Gå til innhold

Nhd - bipolar og stoffskifte - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det var jeg som spurte om jeg kunne gi min samboer levaxin.

Nå er han så dårlig at han sover hele tida. Han er stiv i kroppen og bena er veldig opphovnet. Føler meg så hjelpeløs og er så bekymra.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Er det noe vits i å få han på legevakt? Det er vel ikke noe de kan gjøre?

Har gitt han levaxin i tre dager nå. Håper det hjelper snart.

Anonymous poster hash: cf94a...67f

Skrevet

Jeg tror du bør ringe legevakten med en gang og spør hva de mener.

Pårørende
Skrevet

Hei, det var jeg som spurte om jeg kunne gi min samboer levaxin.

Nå er han så dårlig at han sover hele tida. Han er stiv i kroppen og bena er veldig opphovnet. Føler meg så hjelpeløs og er så bekymra.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Er det noe vits i å få han på legevakt? Det er vel ikke noe de kan gjøre?

Har gitt han levaxin i tre dager nå. Håper det hjelper snart.

Jeg har selv lavt stoffskifte, men har aldri opplevd slike symptomer. Selv ikke før medisinering. Hvordan vet du at dette har med stoffskifte å gjøre?  Det kan vel også være andre ting? Jeg ville nok tatt en tur på legevakta, så får de vurdere hva det er og eventuelt hva de kan gjøre. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I dette tilfellet samler du sammen all relevant informasjon: Når fikk han påvist hypotyreose. Hva er fast medisindosering. Hvor langt opphold var det i inntaket. Hva viste siste prøve. Har han andre fysiske eller psykiske sykdommer. Når startet de aktuelle symptomene. Hvordan har utviklingen vært. Har han tatt andre medisiner. Når. Hvilke doser. Hva er temperatur og puls.

Så ringer du legevakta og spør om råd.

Skrevet

I dette tilfellet samler du sammen all relevant informasjon: Når fikk han påvist hypotyreose. Hva er fast medisindosering. Hvor langt opphold var det i inntaket. Hva viste siste prøve. Har han andre fysiske eller psykiske sykdommer. Når startet de aktuelle symptomene. Hvordan har utviklingen vært. Har han tatt andre medisiner. Når. Hvilke doser. Hva er temperatur og puls.

Nå har han stått opp. Men skal likevel ringe. Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Nå har han stått opp. Men skal likevel ringe. Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...