Gå til innhold

Far som gir blaffen i datteren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare si gratulerer med dagen.

Jeg er nå hos foreldrene mine, og jeg må innrømme at dette har vært en trist familietid.

Det første min far gjorde i går var å kjefte huden min full fordi at jeg ikke fant fram til et sted jeg aldri har vært på før.

Han har kjeftet store deler av tiden, både fordi maten ikke var god nok og at han ikke fant gode nok sokker.

Han kjefter på alt og har alltid noe å sette fingen på.

I dag sa han at jeg alltid så tåpelig ut da jeg sa at jeg hadde sett tåpelig ut om jeg hadde tatt jakke utenpå finjakken. Han sa også til meg i dag at han trodde at ingen menn likte fyldige damer. Jeg er fyldig.

Han påstår at jeg kun tenker på mat, selv om jeg spiser veldig sjelden.

Jeg må si jeg begynner å bli sliten av ham. Jeg blir deprimert og vurderer å sulte bare for å gjøre ham fornøyd. Bør jeg bare droppe ham? Er redd for at han gjør

Helsen min verre.

Skrevet

Hei og gratulerer med dagen.

Det er aldri noe hyggelig når forholdet til (en av) foreldrene utvikler seg sånn. Men før jeg kan svare ordentlig, så er det jo noen faktorer som kan ha innvirkning. Feks. hans alder? Har det alltid vært slik eller er det noe nytt? Hva sier din mor til oppførselen hans? Er du enebarn? Behandler han dine evt. søsken likt?

Hvis det er noe nytt, så tror jeg at jeg ville tatt det opp med han og sagt klart i fra. Sende anklagene og de sure bemerkningene hans tilbake med tydelig spørsmål om hva han sikter til, hva han mener med å si det han sier.

Eller si hvordan du opplever det når han slenger ut sårende stikk og bemerkninger. At du ikke føler deg god nok eller at du ikke ønsker å komme på besøk så ofte når han er så negativ.

Dessverre så blir mange "gubbete" når de blir eldre, og blir rett og slett gretne gamle gubber, som er vanskelig å endre på.. Så hvis det ikke hjelper å si ifra, så må du vurdere om du skal møte han sjeldnere, eller din mor alene, evt. kutte de ut?

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg bare si gratulerer med dagen.

Jeg er nå hos foreldrene mine, og jeg må innrømme at dette har vært en trist familietid.

Det første min far gjorde i går var å kjefte huden min full fordi at jeg ikke fant fram til et sted jeg aldri har vært på før.

Han har kjeftet store deler av tiden, både fordi maten ikke var god nok og at han ikke fant gode nok sokker.

Han kjefter på alt og har alltid noe å sette fingen på.

I dag sa han at jeg alltid så tåpelig ut da jeg sa at jeg hadde sett tåpelig ut om jeg hadde tatt jakke utenpå finjakken. Han sa også til meg i dag at han trodde at ingen menn likte fyldige damer. Jeg er fyldig.

Han påstår at jeg kun tenker på mat, selv om jeg spiser veldig sjelden.

Jeg må si jeg begynner å bli sliten av ham. Jeg blir deprimert og vurderer å sulte bare for å gjøre ham fornøyd. Bør jeg bare droppe ham? Er redd for at han gjør

Helsen min verre.

Hei,

Trist å høre at du har det sånn, det skulle ikke vært nødvendig. Mor mi er som faren din. Etter mange utsagn fra henne så har jeg vurdert å sulte meg. Men det har ikke vart særlig lenge.

Poenget er at du før eller siden må komme til et punkt hvor du tar et oppgjør med han. Enten ved å redusere kontakten til et minimum eller konfrontere han med hva han sier til deg og si at du finner deg ikke i det. At hvis han ikke slutter så må du redusere kontakten med han.

Et tredje alternativ er å bare la være å bry seg - overhøre han - men det er ikke alltid så lett.

Uansett så er det hele er en prosess. Min mor begynte å respektere meg da jeg fant meg en partner og reduserte kontakten med henne mye.

Men jeg vet ikke hva som skal til når det gjelder din far.

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Har du en partner?

Anonymous poster hash: dba14...5bf

Skrevet

Hei,

Trist å høre at du har det sånn, det skulle ikke vært nødvendig. Mor mi er som faren din. Etter mange utsagn fra henne så har jeg vurdert å sulte meg. Men det har ikke vart særlig lenge.

Poenget er at du før eller siden må komme til et punkt hvor du tar et oppgjør med han. Enten ved å redusere kontakten til et minimum eller konfrontere han med hva han sier til deg og si at du finner deg ikke i det. At hvis han ikke slutter så må du redusere kontakten med han.

Et tredje alternativ er å bare la være å bry seg - overhøre han - men det er ikke alltid så lett.

Uansett så er det hele er en prosess. Min mor begynte å respektere meg da jeg fant meg en partner og reduserte kontakten med henne mye.

Men jeg vet ikke hva som skal til når det gjelder din far.

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Har du en partner?

Jeg er 21 år.

Faren min har vært slik så lenge jeg kan huske.

Han har også vært hard fysisk helt fra barnealder.

Jeg gir snart opp, har han ikke forandret seg til nå så tviler jeg på at han kommer til å gjøre det. Han er og blir den han er. Ang det med sulting, det verste er at jeg er sta, så jeg kan i verste fall holde ut til det blir farlig.

Skrevet

Jeg er 21 år.

Jeg gir snart opp, har han ikke forandret seg til nå så tviler jeg på at han kommer til å gjøre det. Han er og blir den han er. Ang det med sulting, det verste er at jeg er sta, så jeg kan i verste fall holde ut til det blir farlig.

Forresten, jeg har ingen partner, det var derfor jeg ble så lei meg da faren min sa at ingen menn likte fyldige damer.

stjernestøv
Skrevet

Forresten, jeg har ingen partner, det var derfor jeg ble så lei meg da faren min sa at ingen menn likte fyldige damer.

Prøv å ikke ta innover deg det han sa, det er dårlig oppførsel og hans problem. Ikke gjør det til ditt, hold avstand.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 år.

Jeg synes ikke du skal la deg styre av faren din så du sulter deg på grensen til det farlige. Da gir du han veldig mye makt i livet dit. Du er en selvstendig voksen.

Håper at du kan begynne å definere ditt eget liv. Hva vil du? Hva trenger du? Det aller beste er å være så lite avhengig av dine foreldre som mulig. Har du alternativer til dine foreldre? Kan du skape avstand på den måten? Kan du skape ditt eget liv? Få deg egen boplass? Skaffe deg nok støtte i hverdagen?

Slikt er viktig for å unngå avhengighet til dine foreldre. Faren din er tydeligvis destruktiv for deg. Skap deg avstand. Et liv.

Unner deg å treffe enn mann etterhvert. Det kan hjelpe masse!! I mellomtiden er det mye annet som kan hjelpe. Tror du finner svarene hvis du leter litt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal LOVE deg at mange menn liker fyldige damer med former! Min digger mine ;-)

Skrevet

Du skal i alle fall ikke sulte deg, det skader ingen andre enn deg selv og antagelig vil du bli enda mer tåpelig i din fars øyne. Ønsker du å gjøre noe med vekten din så får du bruke riktige metoder.

Forøvrig så kan fyldige damer være svært sexy, så ikke bekymre deg så mye om at ingen menn vil ha deg, det vet jeg at mange vil:-)

Hvis du ikke bor hjemme så kutt kontakten til ett minimum, han fortjener ikke din oppmerksomhet.

Det er synd at foreldre ikke skjønner hvor mye det betyr for barna at de stiller opp for sine barn. Det han holder på med er hans store tap i livet, bare så synd han ikke skjønner det selv.

Spørs om han kan ha en eller annen diagnose, dette er slettes ikke normalt.

Skrevet

Du skjønner vel at det er bare tull? Jeg har mange venninner, både tykke, fyldige, slanke og tynne. De tykke eller fyldige har da flotte menn de også... Et par av mine kamerater faller kun for fyldige kvinner, så dette er smak og behag!

Faren din har fått lov å ødelegge selvtilliten din så lenge at jeg tror det er på tide å unngå å treffe ham...

Skrevet

Jeg er fortsatt hos foreldrene mine, da moren min maste om at jeg skulle bli en dag til.

Jeg innså noe med faren min i dag.

Når han vil meg noe, for eksempel at han vil at jeg skal gjøre ting for ham, da oppfører han seg fint, dette kaller jeg smisking, for han er sikkert redd at jeg skal si nei om han kjefter. Uansett så tør jeg ikke si nei fordi han blir alltid grinete om han ikke får viljen sin.

Så fort jeg har gjort noe for ham er han den samme som før. I dag hjalp jeg ham med plenen, hentet ting for ham, laget mat og badet hunden. Ikke et takk fikk jeg en gang. Han kjeftet når jeg klappet hunden på magen fordi han tror jeg kjenner etter valper da vi tror hun er drektig. Men jeg klappet henne der fordi hun liker og bli strøket på magen. Han tror negativt om alt. Han blir sur for alt. I går måtte jeg spise i smug fordi jeg var redd han skulle bli sinna om jeg tok meg en skive.

Han har faktisk ødelagt selvtilliten min så mye at jeg i dag satte meg et mål om å veie 40 kg med mine 160 cm.

Skrevet

Jeg er fortsatt hos foreldrene mine, da moren min maste om at jeg skulle bli en dag til.

Jeg innså noe med faren min i dag.

Når han vil meg noe, for eksempel at han vil at jeg skal gjøre ting for ham, da oppfører han seg fint, dette kaller jeg smisking, for han er sikkert redd at jeg skal si nei om han kjefter. Uansett så tør jeg ikke si nei fordi han blir alltid grinete om han ikke får viljen sin.

Så fort jeg har gjort noe for ham er han den samme som før. I dag hjalp jeg ham med plenen, hentet ting for ham, laget mat og badet hunden. Ikke et takk fikk jeg en gang. Han kjeftet når jeg klappet hunden på magen fordi han tror jeg kjenner etter valper da vi tror hun er drektig. Men jeg klappet henne der fordi hun liker og bli strøket på magen. Han tror negativt om alt. Han blir sur for alt. I går måtte jeg spise i smug fordi jeg var redd han skulle bli sinna om jeg tok meg en skive.

Han har faktisk ødelagt selvtilliten min så mye at jeg i dag satte meg et mål om å veie 40 kg med mine 160 cm.

Hvis du bor hjemme for tiden, så er det jo rimelig at du også hjelper til. Hvordan går det med jakten på leilighet?

Skrevet

Hvis du bor hjemme for tiden, så er det jo rimelig at du også hjelper til. Hvordan går det med jakten på leilighet?

Jeg bor ikke hjemme...

Skrevet

Jeg håper ikke du mener at måten han gjør det på er rimelig...

Skrevet

Jeg bor ikke hjemme...

I såfall virker det som en god ide å begrense samværet med din far. Har du allerede funnet et sted å bo? I såfall håper jeg du vil trives:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...