Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendes de til apoteket med en gang man bestiller de hos legen, eller fungerer det som papirutgaven der man bestiller om morgenen og henter på ettermiddagen?

Glemte å spørre :)

Skrevet

Sendes de til apoteket med en gang man bestiller de hos legen, eller fungerer det som papirutgaven der man bestiller om morgenen og henter på ettermiddagen?

Glemte å spørre :)

Det kommer litt an på... hvis du ringer sentralbordet tar det litt tid, siden man da må vente til legen har hatt tid til å gå inn og attestere på reseptene. Men hvis legen skriver resepter mens du er inne på time, går det direkte da legen gjør det med en gang...

Skrevet

Det kommer litt an på... hvis du ringer sentralbordet tar det litt tid, siden man da må vente til legen har hatt tid til å gå inn og attestere på reseptene. Men hvis legen skriver resepter mens du er inne på time, går det direkte da legen gjør det med en gang...

Ok. Takk :)

stjernestøv
Skrevet

Her tar det to dager hvis man bestiller på tlf eller på nett, men når du er hos legen får du det på dagen.

Skrevet

Takker for svarene :)

Kan min mann hente ut mine medisiner som vanlig (slik han kunne med papirutgaven)? Eller går ikke det an lenger?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis man venter for lenge med å hente ut medisin blir de borte.

det erfarte jeg nå, jeg fikk utskrevet valium i april, men hentet ikke disse da jeg først nå skulle til tannlegen, nå var de borte/strøket, da sa fastlegen at sånn var det feks med B preparater.

Også circadin blir borte innen et par uker når ikke henter ut sa han.

Bare faste medisiner blir liggende lenger.

Jeg syns det er kjekt med E resept i vertfall.

Skrevet

Man kan også logge seg inn med bank-ID på mineresepter.no.

Der ser man hva man har av resepter, og man ser når resepter man har bedt om har kommet frem.

Det blir registrert der i samme øyeblikk som det kommer frem til apoteket.

Skrevet

Hei!

Hvis man venter for lenge med å hente ut medisin blir de borte.

det erfarte jeg nå, jeg fikk utskrevet valium i april, men hentet ikke disse da jeg først nå skulle til tannlegen, nå var de borte/strøket, da sa fastlegen at sånn var det feks med B preparater.

Også circadin blir borte innen et par uker når ikke henter ut sa han.

Bare faste medisiner blir liggende lenger.

Jeg syns det er kjekt med E resept i vertfall.

Trodde det tok et år jeg.

Har hørt at resepter er gyldige i ett år.

Madelenemie
Skrevet

Trodde det tok et år jeg.

Har hørt at resepter er gyldige i ett år.

Hei!

Ikke B preparater og det gjaldt flere andre ting eks circadin også.

Skrevet

Hei!

Ikke B preparater og det gjaldt flere andre ting eks circadin også.

Hvor lang (eller kort) tid tar det før det forsvinner fra reseptregisteret?

Madelenemie
Skrevet

Hvor lang (eller kort) tid tar det før det forsvinner fra reseptregisteret?

Hei!

Min fastlege trodde 2 uker sa han, men han viste ikke helt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...