Gå til innhold

Melatonin/Circadin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det var jeg som postet tråden om søvn og Truxal under her. Jeg kom til å tenke på noe, jeg har jo ikke forsøkt melatonin/Circadin før.

Hvordan er denne i forhold til problemene jeg skisserte? Altså når søvnmangelen skyldes rastløshet, og ikke angst (for å sette dette på spissen).

Anonymous poster hash: 761ed...206

Fortsetter under...

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det er ihvertfall helt ufarlig å prøve, man blir ikke avhengig.

Vi bruker dette i perioder og effekten er bare svakt søvndyssende.

Man må ta en pause fra det etter 3-4 mnd.

For barn med autisme og med vansker både for å sovne og sove gjennom natten har det en effekt, jeg syns selv som voksen det er bra i perioder. 

Circadin er en depottabl, og virker således gjennom hele natten. Den koster ca 170 kr for 30 tabl, og når man tar 2-3 tabl hver kveld en hel familie, så blir det dyrt når slikt ikke fås på blå resept.

Jeg bruker et annet hormon også som jeg har regnet ut koster meg ca 80 kr pr dag, dette får jeg heller ikke dekket.

Jeg syns i vertfall barn med autisme burde fått det dekket når barnehabiliteringen skriver det ut og bestemmer at sånn skal det være.

Men det har en svakt søvndyssende effekt, slik at det hjelper litt mot min uro.

Skrevet

Hei, det var jeg som postet tråden om søvn og Truxal under her. Jeg kom til å tenke på noe, jeg har jo ikke forsøkt melatonin/Circadin før.

Hvordan er denne i forhold til problemene jeg skisserte? Altså når søvnmangelen skyldes rastløshet, og ikke angst (for å sette dette på spissen).

Jeg ville tro de funker.  De funker på meg i hvert fall og jeg har ikke hatt normal søvnrytme på 30 år og det er det første som har funket på meg som ikke har hangover dagen derpå.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo lovende ut.

Den røde trekanten på esken, hvordan skal jeg forholde meg til den? Jeg kan vel kjøre bil dagen "derpå"? Med mindre jeg selv føler at jeg ikke kjører forsvarlig, altså...

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja det kan du.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...