Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så nysgjerrig på dette med metakognitiv terapi etter et svar nhd ga i en annen tråd. Det er komplisert.

Kan man i all hovedsak si at denne terapiformen går ut på at man endrer måten en tenker på?

AnonymBruker
Skrevet

Har lest den og, og den er fin :)

Det jeg lurte på her var om det i bunn og grunn er dette det handler om, veldig enkelt og kort sagt.

Det er bra, jeg synes også at den er fin.

Kort sagt:

Kognitiv terapi som handler om å forandre tankene.

Jeg leste at i Metakognitiv terapi er bl.a. om tanker om tanker

Anonymous poster hash: f46f4...002

Skrevet

Det er bra, jeg synes også at den er fin.Kort sagt:Kognitiv terapi som handler om å forandre tankene.Jeg leste at i Metakognitiv terapi er bl.a. om tanker om tanker  Anonymous poster hash: f46f4...002

Takk for svar :) Det er vanskelig å forklare/forstå hva det i bunn og grunn handler om..

Leste du tråden "Oslo S.."?

Hvis jeg har skjønt det rett, så er det metakognitiv.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Det er vanskelig å forklare/forstå hva det i bunn og grunn handler om..

Leste du tråden "Oslo S.."?

Hvis jeg har skjønt det rett, så er det metakognitiv.

Ja, jeg leste tråden og jeg har forstått det slik at dette er metakognitiv terapi.

Nils Håvard Dahl formidler ting svært godt :)

Vi er heldige som får hjelp av ham :)

Anonymous poster hash: f46f4...002

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...