Gå til innhold

17.mai er mas.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det tabu å si at en ikke liker 17.mai? Føler det er tabu uten å bli stemplet som sær og asosial.

Jeg synes det er for barn, og fordi jeg ikke har barn selv synes jeg det bare er mas og bråk. Synes det er kunstig egentlig.

Har ikke noe behov for å gå med flagg og hedre fedrelandet! Dermed basta ;)

Min 17.mai er laaaang morgen, deilig med en fridag! Frokost litt utpå og pledd og innekos ( helst med gardinene trukket så jeg slipper å høre alt maset)...hehehe.

God 17.mai hvordan du enn velger å feire!!

Anonymous poster hash: dbd50...9a7
Skrevet

Er det tabu å si at en ikke liker 17.mai? Føler det er tabu uten å bli stemplet som sær og asosial.

Jeg synes det er for barn, og fordi jeg ikke har barn selv synes jeg det bare er mas og bråk. Synes det er kunstig egentlig.

Helt enig.

Skrevet

Min 17.mai er laaaang morgen, deilig med en fridag! Frokost litt utpå og pledd og innekos ( helst med gardinene trukket så jeg slipper å høre alt maset)...hehehe.

Enig med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo endel som velger å gå en lang tur i skogen eller dra på hytta eller fjellet da, på 17.mai.

Anonymous poster hash: f6219...3e2
Bella Dotte
Skrevet

Mm. Nå skulle man hatt en hytte. :)

Skrevet

Det kan jeg ikke skjønne er tabu å si :)

Du må ha god 17. mai du også, uansett hva du kaller dagen eller hva du gjør :)

Skrevet

Sove lenge. Spise godt. Pule bedre. Grei plan.

stjernestøv
Skrevet

Det er barnas dag og ellers bare mas ja <_<

Skrevet

Jeg synes det er for barn, og fordi jeg ikke har barn selv synes jeg det bare er mas og bråk.

Det er da slett ikke tabu?  Det er mange som ikke deltar så intenst i den tradisjonelle feiringen.  Noen tar en fest med svært lav bunadsfaktor, noen drar til Sverige og mange, spesielt når dagen ligger slik at det blir langhelg som i år, reiser bort.  Det er svært mange her i landet som ikke er småbarns- eller skolebarnsforeldre. 

Det er veldig vanlig at man må finne nytt innhold til slike dager når livet forandrer seg, f.eks. når man blir student, når barna flytter ut, når barnebarna er for store til å komme på hagefest, osv

Jeg skal love deg at det kan være ganske mye mas 17. mai for barnefamiliene også.  Men de fleste synes det er ganske kjekt med en fridag, og da er det nok lurt å holde tradisjonene litt ved like.  Dessuten er det mange hyggelige "nabolagsopplegg" rundt omkring, som inkluderer alle, ikke bare barnefamiliene.

.   

Skrevet

Jeg har i flere år tenkt at det hadde nå være deilig å slippe å dra ned til Midtbyen for å se på toget og alt stresset som følger med.

I natt har jeg spydd gjentatte ganger og har tilbrakt dagen hjemme og nå savner jeg selvfølgelig å være med ungene i byen. :(

Madelenemie
Skrevet

Et hyggelig mas, synes jeg. :-)

Hei!

Veldig hyggelig mas :-)

Så sliten nå etter tog og slottsparken og flaggheising og messe, men jeg liker starte dagen med messe og flaggheising og nasjonalsangen, spesielt liker jeg sangen "gud signe vårt dyre fedreland" Da blir jeg veldig engasjert inni meg, jeg synger høyt og så pent jeg kan.

Ellers er det så mange søte små, med is på nesetippen og i munnvikene og med bunad og joggesko :-)

Jeg har sittet lenge i skolegården og sett på sånne småtasser og min egen turne rundt i klatrestativ med is og pølse og bunad på, på kryss og tvers går det og som mor håper man bare på at det går bra.

ja balansere meg linskjorte, sølje, is og brusboks og pølse med ketschup :-)

Det er mye lyd og slit og mas, men mer enn det, er det hyggelig.

Nå må jeg lage middag.

Skrevet

Er glad dagen snart er over. Fordriver tiden med hvitvin på terrassen i mellomtiden :-)

Nøtteskall
Skrevet

Ja det kan være ordentlig mas.  Men for min del ble det tur i marka , kan virkelig anbefales. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...