Gå til innhold

NHD : inntak av Lithionit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid er "grensa" for å ta Lithionit?

Vet det skal være 12 timer mellom, men hvis jeg glemmer en dose...hva er grensa for at jeg ikke kan ta den ene dosen.

Jeg har til nå hatt grensa på 3timer, men at jeg da tar morgendosen to timer etter vanlig tid, kveldsdosen 1 time etter normal tid, deretter på vanlig tid igjen...blir dette feil? burde jeg ta dem ved vanlig tid morgenen/kvelden etter?

(har gjort det noen ganger også)

Vet at en aller helst skal ta dem med 12 timers mellomrom, men det er ikke alltid lett å få tatt dem til riktig tidspunkt av forskjellige grunner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

+/- 3 timer er i hvert fall helt ok.

Skrevet

Oki - tusen takk for svar :)

- da trikser jeg ikke med inntak av neste dose om jeg skulle glemme medisinen ett par timer

Skrevet

Jeg har ikke vært klar over at du skal ta de innen en viss tid.  Har tatt de før jeg legger meg og når jeg står opp.  Og det varierer en del etter om jeg skal på jobb eller ei.  Må jeg endre på rutinene mine da?  Er redd det er lettere å glemme de hvis jeg ikke skal ta de  i forbindelse med andre rutiner.

Skrevet

Ok å ta en pille med +/- en time og den neste til vanlig tid, eller +/- time og så "trikse" med den neste dosen som TS skriver, slik at det "jevner seg ut"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...