Gjest Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Er det noen her som vet om Efexor mister noe av sin virkning når man åpner kapselen og spiser de små kornene? Feks at man spiser 3 av 6 korn i en 75 mg's kapsel så dette blir37, 5 mg. Dette var fastlegen min usikker på også. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Har hørt at man ikke skal dele kapsler, er vel meningen det skal løse seg opp selv? 0 Siter
Gjest Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Har hørt at man ikke skal dele kapsler, er vel meningen det skal løse seg opp selv? Ok. Det var synd. Håpet jeg kunne bruke opp gammel meds jeg har liggende. Har endel. Det var synd. Men takk for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Fra Felleskatalogen: Tas hele. Skal ikke deles, knuses, tygges eller løses opp. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Fra Felleskatalogen: Tas hele. Skal ikke deles, knuses, tygges eller løses opp. Jeg stusser over at fastlegen min ikke kunne svare på dette når det står der i felleskatalogen. Hadde jeg ikke spurt her, ville jeg delt dem fordi jeg har to esker (og som jeg bare får kaste). Takk for svar 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Jeg stusser over at fastlegen min ikke kunne svare på dette når det står der i felleskatalogen. Hadde jeg ikke spurt her, ville jeg delt dem fordi jeg har to esker (og som jeg bare får kaste). Takk for svar Hva om man kan få tak i tomme kapsler og fordele innholdet over i dem, slik at dosen blir halvert? Jeg vet ikke om det er å få kjøpt tomme kapsler (i så fall er det sikkert viktig at kapslene er av samme type), eller om det går an å gjøre det på den måten. Poenget med at medisinen må tas i kapsel, er i hvertfall i noen tilfeller fordi medisinen skal løse seg opp lengre ned i systemet og ikke i magesekken. Med ery max kapsler, sa legen at jeg kunne åpne kapslene og ta medisinen (små kuler) uten å svelge kapslene, da jeg har svelgeproblemer. Anonymous poster hash: 692cd...f53 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.