AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig? Anonymous poster hash: 8cb85...2fc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig? Anonymous poster hash: 8cb85...2fc Hvorfor ikke spørre behandleren som har foreskrevet medisinen til deg, og som derfor høyst sannsynlig kjenner deg bedre enn tilfeldige respondenter på nettet? Anonymous poster hash: 349ee...e93 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Hvorfor ikke spørre behandleren som har foreskrevet medisinen til deg, og som derfor høyst sannsynlig kjenner deg bedre enn tilfeldige respondenter på nettet? Anonymous poster hash: 349ee...e93 Tør ikke spør legen, gjør det IKKE hvis det ikke er forsvarlig. Anonymous poster hash: 8cb85...2fc 0 Siter
Marie Mel Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Tør ikke spør legen, gjør det IKKE hvis det ikke er forsvarlig.Denne setningen forstår jeg ikke.Hvorfor tørr du ikke spørre legen, og hva sikter du til i slutten etter kommaet?Gjør det ikke - sikter det til kjøring eller spørre legen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Tør ikke spør legen, gjør det IKKE hvis det ikke er forsvarlig. Denne setningen forstår jeg ikke. Hvorfor tørr du ikke spørre legen, og hva sikter du til i slutten etter kommaet? Gjør det ikke - sikter det til kjøring eller spørre legen? Orker ikke spørre legen, kjører ikke hvis det ikke er forsvarlig. Anonymous poster hash: 8cb85...2fc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig? Anonymous poster hash: 8cb85...2fc Hvorfor ikke spørre behandleren som har foreskrevet medisinen til deg, og som derfor høyst sannsynlig kjenner deg bedre enn tilfeldige respondenter på nettet? Anonymous poster hash: 349ee...e93 Om det er det eneste du tar av medisiner i løpet av et døgn, kan du trygt kjøre på 2mg vival. Merk at benzo kan være mye forskjellig, men regner med du snakker om vival, stesolid. Om du kommer ut for en ulykke og de velger å ta blodprøve av deg under mistanke av kjøring i påvirket tilstand, så er det den samlede mengden av søvnfremkallende medisiner du tar som gjelder. Imovane, vallergan, phenergan, circadin og en rekke antipsykotika er medisiner som står på listen til fylkeslegen. For ikke å glemme opiater. Skal du være helt trygg bør du få legen din til å regne ut hva du kan ta for å kjøre. Det er temmelig strenge krav. Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig? Anonymous poster hash: 8cb85...2fc Om 2 mg vival er det eneste du tar i løpet av døgnet, så går det bra. Anonymous poster hash: 17256...6b0 0 Siter
ARK/ml Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig? Ja, hvis du føler deg opplagt til å kjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Ja, hvis du føler deg opplagt til å kjøre. Takk for svaret. Anonymous poster hash: 8cb85...2fc 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Er det forsvarlig å kjøre bil med 2 mg benzo i kroppen? Blir ikke trøtt men hva om jeg blir stoppet i kontroll, promille? Er det lovlig?Anonymous poster hash: 8cb85...2fcMed 2 mg i døgndose vil dette gå bra selv om du må avlegge blodprøve :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Med 2 mg i døgndose vil dette gå bra selv om du må avlegge blodprøve :-) Takk :-) Anonymous poster hash: 8cb85...2fc 0 Siter
Zyprexus Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Med 2 mg i døgndose vil dette gå bra selv om du må avlegge blodprøve :-) Det var vel ikke egentlig det han egentlig spurte om. Ja, du kan bruke opptil 10 mg i døgnet (om jeg ikke husker feil), men en annen sak er jo om du har lov til å kjøre RETT etter å ha tatt dette. Da jeg måtte ha unntak fra helsekravene kunne jeg ikke kjøre før det har gått 9 timer etter at jeg hadde tatt 5 mg Stesolid. Dette er regler som er ganske uklare og er en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle. Føler du deg opplagt, kan du i teorien kjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Med 2 mg i døgndose vil dette gå bra selv om du må avlegge blodprøve :-) Hvor mange mg sobril er tillatt å kjøre på? Anonymous poster hash: 60f07...91c 0 Siter
Zyprexus Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Hvor mange mg sobril er tillatt å kjøre på?Anonymous poster hash: 60f07...91c Du finner en oversikt her: http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-medisintabell-37964.html Dette gjelder hvor mye du kan bruke i døgnet uten å trenge dispensasjon. Det sier IKKE hvor mye du kan bruke rett før du kjører. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Du finner en oversikt her:http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-medisintabell-37964.html Dette gjelder hvor mye du kan bruke i døgnet uten å trenge dispensasjon. Det sier IKKE hvor mye du kan bruke rett før du kjører. Flott!Anonymous poster hash: 60f07...91c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Du finner en oversikt her: http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-medisintabell-37964.html Dette gjelder hvor mye du kan bruke i døgnet uten å trenge dispensasjon. Det sier IKKE hvor mye du kan bruke rett før du kjører. Denne tabellen er for gammel. Det kom nye retningslinjer i mars 2013. Du finner retningslinjene i IS-2070 side 73. 0 Siter
Zyprexus Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Denne tabellen er for gammel. Det kom nye retningslinjer i mars 2013. Du finner retningslinjene i IS-2070 side 73. Hadde en misstanke om det. Den nye tabellen har vel ikke grenser for antipsykotika, så det kan stemme. Men fant ikke noen nyere. Beklager! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.