Gå til innhold

Psykisk smerte pga traumer. PTSD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd om hva som kan hjelpe mot psykisk smerte.

Har du erfaring med en terapiform som hjelper?

Har du erfaring med hjelp fra behandler; hva hjalp?

Har du erfaring med en eller flere medisiner som hjelper?

Anonymous poster hash: cb3c6...abe
AnonymBruker
Skrevet

Det er tre ting jeg har fått hjelp til av hjelpeapparatet:

1. Medisiner mot symptomene av lidelsen

2. Praktisk tilrettelegging pga. symptomtap (f.eks. hjelp ovenfor arbeidsgivere/skole, økonomiske stønader)

3. Innsikt i sykdom (ganske nyttig på den måten at du blir mer klar over at det du opplever ikke er virkelig, eller at du ikke er frisk)

Ren terapi ut over dette med grunnleggende innsikt i sykdom har jeg ikke hatt nytte av, føler jeg, da...

Ang. medisiner så er dette så individuelt med tanke på diagnose. Men er også variasjoner av hva som hjelper her selv med samme diagnose...

Anonymous poster hash: 0e8e6...7a8
Skrevet

Jeg har hatt god efaring med psykomotorisk fysioterapi. I tillegg til medisiner og i en vanskelig periode, innleggelse.

Madelenemie
Skrevet

Jeg trenger råd om hva som kan hjelpe mot psykisk smerte.

Har du erfaring med en terapiform som hjelper?

Har du erfaring med hjelp fra behandler; hva hjalp?

Har du erfaring med en eller flere medisiner som hjelper?

Hei!

Du kan lese om traumesenter på Modum bad, det tror jeg er bra.

Da må man klare seg selv for et sted man er i 10-16 uker, men lite bemanning kveldstid.

Det er opplegg på dagtid, vet ikke hvordan dette er, men det kan man undersøke.

De har blant annet din lidelse og dissosiativ de som kommer dit

Jeg har lurt på å søke meg dit, men jeg vil kun ha oppskrift på hvordan tenke i visse situasjoner, jeg snakker ikke om noe som har vært, så jeg har fått høre det ikke passer for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er tre ting jeg har fått hjelp til av hjelpeapparatet:

1. Medisiner mot symptomene av lidelsen

2. Praktisk tilrettelegging pga. symptomtap (f.eks. hjelp ovenfor arbeidsgivere/skole, økonomiske stønader)

3. Innsikt i sykdom (ganske nyttig på den måten at du blir mer klar over at det du opplever ikke er virkelig, eller at du ikke er frisk)

Ren terapi ut over dette med grunnleggende innsikt i sykdom har jeg ikke hatt nytte av, føler jeg, da...

Ang. medisiner så er dette så individuelt med tanke på diagnose. Men er også variasjoner av hva som hjelper her selv med samme diagnose...

Anonymous poster hash: 0e8e6...7a8

Tusen takk for at du deler av dine erfaringer!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god efaring med psykomotorisk fysioterapi. I tillegg til medisiner og i en vanskelig periode, innleggelse.

Takk! Kanskje jeg kan spørre min behandler om psykomotorisk fysioterapi kan kombineres med Metakognitiv terapi

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Du kan lese om traumesenter på Modum bad, det tror jeg er bra.

Da må man klare seg selv for et sted man er i 10-16 uker, men lite bemanning kveldstid.

Det er opplegg på dagtid, vet ikke hvordan dette er, men det kan man undersøke.

De har blant annet din lidelse og dissosiativ de som kommer dit

Jeg har lurt på å søke meg dit, men jeg vil kun ha oppskrift på hvordan tenke i visse situasjoner, jeg snakker ikke om noe som har vært, så jeg har fått høre det ikke passer for meg. 

Takk for råd!

Jeg kan lese om Modum bad. Kanskje jeg finner noen råd i forhold til psykisk smerte.

Jeg har begynt i Metakognitiv terapi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant også gamle tråder med råd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...