Madelenemie Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Hei! Nå har bydelslegen og 2 hyggelige fysioterapeuter kommet inn som hjelpere i vår familie. Bydelslegen sa jeg bare kunne ringe han så det skal jeg gjøre i morgen, 1) for å takke han 2) for at han viste slik forståelse (da jeg sa jeg orker ikke prat inn i ørene sa han "det skjønner jeg godt") Jeg kan ikke få mer hjelp eller ha det bedre, de ordner alt, og de er praktisk rettet og snakker ikke tull. De snakker ikke, de er praktisk orientert og det er jo praktisk hjelp vi trenger og ikke forvirrende ord og psykoanalyse inn i ørene. Disse flinke personene blir nå koordinatorer, de skal skaffe oss den hjelp vi trenger, med alt fra følge meg til tannlege, hjelpe meg å kjøre på dager jeg ikke klarer, være med meg på møter som tolk, hjemmesykepleien kommer hver morgen for å hjelpe meg med tannpuss, hjelpe meg i gang med lesing, følge med til uio, snakke med mennesker og være støtte for meg og familien. Sist de var her laget jeg cortado til de, de var akkurat slik jeg ønsket, hyggelige og vi snakket lett :-) De betviler ikke at jeg har autisme, selv om jeg ikke ser eller virker slik. De ordnet praktiske ting og snakker ikke, det er så deilig. Jeg er så lykkelig. Det er altså søknadskontoret man bør henvende seg til og ikke psykiatrien som forvrenger og skaper uro inni en, med sine forvillede tankesystemer. Jeg er lykkelig. 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Hei! Nå har bydelslegen og 2 hyggelige fysioterapeuter kommet inn som hjelpere i vår familie. Bydelslegen sa jeg bare kunne ringe han så det skal jeg gjøre i morgen, 1) for å takke han 2) for at han viste slik forståelse (da jeg sa jeg orker ikke prat inn i ørene sa han "det skjønner jeg godt") Jeg kan ikke få mer hjelp eller ha det bedre, de ordner alt, og de er praktisk rettet og snakker ikke tull. De snakker ikke, de er praktisk orientert og det er jo praktisk hjelp vi trenger og ikke forvirrende ord og psykoanalyse inn i ørene. Disse flinke personene blir nå koordinatorer, de skal skaffe oss den hjelp vi trenger, med alt fra følge meg til tannlege, hjelpe meg å kjøre på dager jeg ikke klarer, være med meg på møter som tolk, hjemmesykepleien kommer hver morgen for å hjelpe meg med tannpuss, hjelpe meg i gang med lesing, følge med til uio, snakke med mennesker og være støtte for meg og familien. Sist de var her laget jeg cortado til de, de var akkurat slik jeg ønsket, hyggelige og vi snakket lett :-) De betviler ikke at jeg har autisme, selv om jeg ikke ser eller virker slik. De ordnet praktiske ting og snakker ikke, det er så deilig. Jeg er så lykkelig. Det er altså søknadskontoret man bør henvende seg til og ikke psykiatrien som forvrenger og skaper uro inni en, med sine forvillede tankesystemer. Jeg er lykkelig. Dette ble jeg glad over å lese. Det viser at bydelene av og til er i stand til å tenke kreativt mht å finne gode løsninger! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Skrevet 29. mai 2013 Dette ble jeg glad over å lese. Det viser at bydelene av og til er i stand til å tenke kreativt mht å finne gode løsninger! Hei! Ja men dette er ikke terrorpsykiatrien, det er søknadskontoret, de ordner praktiske ting. Når man har autisme bør man slippe unna psykiatrien, de skaper uro og forvirring inni en. Prat, prat og "jeg forstår deg" m.m., jeg trenger ikke sånne ord... jeg trenger følge, tolk, praktisk hjelp, og det får jeg nå, av fysioterapeuter som er jordnære og ikke snakke tull inn i ørene mine. Sånt som bare blir forvirring inni en. Jeg tror psykiatriske sykepleiere er skumle for oss med autisme, vi trenger ikke forvirrende tanker men konkret og praktisk bistand. Disse fysioterapautene skrev til meg at "vi blir familiens koordinatorer" og da ble jeg glad Nå skal jeg invitere bydelslegen hjem til meg på kaffe neste gang, for han var veldig hyggelig mot meg på telefon, han sa han mislikte prat han også. Nå skal jeg forklare for han hvor glad og takknemlig jeg er, han kan komme 30 min, slik kan han se på radonmålerne mine med det samme. Dette bør flere merke seg, psykiatrisk sykepleie er terror for oss med autisme, søknadskontoret (tidligere bestillerkontoret er noe helt annet) de ordner nå til og med med tolk for meg på møter :-) Og det ble min mann glad for for han sa jeg misforstår nettopp fordi jeg oppfatter så bokstavelig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Skrevet 29. mai 2013 Fantastisk! Kjempeglad for deg! Hei! Ja jeg får tolk! :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Skrevet 29. mai 2013 Så bra Hei! Jeg får tolk og hjelpe til å kjøre på dager når jeg er for autistisk. :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Skrevet 29. mai 2013 Dette ble jeg glad over å lese. Det viser at bydelene av og til er i stand til å tenke kreativt mht å finne gode løsninger! Hei! Glemte: Fysioterapautene sa dette: Nå må vi gå og tenkte nytt og kreativt, dette er en helt ny problemstilling, så vi må sette oss ned å finne en god løsning. Det syns jeg det står respekt av. istedet for å si "det fins ikke hjelp til dere" så tenkte de "vi må bare tenke nytt, hjelp skal dere få" dette er jo fornuftig, logisk osv... men over alt hva psykiatrien klarer, derfor imponerer de meg. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Hei! Nå har bydelslegen og 2 hyggelige fysioterapeuter kommet inn som hjelpere i vår familie. Bydelslegen sa jeg bare kunne ringe han så det skal jeg gjøre i morgen, 1) for å takke han 2) for at han viste slik forståelse (da jeg sa jeg orker ikke prat inn i ørene sa han "det skjønner jeg godt") Jeg kan ikke få mer hjelp eller ha det bedre, de ordner alt, og de er praktisk rettet og snakker ikke tull. De snakker ikke, de er praktisk orientert og det er jo praktisk hjelp vi trenger og ikke forvirrende ord og psykoanalyse inn i ørene. Disse flinke personene blir nå koordinatorer, de skal skaffe oss den hjelp vi trenger, med alt fra følge meg til tannlege, hjelpe meg å kjøre på dager jeg ikke klarer, være med meg på møter som tolk, hjemmesykepleien kommer hver morgen for å hjelpe meg med tannpuss, hjelpe meg i gang med lesing, følge med til uio, snakke med mennesker og være støtte for meg og familien. Sist de var her laget jeg cortado til de, de var akkurat slik jeg ønsket, hyggelige og vi snakket lett :-) De betviler ikke at jeg har autisme, selv om jeg ikke ser eller virker slik. De ordnet praktiske ting og snakker ikke, det er så deilig. Jeg er så lykkelig. Det er altså søknadskontoret man bør henvende seg til og ikke psykiatrien som forvrenger og skaper uro inni en, med sine forvillede tankesystemer. Jeg er lykkelig. Dette høres bra ut. Det blir lett litt for mye prat om alt mulig i psykiatrien. Kan bli mye rot, kjenner til det. Hvis noen av mine behandlere hadde pratet litt mindre og handlet litt mer så hadde jeg kanskje hatt en jobb i dag. Føler også at tiden går bort på prating. Jeg føler meg "pratet bort " noen ganger. Det skulle vært tilbud f.eks på en gård eller noe for oss psykisk syke som er lei "prate terapi". Hadde jeg vært i et arbeidsfellesskap der vi hadde luket ugress så hadde kanskje det vært tingen, og paranoide meg kan være lykkelig over at maten er fri for sprøytemidler.... haha :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Skrevet 30. mai 2013 Dette høres bra ut. Det blir lett litt for mye prat om alt mulig i psykiatrien. Kan bli mye rot, kjenner til det. Hvis noen av mine behandlere hadde pratet litt mindre og handlet litt mer så hadde jeg kanskje hatt en jobb i dag. Føler også at tiden går bort på prating. Jeg føler meg "pratet bort " noen ganger. Det skulle vært tilbud f.eks på en gård eller noe for oss psykisk syke som er lei "prate terapi". Hadde jeg vært i et arbeidsfellesskap der vi hadde luket ugress så hadde kanskje det vært tingen, og paranoide meg kan være lykkelig over at maten er fri for sprøytemidler.... haha :-) Hei! Ja og dette virket bydelslegen å forstå, han sa jo "det skjønner jeg godt" når jeg snakket om ord og atter ord som ble til terrorlyder i ørene mine. Han sa "bare ring meg igjen, hvis jeg kan være til hjelp" han snakket ikke mye, men det nødvendige, deilig. Jeg skal få tolkehjelp :-) På møter og med meg, min mann er glad også :-) Kanskje det er flere enn meg som trenger mer praktisk hjelp enn terrorlyder og gjentagelser inni ørene, tullprat uten fuksjon og fremgang. Kan du ikke gjøre noe lignende som meg? Nå med denne ritkige hjelpen, som jeg altså trenger, kan jeg kanskje likevel komme meg ut i arbeidslivet om et par år :-) Jeg må ha et realistisk perspektiv på dette, har små barn enda med ekstra behov, men om 2-3 år kanskje realistisk, i mellomtiden kan jeg studere, nå som jeg har tolk når jeg trenger det. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 30. mai 2013 Skrevet 30. mai 2013 Du fortjener ros for dette du også. Jeg tror du har vært flink til å ta tak i og formidle hva akkurat DU trenger. Gratulerer ! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Skrevet 30. mai 2013 Du fortjener ros for dette du også. Jeg tror du har vært flink til å ta tak i og formidle hva akkurat DU trenger. Gratulerer ! Hei! Takk Jeg fikk ros av fysioterapautene og bydelslegen i de detaljerte beskrivelsene på barna og meg :-) Ca 3-6 sider på hver person, og jeg innrømmet alt det pinlige jeg ikke får til, som er flaut for min mann også, men nå bare sa jeg alt, og de syns det var fint. og selv ble jeg lettet Men hyggelig at de tror meg, og ikke som psykiatrisk hjemmesykepleie tror at fordi jeg har fine biler og et pent hjem ikke har autisme eller hva de nå trodde, de var bare opptatt av at vi har finere biler enn dem, men det har jo lite med min autisme og barnas, det har med min manns lønn å gjøre, jeg har jo like store forståelsevansker om jeg tilfeldigvis kjører jaguar, kjøpt ikke på min trygd, men min manns lønn. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 30. mai 2013 Skrevet 30. mai 2013 Det var veldig lurt at du gjorde det. Du er flink til å skrive og du har den selvinnsikten som trengs for å kunne formidle hva du trenger. Dette har nok vært til stor hjelp for dem. 0 Siter
Ayia Skrevet 30. mai 2013 Skrevet 30. mai 2013 Nå har bydelslegen og 2 hyggelige fysioterapeuter kommet inn som hjelpere i vår familie. Bydelslegen sa jeg bare kunne ringe han så det skal jeg gjøre i morgen, 1) for å takke han 2) for at han viste slik forståelse (da jeg sa jeg orker ikke prat inn i ørene sa han "det skjønner jeg godt") Jeg kan ikke få mer hjelp eller ha det bedre, de ordner alt, og de er praktisk rettet og snakker ikke tull. De snakker ikke, de er praktisk orientert og det er jo praktisk hjelp vi trenger og ikke forvirrende ord og psykoanalyse inn i ørene. Disse flinke personene blir nå koordinatorer, de skal skaffe oss den hjelp vi trenger, med alt fra følge meg til tannlege, hjelpe meg å kjøre på dager jeg ikke klarer, være med meg på møter som tolk, hjemmesykepleien kommer hver morgen for å hjelpe meg med tannpuss, hjelpe meg i gang med lesing, følge med til uio, snakke med mennesker og være støtte for meg og familien. De ordnet praktiske ting og snakker ikke, det er så deilig. Jeg er lykkelig. Dette var virkelig en god nyhet Madelenemie, så fint å få "betalt" for å ha stått på med søknaden! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Skrevet 30. mai 2013 Det var veldig lurt at du gjorde det. Du er flink til å skrive og du har den selvinnsikten som trengs for å kunne formidle hva du trenger. Dette har nok vært til stor hjelp for dem. Hei! Ja men flaut var det å innrømme at jeg feks ikke klarer få ting inn i meg, dvs at tannpuss er vanskelig. Det fine er at de nå bedre forstår vegringen til andre pasienter de har med autisme i bydelen, som har sterk vegring mot intimitet og tannpuss sa de. Jeg skal nå hjelpe noen i bydelene som jobber med autister, menn og kvinner og barn. 0 Siter
Angustia1 Skrevet 30. mai 2013 Skrevet 30. mai 2013 Det skulle vært tilbud f.eks på en gård eller noe for oss psykisk syke som er lei "prate terapi". Hadde jeg vært i et arbeidsfellesskap der vi hadde luket ugress så hadde kanskje det vært tingen, og paranoide meg kan være lykkelig over at maten er fri for sprøytemidler.... haha :-) Har du hørt om "Grønn omsorg" eller "Inn på tunet"? http://www.helsedirektoratet.no/helse-og-omsorgstjenester/omsorgstjenester/aktiv-omsorg/Sider/gronn-omsorginn-pa-tunet.aspx http://www.nav.no/Helse/Arbeid+og+psykisk+helse/Gr%C3%B8nt+arbeid.805366715.cms 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.