Gå til innhold

deprimert barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Har ei jente på 7 år med add. Hun er ofte svært sliten, spiser minimalt, vokser lite. Det siste året har hun ikke vokst i det hele tatt. Hun er mye lei seg. Hun sier de andre i klassen synes hun er dum, barnslig og teit. Hun kan bli ekstremt sint og virker helt ute av balanse. Det virker som det er litt periodevis. Nå om dagen er alt veldig dumt. Hun gråter mye, vil ikke på skolen, orker ingenting. Leker ikke på fritiden, gjør ikke lekser o.l. Nå ikveld sier hun at hun helst vil dø. Jeg blir selvfølgelig skikkelig lei meg og bekymret. Kan hun lide av en depresjon? Kan så små barn selvskade seg evt ta selvmord?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget mulig at hun har en depresjon. Jeg anbefaler at du søker hjelp hos fastlegen. Det er heldigvis svært sjelden at barn tar sitt eget liv, men dessverre forekommer det en sjelden gang.

Madelenemie
Skrevet

Har ei jente på 7 år med add. Hun er ofte svært sliten, spiser minimalt, vokser lite. Det siste året har hun ikke vokst i det hele tatt. Hun er mye lei seg. Hun sier de andre i klassen synes hun er dum, barnslig og teit. Hun kan bli ekstremt sint og virker helt ute av balanse. Det virker som det er litt periodevis. Nå om dagen er alt veldig dumt. Hun gråter mye, vil ikke på skolen, orker ingenting. Leker ikke på fritiden, gjør ikke lekser o.l. Nå ikveld sier hun at hun helst vil dø. Jeg blir selvfølgelig skikkelig lei meg og bekymret. Kan hun lide av en depresjon? Kan så små barn selvskade seg evt ta selvmord?

Hei!

Jeg var selv så sliten og spiste så lite som følge av dette når jeg var liten (jeg ble tynn og den minste i klassen), mye pga av sterk mistrivsel hjemme og i friminuttene og frileken, sitte på pulten likte jeg best, der følte meg trygg..

Jeg uttrykte ingen fortvilelse, sa ingenting til noen, klarte ikke formidle dette for hadde ikke ord eller evne til å kommunisere med andre mennesker, så det positive er jo faktisk at din datter sier og setter ord på dette. 

Du bør nok gjøre som nhd skriver ta henne til fastlegen. Men hvis hun ikke leker eller gjør lekser hva gjør hun da? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...