Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir OCD værre ved stress? Jeg kan vel sikkert egentlig svare selv. Men jeg går nå i 100 % jobb og skal ha en høyskoleeksamen med 10 studiepoeng i beg. av juni. Tvangen blir værre på alle bauer og kanter. Men det er sikkert pga stress det?

Jeg sier til meg selv at jeg ikke må stryke. Fordi jeg jobber jo nettopp med det jeg skal ha eksamen i. så hvis jeg styrker da, er det _katastrofe_ Og da ruller tankene avgårde, på at hvis jeg stryker, mister jeg jobben osv osv. Vasking av hender har tatt seg opp. Jeg sitter utrolig mye med oppgaver og lesing. Noe som resulterer i at jeg er meget sliten som igjen resulterer i nedsatt konsentrasjon og slurvefeil og feil i oppgavene.

Da tenker jeg at tvangstankene har rett. Jeg _må_ sitte mye å lese.

Sukk. Merker at bare jeg skriver dette, er jeg redd det "går troll i ord" og at jeg sikkert stryker. Men velger å sende avgårde innlegget allikevel, for å få et ut.

100% jobb og fag var kanskje ikke så god kombanasjon.

Men kanskje er jeg bare litt "nede" Kanskje tar jeg allikevell ett nytt fag til høsten igjen.... (Men da må jeg først se om jeg står på denne eksamen...)

:/

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Svært enkelt tror jeg vi kan fastslå at negativt stress forverrer alle lidelser.

Skrevet

Ja, det ante meg...;)

Jeg skal ta resten av kvelden fri + ett par lesefrie dager, så starter jeg opp igjen. Det må vel være lurere enn å kjøre seg helt ned.

Har også en tendens til å sitte lengre enn jeg skal på jobb, for å kontrollere at jeg gjør ting rett.(Uten at jeg skriver overtid selvsagt. Så det er faktisk fritid som brukes.) Så her på det jobbes med OCD'n også skjønner jeg... Jeg skal klare dette også:)

Skrevet

Svært enkelt tror jeg vi kan fastslå at negativt stress forverrer alle lidelser.

Men er dette negativt stress...?

Skrevet

Hvis dette er negativt stress, må jeg også passe meg.

Unnskyld at jwg blander meg inn i en annens tråd. Bare gi meg beskjed hvis det er galt.

Skrevet

Har ingenting å si for meg iallefall hww:):)

Skrevet
Har ingenting å si for meg iallefall hww:):)[/

quote]

Godt å høre :) Og masse lykke til - prøv å ikke stresse :)

Skrevet

Tusen takk hww. Kan nok hende det er ekstra ille i dag, pga dårlig dagsform. Men da føles det ut som det alltid har vært/alltid blir slik...:)

Men det hjelper å få det ut, selv om det  kanskje ble litt negativt innlegg.

Ha en fin kveld videre! :)

Skrevet

Fint at det hjelper deg. Den erfaring har jeg og :)

Men jeg ble en smule overrasket - jeg trodde ikke dette var negativt stress. Men greit å bli obs på det :) Lærte noe nytt idag. Takk for at du startet denne tråden :)

Skrevet

Dory,

Jeg vet ikke om en som ikke får noen dårlige uker i løpet av studiene og ønsker å slutte. Da kommer slike tanker som at en ikke klarer det, redd for å stryke, får ikke nok lesetil, pengene strekker ikke til og det ser mørkt ut. Da hjelper det å se på matinntak og søvn og kanskje gjøre noe hyggelig.Så fortsetter en i den viten at det går over. Så hjelper det å ta d-vitaminer på vårparten. Ikke mye lys og sol i Norge.

Du får hvile og skynte deg sakte :) Gå for målet og se om du består. Ingen ting er deiligere enn å lykkes etter mottang :)  

• 3 uker senere...
Skrevet

Litt sent svar, men tusen takk for svar Marie Mel:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...