AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 Som overskriften sier har jeg falt ned i en dyp depresjon. Jeg har gått fra å ha en del energi til å være på kanten av stupet. Jeg fikk et panikkanfall i dag, der jeg gråt til tårene tok stopp og jeg hyperventilerte som bare søren. Det gjør så vondt i sjelen nå, at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker egentlig ikke mer av dette, jeg føler jeg vil gi opp, og når jeg nevner det til noen blir jeg bare sett på som egoistisk og teit. Jeg tør ikke be om hjelp heller. Jeg mottar ingen behandling nå, det vil si ingen polikliniske samtaler og lignende. Hva skal jeg si om jeg ber om hjelp, og hvor skal jeg be om hjelp når det er akutt? Jeg håper på svar! Anonymous poster hash: b7241...51c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 Som overskriften sier har jeg falt ned i en dyp depresjon. Jeg har gått fra å ha en del energi til å være på kanten av stupet. Jeg fikk et panikkanfall i dag, der jeg gråt til tårene tok stopp og jeg hyperventilerte som bare søren. Det gjør så vondt i sjelen nå, at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker egentlig ikke mer av dette, jeg føler jeg vil gi opp, og når jeg nevner det til noen blir jeg bare sett på som egoistisk og teit. Jeg tør ikke be om hjelp heller. Jeg mottar ingen behandling nå, det vil si ingen polikliniske samtaler og lignende. Hva skal jeg si om jeg ber om hjelp, og hvor skal jeg be om hjelp når det er akutt? Jeg håper på svar! Anonymous poster hash: b7241...51c Du kan ta kontakt med fastlegen og spørre om du kan få en hastetime. Det er lurt om du forteller legen akkurat hvordan du har det. Du kan spørre om å bli henvist til psykolog. Jeg har flere ganger fått time på dagen hos min fastlege. Han har også hatt mange hjelpe-samtaler med meg for å hjelpe meg i den tiden jeg ventet på å få psykologhjelp, og også etterpå. Du kan også ta kontakt med legevakt, dersom du trenger hjelp før du får anledning til å få kontakt med fastlegen. Trenger du noen å snakke med, så kan du også ringe til Kirkens sos, som har et døgnåpent tilbud. Anonymous poster hash: 1ca37...a1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 Én felle jeg har gått i, er at jeg først har gått i terapi og følt at det har gått bedre, for så å slutte. Sluttet med alt, samtaler og medisiner. Så gikk det dårlig igjen. Fikk jo hjelp igjen etterhvert da. Dette har skjedd flere ganger, men det er lenge siden nå... virker som jeg har lært at det ikke nytter. Det er ikke slik at det ikke nytter å bli frisk. Det som ikke nytter er at alt blir bra nesten av seg selv... Vet ikke om dette gjelder deg, men hvis det gjør det, så husk dette. For å skaffe hjelp nå, så er det jo vanligvis fastlegen du går til, om du ikke har andre kontakter. Eventuelt legevakten om det er akutt... Du burde jo rett og slett bare si det som det er. Hvis problemet er at du kutter ut terapi mot anbefalingene fordi du føler deg bra, for så å bli dårlig igjen, så lønner det seg vel å få frem dette også, hvis de ikke kjenner deg og allerede vet dette, da. For det første så er det vel endel av deg / symptomene dine, og for det andre så er det lurt at de som skal hjelpe deg er klar over dette, for å forhindre nye slike episoder... Anonymous poster hash: 89c92...9ba 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 All hjelpsøking starter hos fastlegen. Denne vil gjøre en vurdering av deg. Hun vil sannsynligvis starte behandling selv og evt henvise deg videre til en poliklinikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.