og å få tilbakemeldinger fra andre.

Skrevet

Det kan iallefall være slitsomt å tenke på hva en har sagt, hva en ikke burde sagt. Folk jeg gikk i gruppe med holdt ikke taushetsplikten heller, men jeg savner gruppen. Det var godt å ha noen å prate med, og å få tilbakemeldinger fra andre.

Ja det er vel både positive og negative sider ved det. Hos oss er det veldig streng taushetsplikt. Håper den blir holdt. Synes det er vanskelig å si for mye. Kan jo bli brukt mot en senere.

Skrevet

" Kan jo bli brukt mot en senere."

På hvilken måte?

Skrevet

Taushetsplikten må være streng for å oppnå tillitt innad i en gruppe.

Slik er det i alle former for tilsvarende grupper også utenfor psykitari, som veildedningsgrupper. 

Å bryte de er tabu, og de blir som regel nektet å delta etter det.

Om noen bruker noe du har sagt mot deg senere, som du skriver, så må du ta det opp med en gang og få det avklart. 

Skrevet

På hvilken måte?

Psykiatrimiljøet her er lite. Hvis noen ikke liker noen så kan det være lett å baksnakke. Ekkelt når man treffer folk på gata og så vet de ting du kanskje ikke har fortalt din nærmeste vennine.

Skrevet

Taushetsplikten må være streng for å oppnå tillitt innad i en gruppe.

Slik er det i alle former for tilsvarende grupper også utenfor psykitari, som veildedningsgrupper.

Å bryte de er tabu, og de blir som regel nektet å delta etter det.

Om noen bruker noe du har sagt mot deg senere, som du skriver, så må du ta det opp med en gang og få det avklart.

Ja må d. Tror egentlig ingen ville røpet noe. Alle er voksne mennesker og de er for voksne til å holde på slik. Jeg er kanskje bare litt paranoid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...