Gjest Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Jeg ble så nysgjerrig på dette med metakognitiv terapi etter et svar nhd ga i en annen tråd. Det er komplisert. Kan man i all hovedsak si at denne terapiformen går ut på at man endrer måten en tenker på? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Hei! I denne tråden får du god forklaring: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/348315-metakognitiv-og-kognitiv/#entry2968060 Anonymous poster hash: f46f4...002 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Hei! I denne tråden får du god forklaring:http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/348315-metakognitiv-og-kognitiv/#entry2968060 Anonymous poster hash: f46f4...002 Har lest den og, og den er fin Det jeg lurte på her var om det i bunn og grunn er dette det handler om, veldig enkelt og kort sagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Har lest den og, og den er fin Det jeg lurte på her var om det i bunn og grunn er dette det handler om, veldig enkelt og kort sagt. Det er bra, jeg synes også at den er fin. Kort sagt: Kognitiv terapi som handler om å forandre tankene. Jeg leste at i Metakognitiv terapi er bl.a. om tanker om tanker Anonymous poster hash: f46f4...002 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Det er bra, jeg synes også at den er fin.Kort sagt:Kognitiv terapi som handler om å forandre tankene.Jeg leste at i Metakognitiv terapi er bl.a. om tanker om tanker Anonymous poster hash: f46f4...002 Takk for svar Det er vanskelig å forklare/forstå hva det i bunn og grunn handler om.. Leste du tråden "Oslo S.."? Hvis jeg har skjønt det rett, så er det metakognitiv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Takk for svar Det er vanskelig å forklare/forstå hva det i bunn og grunn handler om.. Leste du tråden "Oslo S.."? Hvis jeg har skjønt det rett, så er det metakognitiv. Ja, jeg leste tråden og jeg har forstått det slik at dette er metakognitiv terapi. Nils Håvard Dahl formidler ting svært godt Vi er heldige som får hjelp av ham Anonymous poster hash: f46f4...002 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.