AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Finnes det skrevne eller uskrevne regler for hvordan terapeuter kan kle seg eller ikke kle seg når de er på jobb? Klær, smykker osv. Anonymous poster hash: 84654...2cd 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Hei! I følge min psykiater fins det uskrevne regler. Vi snakket om dette en gang, etter at mitt barn var utredet, Jeg klarte ikke høre / få med meg hva psykologen sa fordi hun var pyntet som et glitrende juletre i min oppfattelse, jeg lukker øynene, for å ikke se, men jeg hørte jo ringlingen. Hun hadde ringer på begge armer som ringlet inn i ørene mine når hun gestikulerte, og store grønne øredobber som satte seg fast i krøllene og rakk ned på skuldrene. Jeg fortalte min psykiater at det var vanskelig for meg å høre ordentlig etter i denne "støyen", og min psykiater snakket da om at det fins uskrevne regler for sånt, og at jeg neste gang rett og slett bare skal be psykologen ta av seg smykkene. Det blir som med folkeskikk, den er opp til den enkelte å følge, sånn tror jeg det er med klær og terapeuter også. Jeg er glad min psykiater ser nøytral og pen ut, ingen ting å henge seg opp i av lukter og syn eller lyder. Jeg liker heller ikke røyklukt og parfyme, selv dette lukter aldri min psykiater, men hun bruker samme deodorant som meg, herrelukt, men den lukter man ikke på kontoret :-) men hun fortalte meg dette, da min mann syns det er merkelig at jeg må bruke hans deodorant, men det er kun herrelukt jeg liker. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Jeg synes en terapeut skal være nøytral i klesveien, smykker og lukt. Så blir det å definere nøytralt da, men det juletreet som Madeleinemie beskriver er jo ikke bra. Da mister man jo rett og slett fokus, og jeg mister litt respekten også jeg da... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tenker også på forskjellen terapeut og pasient det kan signalisere. Eks: En pasient med dårlig råd som sliter med å få endene til å møtes som skal snakke om det til en terapeut som nikker forståelsesfullt og sitter med smykker fulle av diamanter. Anonymous poster hash: 84654...2cd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Ja, det finnes regler for det. Det hører med i utdanningen å lære dette. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Jeg synes de bør kle seg nøytralt og diskret og ikke stinke parfyme, svette eller tobakk. Ved minst en anledning har jeg og min psykolog vært "likt" kledd, svart overdel, blå olabukser og stripete sokker. Ingen av oss kommenterte det, men jeg la ihvertfall merke til det, hehe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Ja, det finnes regler for det. Det hører med i utdanningen å lære dette. Kunne du utdype hva reglene er? Anonymous poster hash: 84654...2cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Jeg synes de bør kle seg nøytralt og diskret og ikke stinke parfyme, svette eller tobakk. Ved minst en anledning har jeg og min psykolog vært "likt" kledd, svart overdel, blå olabukser og stripete sokker. Ingen av oss kommenterte det, men jeg la ihvertfall merke til det, hehe. At man er likt kledd er jo en morsom tilfeldighet. :-) Anonymous poster hash: 84654...2cd 0 Siter
mussa Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 At man er likt kledd er jo en morsom tilfeldighet. :-) Anonymous poster hash: 84654...2cd Hehe, ja den synes jeg var litt morsomt. Har merket meg at terapeuten min og jeg også har kledd oss noe likt ved et par anledninger, men ikke så likt som det beskrives her 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.