Gå til innhold

Ad og virkning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jammen så prøv antidepressiva   i noen uker da da vel og se hva som skjer. Slik jeg har forstått Nhd ut i fra det han har sagt til andre her, så er det ikke selve tablettene som gjør at en legger på seg, men at sultfølelsen øker. Det greier du å regulere hvis du vil. Du trener jo mye. Jeg har fått tilbake sultfølelsen, men jeg har samtidig fått tilbake gleden og energien også, slik at jeg fikk lyst til å trene igjen. Det er nok derfor ikke jeg har lagt på meg. Du har sagt at du trøstespiser. Kanskje du ikke får behov for det mer da. Jeg har ikke fått søvnvansker. Hvis du begynner på Ad, kan det til og med hende at du innser hvor bortkastet tid og energi det er å være bitter over fortiden og at du klarer å se bedre hvilke valg du bør ta. Det virker som du krisemaksimerer alt mulig og at det er det som ikke gir deg fred i hodet ditt. Det er jo bare snakk om noen uker her hvor du tester dette ut og hvis ikke det fungerer på deg, så slutter du bare.

Jeg har ferie om noen uker, så må holde ut til det. - Krevende jobbuker foran meg, og selv om jeg desperat trenger en ev antidepressiv effekt, så er disse ukene ikke forenlige med ev bivirkninger. Jeg tenker først og fremst wellbutrin, som jeg har lest om her.

Enig i at jeg krisemaksimerer, men det føles som jeg har kjørt meg helt fast i gjørmen. -som innleggene mine bærer preg av, ja. Kanskje det gjør det verre å skrive her, jeg vet ikke, men da er jeg i alle fall opptatt med skrivingennår alt er som verst. Nå burde jeg jobbe, rydde, trene eller noe fornuftig, men er i stresstankemodus. og da er det bra å gå hit. Det er uansett ikke alt jeg kan skrive om heller pga gjenkjennelsesfaren...

Anonymous poster hash: c4153...831

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese kognitive selvhjelpsbøker. Du kan også trene deg opp til å stoppe negative automatiske tanker og erstatte dem med mer positive tanker. De negative tankene er ikke alltid realistiske. Å jobbe med å få et bedre selvbilde og selvtillitt og finne noe en mestrer og liker er bra. Trening og meditasjon/yoga er også med på å øke selvbildet og gi balanse i livet.

Ja, trening er lykkepille! Likevel sitter jeg plantet i sofaen nå...

Det å trene på å stoppe de negative tankene, vil absolutt være nyttig. Tips?

Jeg fikk et par øvelser for et par år siden som hjelp til å slutte å tenke på en, men det hjalp ikke.. Kanskje prøve disse igjen.

Anonymous poster hash: c4153...831

Skrevet

Du må isåfall gjøre en innsats selv for å få det bedre eller evt begynne med medisiner. Det kommer ikke av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...