FGT Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Også det å være i forsamlinger over tid, men jeg ser det ikke som noe problem, for en må bare tilpasse seg dette. så for meg er det tilleggs diagnosene som nedstemthet som skaper problemer, heller gjør det tungt følelsemessing. du for snakke med din psykiatervenn om dette. du skjønner vel litt bedre nå hvorfor jag kunne tenke meg å slå av en prat med henne ? Mange av de ting som en voksen med AS møter, har mye med å tilpasse seg og være likevektig, da trenger det ikke å bli et problem av det.Men er man to som skal dele livet, så kreves det mye mer av begge, men følelsen av å være samstemt fra den som ikke har AS kan skape mange frustrasjoner, og da også problemer. Det var ordet " speilnevroner" jeg mente ikke "speilnevroser" i komentaren over, bare som en rettelse. over 0 Siter
FGT Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Jeg ønsker litt klarhet rundt dette. Dersom jeg har forstått det riktig, "inngår schizoid forstyrrelse i barndommen i en autisme eller Asperger-diagnose". Hva innebærer dette i praksis? Andre steder har jeg lest at barn ikke kan diagnostiseres med personlighetsforstyrrelser (schizoid er jo en av disse). Er det mulig å være schizoid i noen år, og så vokse ut av dette? Eller dreide det da seg aldri om schizoid forstyrrelse i det hele tatt? Asperger og autisme er jo funksjonshemninger man har hele livet(korriger meg hvis dette er feil.) Hvis man viser schizoid oppførsel som barn, kan man da få en feilaktig autismediagnose (uten å faktisk ha autisme)? Hvordan skiller fagfolk mellom disse? Hvilke uheldige konsekvenser kan det ha å bli diagnostisert som schizoid dersom man har Asperger, eller med Asperger dersom man egentlig er schizoid? Hva bør man gjøre dersom man mistenker at dette er tilfelle for en selv, eller en av ens nærmeste? Anonymous poster hash: 1e0d7...755 Tenkte jeg også skulle kommentere noe av det du skrev Anonym. Jeg har aldri sett på en PF som er der allerede som barn og følger deg hele livet, slik som autisme. PF utvikles senere. en diagnose forandrer en jo ikke, selv om en blir noe påvirket av å ha fått en diagnose. En vil jo få alt til å stemme med den, noe ikke alle får til. Det er mange som har fått en PF, men som har vært vanskelig å sette navn på for den kan grense til flere typer PF, og siden har det vist seg, at det har vært Asperger syndrom. I mitt tilfelle hadde en så kalt blandet personlighetsforstyrrelse i mange år, men da jeg senere fikk AS, så forsvant PF-en som dugg for solen. Den PF som lå nærmest meg under utredningen var schizoid pf, men det var ingen PF likevel. var 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.