Gå til innhold

Er det bare en god periode jeg har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et svar jeg fikk her på dol så har jeg tenkt endel på det.  Om det bare er en god periode jeg har.  Jeg blir redd for en ny nedtur.  

Hvilken erfaringer har dere på lithium?  På pasienter som svinger veldig mye.  Går det en stund så blir det akkurat likt igjen?

Fortsetter under...

Skrevet

Prøv å la følelsene passere. Det funker iallefall for meg når ting gjør vondt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget god grunn til å forvente at virkningen blir varig.

Skrevet

Det er meget god grunn til å forvente at virkningen blir varig.

Det var godt. Nå ble jeg glad :-)

Skrevet

Det var godt. Nå ble jeg glad :-)

Jeg lærte noe nytt idag som kanskje du også vil ha nytte av: vær obs på stress. Det kan feks være hvis det er mye jobb en periode; prøv å begrense det. Da vil vi holde oss friske :) Bare et råd til deg også :)

Skrevet

Jeg lærte noe nytt idag som kanskje du også vil ha nytte av: vær obs på stress. Det kan feks være hvis det er mye jobb en periode; prøv å begrense det. Da vil vi holde oss friske :) Bare et råd til deg også :)

Takk.   :)  Jeg har heldigvis ikke mye stress lenger.  Takler veldig dårlig stress. Når jeg på jobb får noe som skal gjøres innen kort tid, så "kobler" hjernen ut, og jeg klarer ikke å tenke.  Veldig frustrerende når det nettopp er da jeg virkelig trenger å konsentrere meg. Slik var jeg ikke før.  Hadde stressede jobber, men det var aldri noe problem.

Annonse

Skrevet

Takk.   :)  Jeg har heldigvis ikke mye stress lenger.  Takler veldig dårlig stress. Når jeg på jobb får noe som skal gjøres innen kort tid, så "kobler" hjernen ut, og jeg klarer ikke å tenke.  Veldig frustrerende når det nettopp er da jeg virkelig trenger å konsentrere meg. Slik var jeg ikke før.  Hadde stressede jobber, men det var aldri noe problem.

Man får dessverre ikke i pose og sekk, så jeg tenker at det som nå er cluet er å lære seg å taklr og akseptere at hjernen "kobler ut" når du får slike tidsfrister - uansett om det skyldes meds eller ikke. Tenker nå jeg da - men jeg er ingen ekspert.

Har du noen muligheter for å teste ut hvordan det går om du tar deg en liten pause når dette skjer? Det blir lott som på skolen, der man tar friminutt . Kanskje er hjernen mer klar da. Men jeg er som sagt ingen ekspert :)

Skrevet

Man får dessverre ikke i pose og sekk, så jeg tenker at det som nå er cluet er å lære seg å taklr og akseptere at hjernen "kobler ut" når du får slike tidsfrister - uansett om det skyldes meds eller ikke. Tenker nå jeg da - men jeg er ingen ekspert.

Har du noen muligheter for å teste ut hvordan det går om du tar deg en liten pause når dette skjer? Det blir lott som på skolen, der man tar friminutt . Kanskje er hjernen mer klar da. Men jeg er som sagt ingen ekspert :)

Jeg må jo bare godta at slik er det, og være glad for at det ikke er så ofte jeg kommer i slike stressede situasjoner. samtidig som jeg må gjøre det jeg kan for å unngå de. Heller ikke dumt som du skriver å ta en pause hvis jeg har anledning til det.  Men jeg synes det er litt merkelig.  For normalt så skal hjernen reagere med økt konsentrasjon på kortvarig stress.

Skrevet

Jeg må jo bare godta at slik er det, og være glad for at det ikke er så ofte jeg kommer i slike stressede situasjoner. samtidig som jeg må gjøre det jeg kan for å unngå de. Heller ikke dumt som du skriver å ta en pause hvis jeg har anledning til det.  Men jeg synes det er litt merkelig.  For normalt så skal hjernen reagere med økt konsentrasjon på kortvarig stress.

Lenger oppe skriver du at du takler stress veldig dårlig (men at du taklet det før.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er en depresjon en påkjenninf for hjernen. Da er det i mine ører ikke så merkelig at hjernen kobler ut ved slikt tidspress/stress.

Men ta dette med en klype salt - det er kun synsing fra min side.

Jeg skal i hvert fall bli flinkere til å ta vare på meg selv under stress. Jeg fikk meg som sagt en overraskelse, men er veldug glad for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...