Gå til innhold

Sjalusi og Facebook


Gjest

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Alle rosene der jeg bodde tidligere er døde også, så det må ha vært en hard vinter i år. Jeg er nesten bare glad til , da det gjør vondt å se det andre som blomstrer nå og tenke på alt arbeidet jeg la ned i hagen gjennom årene. Men ugresset vokser også, så det ser virkelig ikke ut der nå. Jeg har laget meg en jungel på den lille terrassen min isteden og jeg har fått MYE mer fritid. Prøver å se det positive i å ikke ha stort hus og stor hage :-)

Hei!

 

Av en merkelig grunn vil jeg egentlig ha større hage, jeg vil ha så stor hage at jeg trenger gresssklipperbil :-) for da kan jeg ha påfugl i et lite hus og andedam, vaktelhus, og hønsehus, samt en japansk dam med bro der hvor jeg skal sitte i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Togli

    7

  • Madelenemie

    7

  • AnonymBruker

    7

  • Nicklusheletida

    3

Hei!

 

Av en merkelig grunn vil jeg egentlig ha større hage, jeg vil ha så stor hage at jeg trenger gresssklipperbil :-) for da kan jeg ha påfugl i et lite hus og andedam, vaktelhus, og hønsehus, samt en japansk dam med bro der hvor jeg skal sitte i ro.

:-) Skjønner jeg godt! Jeg vil bo på et lite engelsk gods, med stall osv. Der vil jeg ri på daglige turer med hundene mine, og få hundevalper og kattunger... Det får nok fortsatt være en dagdrøm, tenker jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

At du ikke har tid er gyldig grunn :)  Jeg ser lite på TV, så sånn sett kjekkere å være sosial på nettet :) Skjønner du gruer deg til å starte å rydde i hagen, men fokuser på hvor herlig det blir når du begynner å se resultater :) Lykke til! ;)

Hei!

 

:) takk

 

Jeg ser på tv, mindre enn før ;.) veldig sliten.

 

Men i går kveld klarte jeg se Star Trek, gøy :-) Følte meg så hjemme, men holdt med romvesenene, sånn de tenkte syns jeg var mest riktig, jeg syns de der menneskene passet i glassbur, så kan man se på dem og bruke dem til noe nyttig når man trenger dem. men dessverre går det ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Tenk bare på alt du sparer nå som du slipper å kjøpe ny gressklipper, hekkesaks og andre ting vi med forsømte hager trenger!

Sant det, selv om jeg ikke har tenkt så mye på akkurat det da :-) Men jeg setter stor pris på den ekstra fritiden jeg har fått og jeg trives med den lille glassverandaen min som jeg kan åpne og lukke alt ettersom. Der har jeg laget meg en sommerstue med kurvmøbler, lykt, teppe på gulvet og har hele 12 planter/blomster. Bruker den forresten litt om vinteren også. Har varmovn der. De 12 plantene tar meg noen minutter og vanne, så kan jeg eller bruke tiden til å trene eller gå turer uten å ha hengende over meg gjøremål som må gjøres. Egentlig ganske deilig :-) Det er koselig med hage, men det er deilig ikke å ha det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

:-) Skjønner jeg godt! Jeg vil bo på et lite engelsk gods, med stall osv. Der vil jeg ri på daglige turer med hundene mine, og få hundevalper og kattunger... Det får nok fortsatt være en dagdrøm, tenker jeg ;-)

Hei!

 

:) Hm jeg prøver å realisere det jeg.

 

Men det er å overtale min mann som ikke er lett  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

 

Av en merkelig grunn vil jeg egentlig ha større hage, jeg vil ha så stor hage at jeg trenger gresssklipperbil :-) for da kan jeg ha påfugl i et lite hus og andedam, vaktelhus, og hønsehus, samt en japansk dam med bro der hvor jeg skal sitte i ro.

Det er veldig koselig med hage, men jeg setter pris på den ekstra fritiden jeg har fått og at jeg nå har fred med meg selv når jeg gjør andre ting. Tidligere var det alltid noe som hang over meg og laget uro i hodet mitt. Nå har jeg bare 12 planter på verandaen jeg skal huske å vanne og det tar meg noen minutter. Deretter kan jeg gå ut å være ute i naturen, treffe venner eller ellers gjøre det jeg har lyst til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man blir litt småsjalu på Facebook - at det stikker litt når venner alltid kommenterer andre venner og ikke deg; bør man avstå å bruke fb, eller er det en fin mulighet å trene på det som gjør at det stikker?

Det jeg tenker på, er om det skal eskalere/bli verre om en velger det siste... hva tenker dere om dette?

Vet ikke hvor gammel du er, men etterhvert som man blir eldre blir man ikke så distrahert av slikt. Var jeg deg ville jeg fokusert på andre ting. Det er lett å bli misunnelig på facebook. Derfor bør man avstå fra å kikke for mye på andres sider. Hvorfor oppsøke det som gjør vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel du er, men etterhvert som man blir eldre blir man ikke så distrahert av slikt. Var jeg deg ville jeg fokusert på andre ting. Det er lett å bli misunnelig på facebook. Derfor bør man avstå fra å kikke for mye på andres sider. Hvorfor oppsøke det som gjør vondt?

For å si det sånn: det ville garantert vært mye verre (før terapien). Så jeg håper at tiden og "bearneidelser" skal være litt til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Togli. Facebook må være en prøvelse for de som er nærtagende og usikre, men sikkert god trening i å takle slike følelser.

 

Du kan kanskje se på om det er forskjell på hva dine statuser inneholder/hvordan du uttrykker deg, og hvordan de som får mange svar gjør det? Noen ganger er folk så kryptiske eller private at man ikke helt vet hva man skal svare, eller hva vedkommende egentlig prøver å si. Skrivestil og tema kan nok enkelte ganger forklare hvorfor folk ikke svarer så mye. Det kan jo også være så enkelt som at de ikke har et like nært forhold til deg fordi du holder deg for deg selv, eller at de ikke får opp dine statuser fordi du sjelden kommenterer på deres?

 

Facebook er Facebook. Tror det er lurt å ikke ta det så høytidelig.

En annen ting - jeg har sluttet å klikke liker på folk som bare skryter og skryter og legger ut hundrevis av profilbilder der de bare har sminket seg litt annerledes eller har forandret litt på vinkelen på hodet. Jeg tror facebook er veldig sånn - hei se på meg, gi meg oppmerksomhet, lik meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting - jeg har sluttet å klikke liker på folk som bare skryter og skryter og legger ut hundrevis av profilbilder der de bare har sminket seg litt annerledes eller har forandret litt på vinkelen på hodet. Jeg tror facebook er veldig sånn - hei se på meg, gi meg oppmerksomhet, lik meg!

Tenker akkurat det samme som deg.. eller kan det være at de er ensomme?

Jeg har en som legger ut alt mulig, hver eneste dag. Hva de har hatt til middag, at nå er det støvsugd, nå skal de ut og handle, nå skal de se på Hotel Cæsar osv osv. En annen bytter profilbilde og legger ut linker omtrent annenhver dag.

Det blir rett og slett too much...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...