Gå til innhold

Plutselig får jeg ikke vival

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hadde bestilt vival på nettet fra legesenteret men legen har ikke fakset det inn, burde han ikke gi meg en forklaring? Eller er det rettferdig av han å bare slutte å gi meg? Ble skuffa over legen :( Plutselig skal jeg klare meg uten, har heldigvis noen igjen. :ph34r:

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• Togli

9

• AnonymBruker

8

• Dima -76

7

Skrevet

Antageligvis var ikke legen til stede da du sendte bestillingen, så han har nok ikke sett den ennå. Sånt skjer. Ring legekontoret og forhør deg. Legen hadde ikke bare sluttet å gi deg resept uten å gi deg beskjed eller forklaring.

stjernestøv
Skrevet

Men jeg fikk seroquel som jeg bestilte samtidig, har en misstanke om hvem som står bak :angry:

Skikkelig forbanna, og en rar lege som ikke kunne ringt meg og forklart hvorfor. Går ikke der mer.

AnonymBruker
Skrevet

Vival gis ikke ved. nettbestilling, men kun ved personlig oppmøte.

Anonymous poster hash: dd9f1...ab5
Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig å få Vival til fast bruk av andre enn fastlegen, eller eventuelt en spesialist i psykiatri som har behandlingansvar for deg. Hvis du går til et privat legesenter eller en lege som ikke kjenner deg eller situasjonen din, så får du kanskje bare et par stk til akutt bruk.

Slik (jeg tror) legesentre fungerer (slik er det i alle fall hos min fastlege), er at legen legger inn resepter i "faste medisiner" og slike medisiner kan helsesekretæren lage resept på (jeg tror imidlertid at legen må signere den). Legen må altså gå god for at du har preparatet som fast medikament.

Jeg tror ikke B-preparater legges inn i slike lister, legen vil nok selv ønske å ha en finger med i spillet slik at han kan forsikre seg om at du ikke bruker preparatene uhensiktsmessig (eller selger dem videre, som enkelte også gjør med slike preparater). 

Selv har jeg aldri, til tross for angst, benyttet et benzo-preparat. Men det er sikkert veldig til hjelp for mange.

Hvis jeg var deg, ville jeg bare ringt legen og spurt om en årsak. Ingen vits i å hoppe fra lege til lege, du kan bare risikere at du finner en lege som ikke kjenner deg og situasjonen din. Og du kan bare bytte 2 ganger i året.

serenity777
Skrevet

Jeg har da fått resept på rivotril  mange ganger, etter å ha sendt inn via nett. Men jeg har det i epikrisen fra dps att jeg har det som fast behovsmedikasjon.

Annonse

stjernestøv
Skrevet

Pleier å bestille på nett og det har gått greit, så plutselig hadde han ikke fakset det til apoteket. Men det ordnet seg i dag, var til en an lege som så jeg hadde fått vival før og jeg sa jeg tok lite av det. Så i dag fikk jeg :)

Men ble sjokka over behandleren min i dag som sa vival er verre en hasj, ok så da kan jeg begynne å røyke hasj da....

Glad jeg fikk i dag, livet har mange utfordringer og da hjelper det med "krykker" :)

Skrevet (endret)

Endret av Dima -76
Skrevet

Verre enn hasj? Det hørtes litt merkelig ut... Så det var vel å overdrive litt.

Du burde hvertfall ikke begynne å røyke hasj. Det kan fremkalle psykoser, og det skader lungene også.

Det tror jeg neppe Vival gjør.

Som andre over her også har skrevet, så kan jeg også "bekrefte" at man får resept på B-preparater ved å sende beskjed til legesenteret. Man trenger ikke møte opp til time hver gang. Dette forutsetter naturligvis at man har fått resept på det før, eller at det står oppført som fast medikasjon.

Jeg bruker Valium fast, og jeg ber ofte om ny resept via SMS-tjenesten legesenteret har.

Men så er jeg i tillegg ofte hos legen ellers, så han ser meg ganske ofte.

Har aldri opplevd at jeg må møte opp til time bare fordi jeg har spurt om ny resept.

Bruker også andre medisiner fast.

Det er vel forskjell på leger også. Noen er strengere på det enn andre.

Ofte har de nok for dårlig tid.

Men jeg tror de fleste leger vil at man møter opp til konsultasjoner et par-tre ganger i året hvertfall.

Avhenger vel litt av hvor ofte man får ny resept også vil jeg tro.

Og leger er som sagt veldig forskjellige.

stjernestøv
Skrevet

Han glemte sikkert bare vival, er nok en logisk forklaring. Ja, hun sa det var verre enn hasj, det sier vel litt om deres syn på saken. Skulle tro jeg var en missbruker, noe jeg ikke er. Ble ganske irritert i dag ja :angry:  :mellow:

Skrevet

Han glemte sikkert bare vival, er nok en logisk forklaring. Ja, hun sa det var verre enn hasj, det sier vel litt om deres syn på saken. Skulle tro jeg var en missbruker, noe jeg ikke er. Ble ganske irritert i dag ja :angry:  :mellow:

Ja, man får ofte et stempel på seg hvis man bruker B-preparater fast.

Jeg syns det er ganske irriterende. Som om man var narkoman liksom.

stjernestøv
Skrevet

Ja, man får ofte et stempel på seg hvis man bruker B-preparater fast.

Jeg syns det er ganske irriterende. Som om man var narkoman liksom.

Og de som stempler folk jobber i psykiatrien, det i seg selv er sykt! Jeg er ikke avhengig og tar det ikke hver dag, men innrømmer at det er godt å ha. Følte at hun så på meg som skitten og ekkel, men mulig det var bare mine følelser. Og de er sjokkert over at legene skriver det ut, liker legene bedre jeg :) Får jo bare apedop i psykiatrien.

AnonymBruker
Skrevet

Og de som stempler folk jobber i psykiatrien, det i seg selv er sykt! Jeg er ikke avhengig og tar det ikke hver dag, men innrømmer at det er godt å ha. Følte at hun så på meg som skitten og ekkel, men mulig det var bare mine følelser. Og de er sjokkert over at legene skriver det ut, liker legene bedre jeg :) Får jo bare apedop i psykiatrien.

Det er vel fordi at psykiatrien jobber med å få mennesker bedre av psykiske lidelser ikke for å dope folk ned. En bør tørre å kjenne på følelsene for å kunne klare å mestre de, hvis følelsene hele tiden blir dopet bort så greier en aldri å bli bedre av psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: ac684...47f

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fordi at psykiatrien jobber med å få mennesker bedre av psykiske lidelser ikke for å dope folk ned. En bør tørre å kjenne på følelsene for å kunne klare å mestre de, hvis følelsene hele tiden blir dopet bort så greier en aldri å bli bedre av psykiske lidelser.

"Tørre å kjenne på følelsene" - for noe svada, du aner tydeligvis ikke hva du snakker om.

Anonymous poster hash: 3803f...3bb

Skrevet

Men ble sjokka over behandleren min i dag som sa vival er verre en hasj, ok så da kan jeg begynne å røyke hasj da....

Verre enn hasj mtp at det er mer vanedannende kanskje? Ellers er min oppfatning at benzo har veldig milde og ufarlige bivirkninger, sammenlignet med andre angstdempende medisiner på markedet. Det forutsetter at man bruker dem riktig, som behovsmedisin, selvsagt

AnonymBruker
Skrevet

"Tørre å kjenne på følelsene" - for noe svada, du aner tydeligvis ikke hva du snakker om.

Kanskje det er akkurat det jeg gjør.

Nemlig at jeg har hatt psykiske lidelser og er blitt bedre.

Skrevet

Hvorfor mener du at dette er svada?  Hva gir deg grunn til å mene at vedkommende ikke vet hva hun snakker om?

stjernestøv
Skrevet

Mestre følelser? Jeg blir sengeliggende uten vival, det er forskjell på det enn å tåle ting. Ja mulig jeg må skifte medisiner, men nå trenger jeg det. Det er jævlig å bare ligge å råtne vekk....

stjernestøv
Skrevet

Verre enn hasj mtp at det er mer vanedannende kanskje? Ellers er min oppfatning at benzo har veldig milde og ufarlige bivirkninger, sammenlignet med andre angstdempende medisiner på markedet. Det forutsetter at man bruker dem riktig, som behovsmedisin, selvsagt

Jeg bruker dem riktig og er ikke avhengig, jeg har faktisk full kontroll :)

stjernestøv
Skrevet

Enig! Det er ikke det det handler om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...