Gå til innhold

Psykoser uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et samarbeidsmøte i dag der det ble diskusjoner over bordet om jeg trenger psykosemedisiner eller ikke. I stressede situasjoner har jeg lett for å bli litt "kokko" og får vrangforestillinger. Det verste med dette er at jeg føler jeg driter meg ut. Gjort så mye dumme ting.... og det er dødsflaut etterpå. Har i vår vært på Gulljakt og varslet folk om en tsunami... som ikke har skjedd enda... har veldig lyst til fjells og lete etter gull igjen, men jeg prøver å få det fra meg at det ikke finnes noe gull her. Men det er nesten som jeg har blitt besatt av tanken...

Sooo... Psyk sykepleier mener jeg beveger meg i grenseland mellom psykose og virkelighet. Legen mener at det ikke er noen fare og at han ikke kan drive å gi meg slike medisiner i ny og ne. Jeg selv vet ikke hva jeg skal tro... Noen ganger er det bare fristendes å bli gal.... Men ikke å drite seg ut.... Bor på et lite sted...

I natt sov jeg utendørs fordi jeg tenkte jeg måtte trene på å bo utendørs... slik at jeg kan leie ut boligen og leve billigere...

På jobb blir jeg ofte kallet tornadoen, fordi jeg er så rask med å utføre ting. Svisj-svosj, ferdig. Men det handler mest om at jeg er utålmodig. Vil ha utført mest mulig på kortest mulig tid, samtidig som arbeidet skal være perfekt.

Aldri gøy å ta medisiner... annet enn sobril da.... Men skal jeg mase om serequel eller bare la det "stå til". For et par år siden greide jeg å utløse storuttrykning med hellekopter og politi, da jeg var på fjellet med en engel... Lite kult med alle spørsmålene, avisoppslag og ryktene etterpå.... Vil aldri havne i en slik situasjon igjen.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at du ikke har blitt satt på noe medisiner allerede. Jeg hadde ikke fått lov av min lege å gå sånn. Men har skjønt at så lenge man fungerer i jobb og tjener sine egne penger så kan ikke legen blande seg inn i hele tatt.

Personlig mener jeg at medisiner bør være frivillig så lenge det går, og er for medisinfrie tilbud. Så lenge pasienten greier å passe seg selv og holde orden på sitt liv. Det er alt for mye tvangsmedisinering ja.

Men uansett, jeg vet at psykosetekning er svært fristene. Men man kan gjøreså  mye dumt som man angrer på i ettertid. Du kan miste jobben din, venner og mye hvis du dummer deg for mye ut og ikke innser at du trenger hjelp.

Tenk over det at du kan miste så utrolig mye ved å bli syk igjen. Prøv medisiner i hvert fall. Jeg tror det er det beste for deg. Legene vil jo ditt beste.

Anonymous poster hash: cecb0...73b
Skrevet

Problemet er nå at han ikke vil gi meg medisiner....

Skrevet

Problemet er nå at han ikke vil gi meg medisiner....

Har legen sagt noe mer om hvorfor?

Det høres jo ikke akkurat så klokt ut av en lege å gjøre sånn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...