Gå til innhold

Plutselig får jeg ikke vival

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Det er ikke det det handler om.

Hva handler det om da da?

Følelser er ikke farlige, de er vonde å mestre men det ikke livstruende.

Det er først når en tørr å mestre følelsene uten "dop" at en greier å bli bedre av lidelsene.

Anonymous poster hash: ac684...47f

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• Togli

9

• AnonymBruker

8

• Dima -76

7

stjernestøv
Skrevet

Det er først når en tørr å mestre følelsene uten "dop" at en greier å bli bedre av lidelsene.

Anonymous poster hash: ac684...47f

Blir mektig provosert over det du skriver "dop"?????

Jeg doper meg ikke ned, jeg tar vival for å mestre livet. Det blir noe helt annet! Kan få så jævlig mye angst at jeg blir sengeliggende, og blir nær psykotisk. Har du prøvd det? Å miste kontakten med virkeligheten? Skal jeg bare la angsten overta og la meg selv bli psykotisk? Er det verdt det? Jeg trenger det! Det skjønner ikke du og ikke min behandler heller :angry:

Skrevet

Jeg bruker dem riktig og er ikke avhengig, jeg har faktisk full kontroll :)

Bra. :)

AnonymBruker
Skrevet

Blir mektig provosert over det du skriver "dop"?????

Jeg doper meg ikke ned, jeg tar vival for å mestre livet. Det blir noe helt annet! Kan få så jævlig mye angst at jeg blir sengeliggende, og blir nær psykotisk. Har du prøvd det? Å miste kontakten med virkeligheten? Skal jeg bare la angsten overta og la meg selv bli psykotisk? Er det verdt det? Jeg trenger det! Det skjønner ikke du og ikke min behandler heller :angry:

Hjelper vival på alt det, når du kun tar dem en gang iblant?

Anonymous poster hash: eaa13...b6d

stjernestøv
Skrevet

Hjelper vival på alt det, når du kun tar dem en gang iblant?

Ja, tar det når behovet er der og det hjelper.

Skrevet

Nå blir man jo ikke særlig dopet av Vival og andre benzo i vanlige doser heller da.

Jeg har inntrykk av at i psykiatrien bruker de enda sterkere medisiner som gjør at man føler seg neddopet.

Skrevet

Man blir dopet av Vival når man ikke er vant til å ta det.  Jeg har kun brukt det i forbindelse med tannlegebesøk, men ærlig talt. så liker jeg ikke virkningen.  Jeg synes man blir susete, uklar og svimmel, men uroen blir ikke mindre.  Nesten på grensen til ubehagelig :-(  Og så sitter det så lenge i kroppen....

sur kjerring
Skrevet

Hva handler det om da da? Følelser er ikke farlige, de er vonde å mestre men det ikke livstruende.Det er først når en tørr å mestre følelsene uten "dop" at en greier å bli bedre av lidelsene. Anonymous poster hash: ac684...47f

Man blir ikke dopet av en vival.

Skrevet

Man blir dopet av Vival når man ikke er vant til å ta det.  Jeg har kun brukt det i forbindelse med tannlegebesøk, men ærlig talt. så liker jeg ikke virkningen.  Jeg synes man blir susete, uklar og svimmel, men uroen blir ikke mindre.  Nesten på grensen til ubehagelig :-(  Og så sitter det så lenge i kroppen....

Da er det nok bivirkningene som er plagsomme for deg.

Ikke alle som får dem.

Første gangen jeg tok en Valium følte jeg ingenting annet enn at angsten forsvant helt.

Ble som jeg var uten angst.

Så jeg fikk ingen av bivirkningene.

Vi reagerer forskjellig på legemidler.

sur kjerring
Skrevet

Da tok du for mye.

sur kjerring
Skrevet

Deg om det.

Skrevet (endret)

Da tok du for mye.

Ja mest sannsynlig (Colette).

Doseringen kan være svært individuell.

Noen klarer seg med 2 mg mens andre må ha 10 mg for å få samme effekt.

Endret av Dima -76
Skrevet

Jeg bruker dem riktig og er ikke avhengig, jeg har faktisk full kontroll :)

Det er lett å innbille seg at man har full kontroll... Det samme sier også alkoholikere.. De klarer fint å droppe alkoholen, men så lenge de har full kontroll så gjør det jo ingenting at de drikker litt hver dag eller annenhver dag ;)    Du virka ganske stressa i hovedinnlegget ditt fordi du ikke hadde fått utskrevet flere vival, så det første som slo meg var at du kanskje er avhengig av det? Godt ment....

Skrevet

Da tok du for mye.

Er du sikker? Jeg har EN gang i livet tatt noe sterkere enn Ibux og Paracet (utenom etter en operasjon da jeg fikk morfin(?)). Den gangen ga legen meg en valium fordi jeg skulle gjennomføre en ubehagelig undersøkelse. Jeg ble bedt om å ta hele tabletten, men turte bare å ta halve siden jeg vet jeg blir susete av f.eks. en halv reisesyketablett ;)     Jeg tok en halv valium og følte meg full i flere timer etterpå! Man kan iallefall ikke beskylde meg for å ha tatt for mye :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å innbille seg at man har full kontroll... Det samme sier også alkoholikere.. De klarer fint å droppe alkoholen, men så lenge de har full kontroll så gjør det jo ingenting at de drikker litt hver dag eller annenhver dag ;) Du virka ganske stressa i hovedinnlegget ditt fordi du ikke hadde fått utskrevet flere vival, så det første som slo meg var at du kanskje er avhengig av det? Godt ment....

Må si meg enig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tar det når behovet er der og det hjelper.

Da vil jo det si at du må ta vival veldig ofte?

stjernestøv
Skrevet

Nå blir man jo ikke særlig dopet av Vival og andre benzo i vanlige doser heller da.

Jeg har inntrykk av at i psykiatrien bruker de enda sterkere medisiner som gjør at man føler seg neddopet.

Riktig, jeg blir ikke dopet av vival :)

stjernestøv
Skrevet

var ei som sa hun sovnet av en vival, hun hadde aldri tatt det før. Ble første og siste gang, men jeg blir ikke søvnig av det, bare agsten som blir borte.

stjernestøv
Skrevet

Da vil jo det si at du må ta vival veldig ofte?

Nei, vil ikke si jeg tar det ofte, kun når jeg trenger det. Er ikke ofte det :)

stjernestøv
Skrevet

Det er lett å innbille seg at man har full kontroll... Det samme sier også alkoholikere.. De klarer fint å droppe alkoholen, men så lenge de har full kontroll så gjør det jo ingenting at de drikker litt hver dag eller annenhver dag ;)    Du virka ganske stressa i hovedinnlegget ditt fordi du ikke hadde fått utskrevet flere vival, så det første som slo meg var at du kanskje er avhengig av det? Godt ment....

Jeg er ikke avhengig for det har jeg vært før, da tok jeg langt større doser hver gang jeg tok. Da tok jeg hver dag, er nok mer avhengig av å ha dem tilgjengelig. Det er en trygghet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...