AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 Skrevet 26. mai 2013 Hvordan er reglene for betaling ved telefonkonsultasjon ved psykologhjelp? Kan man, dersom man en gang p.g.a. sykdom ikke kommer seg til timen hos psykologen, avtale med psykologen å gjennomføre timen på telefon for den ene gangen, og/eller evt flere ganger? Hvordan blir det i så fall med betaling for timen? Det man betaler for denne timen, blir det regnet med i summen på egenandelskortet, eller bli det regnet utenom slik som det er når man uteblir? Anonymous poster hash: 01acd...ff1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 Skrevet 26. mai 2013 Hvorfor ikke spørre psykologen? Anonymous poster hash: 43eed...e7a 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Min psykolog tar ikke spesielt betalt for telefonkonsultasjoner fremfor oppmøte om jeg ikke skulle være i form til dette. Imidlertid tenker psykologer kanskje ulikt, så jeg ville spurt. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Sukk! En psykolog som jeg gikk til en kort periode for et par år siden, gjorde meg så syk at jeg ikke klarte å komme meg til time en gang. Den skulle han ha betalt for, 400 kr, altså mer enn egenandelen. Det var dråpen. Der hvor jeg går nå, har jeg uteblitt til time ved en feil fra min side, men det fikk ingen konsekvenser, husker dog ikke om jeg ble satt opp på ny time etterpå? En annen gang forsov jeg meg, men fikk ny time senere på dagen. Senere fikk jeg en "låsning", men psykologen tilbød seg da å komme hjem til meg isteden! Jeg har fått telefonkonsultasjoner ved akutte behov, og timer gjort om til telefonkonsultasjoner av forskjellige grunner, uten noe ekstra krav. Eneste gangen jeg har blitt holdt økonomisk ansvarlig, var da jeg uteble til en time hos psykiater som jeg ikke hadde fått innkalling til. Dette var samme dag som da jeg rotet med tiden for psykologtimen, så jeg trodde lenge at jeg hadde fått en "represalie" for det, men det var altså ikke det det gjaldt. Burde ha sagt ifra om det, men det er så lenge siden og småpenger, egentlig, og jeg får så god hjelp der. (Hm, håper det ga mening.) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Sukk! En psykolog som jeg gikk til en kort periode for et par år siden, gjorde meg så syk at jeg ikke klarte å komme meg til time en gang. Den skulle han ha betalt for, 400 kr, altså mer enn egenandelen. Det var dråpen. Der hvor jeg går nå, har jeg uteblitt til time ved en feil fra min side, men det fikk ingen konsekvenser, husker dog ikke om jeg ble satt opp på ny time etterpå? En annen gang forsov jeg meg, men fikk ny time senere på dagen. Senere fikk jeg en "låsning", men psykologen tilbød seg da å komme hjem til meg isteden! Jeg har fått telefonkonsultasjoner ved akutte behov, og timer gjort om til telefonkonsultasjoner av forskjellige grunner, uten noe ekstra krav. Eneste gangen jeg har blitt holdt økonomisk ansvarlig, var da jeg uteble til en time hos psykiater som jeg ikke hadde fått innkalling til. Dette var samme dag som da jeg rotet med tiden for psykologtimen, så jeg trodde lenge at jeg hadde fått en "represalie" for det, men det var altså ikke det det gjaldt. Burde ha sagt ifra om det, men det er så lenge siden og småpenger, egentlig, og jeg får så god hjelp der. (Hm, håper det ga mening.) Takk for svar der du deler av dine erfaringer med dette! Trist at du erfarte at en psykolog gjorde deg syk. Det ser ut til at det er forskjellige regler og/eller praksis på dette med telefonkonsultasjon og betaling. Min psykolog sa at jeg måtte betale regning for ikke møtt til time for den timen som h*n hadde telefonkonsultasjon med meg. Timen med telefonkonsultasjon var på initiativ fra psykologen, pga at jeg pga sykdom ikke kom meg til timen. Denne betalingen kommer derfor ikke med på egenandelskortet. Det er synd, da det er kostbart. Anonymous poster hash: 01acd...ff1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Min psykolog tar ikke spesielt betalt for telefonkonsultasjoner fremfor oppmøte om jeg ikke skulle være i form til dette. Imidlertid tenker psykologer kanskje ulikt, så jeg ville spurt. Takk for svar! Jeg forstår at psykologer har eller bruker ulike regler/ og eller praksis i forhold til dette med betaling. Fint om en fagperson kan si noe om det er klare regler i forhold til dette: Når timen blir gjort om til konsultasjon over telefon, skal da betalingen for timen regnes med i taket for egenandeler, eller skal betalingen komme i tillegg og ikke regnes med? Anonymous poster hash: 01acd...ff1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.