miakami Skrevet 26. mai 2013 Skrevet 26. mai 2013 jeg måtte slutte med abilify...jeg trodde jeg skulle få kaos i hodet av det..men det har jeg ikke fått..derimot har jeg fått masse selvmordstanker og depresjon.. jeg bruker litium også... hvorfor er ikke det nok? er det normalt å få selvmordstanker av å stoppe med abilify? hva skal jeg gjøre????? jeg kan ikke starte på abilify igjen.den gir meg angst, og kroppen strammer seg og jeg får ikke ro. det er uaktuelt. men jeg kan ikke ha det sånn heller... burde jeg begynne på antidepressiva? jeg har bipolar 1 og jeg hadde en manisk psykose for 7 mnd siden... dette er jo helt håpløst... jeg har prøvd nesten alt av anti psykotika og tåler det ikke! zyprexa, seroquel, zeldox, fluanxol, nozinan... er abilify antidepressivt siden jeg reagerte slik???? 0 Siter
mbm1101 Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Jeg har heller ikke hatt noe god erfaring med abilify. Min siste manisk psykose var for 7 og et halvt år siden. Jeg går på Seroquel og Nozinan og Zyprexa. Det hjelper meg veldig du burde snakke med psykiateren din om dette. Men du har Bipolar lidelse og jeg har jo Schizoaffektiv lidelse så det er jo stort forskjell på min og din situasjon. For Schizoaffektiv lidelse er en type Schizofreni så Bipolar er noe helt annet selv om Schizoaffektiv ofte blir feildiagnostisert med bipolar lidelse. Jeg råder deg til å diskutere dette med Psykiateren din. Det ser ut som at det er noen medisiner du ikke har prøvd som kanskje ville hjulpet deg. Du kunne spurt psykologen/psykiateren om å få Klozapin eller geodon disse hjalp ikke meg. Men vil kanskje hjelpe deg. Diskuter dette videre med psykiateren din. Endret 27. mai 2013 av mbm1101 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 jeg måtte slutte med abilify...jeg trodde jeg skulle få kaos i hodet av det..men det har jeg ikke fått..derimot har jeg fått masse selvmordstanker og depresjon.. jeg bruker litium også... hvorfor er ikke det nok? er det normalt å få selvmordstanker av å stoppe med abilify? hva skal jeg gjøre????? jeg kan ikke starte på abilify igjen.den gir meg angst, og kroppen strammer seg og jeg får ikke ro. det er uaktuelt. men jeg kan ikke ha det sånn heller... burde jeg begynne på antidepressiva? jeg har bipolar 1 og jeg hadde en manisk psykose for 7 mnd siden... dette er jo helt håpløst... jeg har prøvd nesten alt av anti psykotika og tåler det ikke! zyprexa, seroquel, zeldox, fluanxol, nozinan... er abilify antidepressivt siden jeg reagerte slik???? Abilify virket ikke så godt på meg, og ble urolig og stiv i kroppen. Kanskje du kunne prøvd risperdal eller solian? Solian var faktisk en bra medisin og eneste bivirkningen jeg hadde var vektoppgang, pga at jeg spiste så mye. 0 Siter
miakami Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Skrevet 27. mai 2013 Abilify virket ikke så godt på meg, og ble urolig og stiv i kroppen. Kanskje du kunne prøvd risperdal eller solian? Solian var faktisk en bra medisin og eneste bivirkningen jeg hadde var vektoppgang, pga at jeg spiste så mye. jeg tåler ikke mere vektoppgang nå, veier altfor mye allerede.... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 jeg tåler ikke mere vektoppgang nå, veier altfor mye allerede.... Risperdal da? Jeg skal kanskje ta det og jeg kan heller ikke legge på meg, tror det var kombinasjonen solian og seroquel som ga meg ulvehunger. Du kan jo prøve solian å se hvordan det går? 0 Siter
miakami Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Skrevet 27. mai 2013 Risperdal da? Jeg skal kanskje ta det og jeg kan heller ikke legge på meg, tror det var kombinasjonen solian og seroquel som ga meg ulvehunger. Du kan jo prøve solian å se hvordan det går? Nei, antipsykotika er nok noe jeg aldri mer kommer til å røre. Selvmordstankene har gitt seg også nå. Kanskje jeg hadde slurvet litt med litium uten å være klar over det. For nå føler jeg meg mye bedre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Nei, antipsykotika er nok noe jeg aldri mer kommer til å røre. Selvmordstankene har gitt seg også nå. Kanskje jeg hadde slurvet litt med litium uten å være klar over det. For nå føler jeg meg mye bedre. Er bra du er mye bedre da Hvorfor vil du ikke ha antipsykotika? 0 Siter
miakami Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Skrevet 27. mai 2013 Er bra du er mye bedre da Hvorfor vil du ikke ha antipsykotika? pga bivirkningene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.