Gjest Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Sendes de til apoteket med en gang man bestiller de hos legen, eller fungerer det som papirutgaven der man bestiller om morgenen og henter på ettermiddagen? Glemte å spørre 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Sendes de til apoteket med en gang man bestiller de hos legen, eller fungerer det som papirutgaven der man bestiller om morgenen og henter på ettermiddagen? Glemte å spørre Det kommer litt an på... hvis du ringer sentralbordet tar det litt tid, siden man da må vente til legen har hatt tid til å gå inn og attestere på reseptene. Men hvis legen skriver resepter mens du er inne på time, går det direkte da legen gjør det med en gang... 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Det kommer litt an på... hvis du ringer sentralbordet tar det litt tid, siden man da må vente til legen har hatt tid til å gå inn og attestere på reseptene. Men hvis legen skriver resepter mens du er inne på time, går det direkte da legen gjør det med en gang... Ok. Takk 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Her tar det to dager hvis man bestiller på tlf eller på nett, men når du er hos legen får du det på dagen. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Takker for svarene Kan min mann hente ut mine medisiner som vanlig (slik han kunne med papirutgaven)? Eller går ikke det an lenger? 0 Siter
Ayia Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Kan min mann hente ut mine medisiner som vanlig (slik han kunne med papirutgaven)? Eller går ikke det an lenger? Ja det kan han. Se pkt 6 her: http://helsenorge.no/Selvbetjening/Sider/om-e-resept/Sporsmal-og-svar.aspx 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Hei! Hvis man venter for lenge med å hente ut medisin blir de borte. det erfarte jeg nå, jeg fikk utskrevet valium i april, men hentet ikke disse da jeg først nå skulle til tannlegen, nå var de borte/strøket, da sa fastlegen at sånn var det feks med B preparater. Også circadin blir borte innen et par uker når ikke henter ut sa han. Bare faste medisiner blir liggende lenger. Jeg syns det er kjekt med E resept i vertfall. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Man kan også logge seg inn med bank-ID på mineresepter.no. Der ser man hva man har av resepter, og man ser når resepter man har bedt om har kommet frem. Det blir registrert der i samme øyeblikk som det kommer frem til apoteket. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Hei! Hvis man venter for lenge med å hente ut medisin blir de borte. det erfarte jeg nå, jeg fikk utskrevet valium i april, men hentet ikke disse da jeg først nå skulle til tannlegen, nå var de borte/strøket, da sa fastlegen at sånn var det feks med B preparater. Også circadin blir borte innen et par uker når ikke henter ut sa han. Bare faste medisiner blir liggende lenger. Jeg syns det er kjekt med E resept i vertfall. Trodde det tok et år jeg. Har hørt at resepter er gyldige i ett år. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Trodde det tok et år jeg. Har hørt at resepter er gyldige i ett år. Hei! Ikke B preparater og det gjaldt flere andre ting eks circadin også. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Hei! Ikke B preparater og det gjaldt flere andre ting eks circadin også. Hvor lang (eller kort) tid tar det før det forsvinner fra reseptregisteret? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 Hvor lang (eller kort) tid tar det før det forsvinner fra reseptregisteret? Hei! Min fastlege trodde 2 uker sa han, men han viste ikke helt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.