Gå til innhold

Kommunal leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått den kommunale leiligheten jeg pratet om, det er bare snakk om en liten stund, kanskje allerede denne måneden at jeg skal få flytte. 

Jeg er glad, jeg skal endelig få styre over mitt eget liv, med litt hjelp utenifra. 

Foreldrene mine er pessimistiske og skulle nesten ønske jeg ble sperret inne resten av livet, men det både kan og vil jeg ikke. 

Jeg skal bo i et hus med andre mennesker, men med hver vår leilighet. 

Jeg aner ikke noe om hvordan det ser ut der, eller om det er felleskjøkken og slikt, men det får jeg sikkert vite noe om når vi skal ha ansvarsgruppemøte når kommunen vet en dato. 

Det virker endelig som ting begynner å løsne, og jeg kan nå senke skuldrene, for nå vet jeg at jeg ikke kommer til å bli sendt på gaten eller på et hospits. 

Nå er det bare å begynne å vaske alle klærne og begynne å pakke ned tingene, for snart er jeg et nesten 100% fritt menneske:)

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre!

Gratulerer, og lykke til!

Klem :)

Anonymous poster hash: 829c1...9ff
Skrevet

Har fått den kommunale leiligheten jeg pratet om, det er bare snakk om en liten stund, kanskje allerede denne måneden at jeg skal få flytte. 

Jeg er glad, jeg skal endelig få styre over mitt eget liv, med litt hjelp utenifra. 

Foreldrene mine er pessimistiske og skulle nesten ønske jeg ble sperret inne resten av livet, men det både kan og vil jeg ikke. 

Jeg skal bo i et hus med andre mennesker, men med hver vår leilighet. 

Jeg aner ikke noe om hvordan det ser ut der, eller om det er felleskjøkken og slikt, men det får jeg sikkert vite noe om når vi skal ha ansvarsgruppemøte når kommunen vet en dato. 

Det virker endelig som ting begynner å løsne, og jeg kan nå senke skuldrene, for nå vet jeg at jeg ikke kommer til å bli sendt på gaten eller på et hospits. 

Nå er det bare å begynne å vaske alle klærne og begynne å pakke ned tingene, for snart er jeg et nesten 100% fritt menneske:)

Dette var gledelig lesing :)

Skrevet

Så godt å høre!

Gratulerer, og lykke til!

Klem :)

Anonymous poster hash: 829c1...9ff

Tusen takk:) 

Ja det var virkelig en god nyhet, får se om det blir en liten feiring med et godt måltid og noe god drikke i helgen:P Klem tilbake:)

Skrevet

Dette var gledelig lesing :)

Ja, det kan man trygt si:)

serenity777
Skrevet

Å ha ett fast og trygt sted og bo, er veldig viktig for den mentale helsen :)

Skrevet

Å ha ett fast og trygt sted og bo, er veldig viktig for den mentale helsen :)

Jepp, der sa du det :) Når jeg flytter til et sted der jeg vet jeg ikke får bo så lenge jeg vil, blir dette utrygt, jeg får tanker hele tiden om når jeg må ut og hvor jeg skal bo. For at jeg skal være frisk har jeg behov for stabilitet, en god døgnrytme og faste rammer. Uten dette blir jeg bare sykere og sykere, helt til jeg tilslutt blir innlagt, og det er det jeg skal prøve å unngå i fremtiden

FjellOgDalar
Skrevet

Kommunal leilighet med servicetilbud kan være svært nyttig for mange. Jeg tror det er viktig at du hører mer på deg selv enn familien din her. Familien din kan ikke føle hvordan du ønsker å bo! Dessuten er jo ikke kommunal servicebolig nødvendigvis en løsning for livet. Selv bodde jeg i slik bolig i fem år, men nå har jeg kjøpt egen leilighet. Tiden i servicebolig har vært viktig livserfaring for meg, men jeg føler nå at det er mer riktig å bo i mitt eget. Hjemmetjenesten kan gi mye hjelp.

Okke som, jeg synes ikke det skal være noe skam ved å velge servicebolig! Dette enten man har psykiske problemer, funksjonshemming eller begge deler. Det absolutt viktigste er at ens omsorgsbehov ivaretas på en verdig måte! Så... Hadde dette vært meg for fem år siden, ville jeg latt foreldrene mine mene hva de måtte ønske. Det sentrale er hva en selv ønsker, og hvilke behov man ønsler å få dekket via boligen.

Nøtteskall
Skrevet

Gratulere med ny bolig. Jeg bor også i en slik omsorgsbolig. Jeg trives her jeg bor, selv om det en del syke folk å forholde seg til. Det viktigste er å ha noe eget.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...