Gå til innhold

Sårbar for en enkel liten bemerkning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det jeg tenker på her, er om de ligger til grunn noen diagnose hvis en er sårbar for en enkel bemerkning ? Selv om en takler det der og da, eller en henger seg ikke opp i den, men når en kommer for seg selv kan dette gnage så mye at en må snakke med en forståelsefull person, og rett og slett tømme seg for hvor fælt en har det..

PS! dette gjelder ikke meg. 

Endret av FGT

Fortsetter under...

Bella Dotte
Skrevet

Sårbar er ingen diagnose. Det må heldigvis mer til! Og de fleste har nytte av noen å snakke med.

Skrevet (endret)

Ja det kan nok stemme, når en snakker får en sine plager ut samtidig så kan en få inn nye justerende  tanker, slik at en kommer i følelsemessig balanse, Men foruten ens personlighet og en vanskelig livssituasjon, så tror jeg nok at noen diagnoser kan forsterke denne sårbarheten, ytterligere, 

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje sårbar for kritikk? Lav selvfølelse ?

Anonymous poster hash: 1b913...32d
Skrevet (endret)

Ja lav selvfølelse er nok inn i bildet, eller føler seg lite verd. De trenger ikke å være gjenstand for kritikk heller, men kanskje oppfatter, eller får en følelse av avvisning. 

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg tenker på her, er om de ligger til grunn noen diagnose hvis en er sårbar for en enkel bemerkning ? Selv om en takler det der og da, eller en henger seg ikke opp i den, men når en kommer for seg selv kan dette gnage så mye at en må snakke med en forståelsefull person, og rett og slett tømme seg for hvor fælt en har det..

PS! dette gjelder ikke meg. 

En enkel bemerkning kan være noe som gjør til at minner om traumer dukker opp, og følelser i forbindelse med traumene. Hos noen kan bl.a en lukt eller en lyd sette i gang det samme slik at man opplever psykisk smerte, minner fra traumene og/eller annet.

Anonymous poster hash: 8a7bb...c67

Annonse

Nøtteskall
Skrevet

Jeg tror alle kan ha det slik. Jeg som allerede er overmedisinert har det slik. Det er viktig å ha noen å snakke med, veldig viktig!. Jeg har min behandler. Noen grubler mer enn andre og da bør man lære seg teknikker for å dempe grublingen og greie å ha fokuset på noe annet. Metakognitiv terapi er vel i vinden har jeg forstått. Kanskje prøve det?

Skrevet

En enkel bemerkning kan være noe som gjør til at minner om traumer dukker opp, og følelser i forbindelse med traumene. Hos noen kan bl.a en lukt eller en lyd sette i gang det samme slik at man opplever psykisk smerte, minner fra traumene og/eller annet.

Anonymous poster hash: 8a7bb...c67

Ja du har nok et poeng med traumer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...