Gå til innhold

Vil noen trekke i mitt tilfelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var svært dårlig psykisk for en tid tilbake, hvor jeg på ymse vis skadet meg selv stygt. En av disse episodene innebar at jeg nesten trakk en fortann selv. Siden jeg ikke fikk den helt ut, oppsøkte jeg offentlig tannhelsetjeneste akutt. To dager seinere fikk jeg timer, men alt tannlegen hadde tid til var å klæsje på noe så jeg skulle slippe nervesmerter inntil det var tid til å gjøre noe mer. Greit nok, det funker sånn noenlunde. Men tannlegen mente at det hele krevde rotfylling før det kunne bygges opp.

 

I dag hadde jeg i følge papiret time for å få begynt arbeidet. Men da jeg kom til tannklinikken, fant de ikke noe registrering på meg før slutten av juli (tross hva som sto på innkallingen jeg hadde med meg!). Dette opplever jeg som MERKELIG, etter som det svart på hvitt sto jeg hadde time sånn og sånn. Jeg spurte tannlegen om hun ikke bare kunne trekke hele tanna, men det var hun ikke med på. "Det er jo en fortann!"

 

Men sånn det er nå, funker den ikke i det hele tatt. Jeg har ikke større smerter, men jeg er skikkelig irritert. Hvis jeg ber om å få trukket den forbannade tanna, hvorfor er det så vanskelig å gjøre??? Jeg har pga. kontakt med hjemmtjenesten krav på gratis tannhelsetjeneste. Men dette er et oppriktig rot!!!!

 

Jeg brakk noe av en tann ufrivillig en gang, og kom til nesten på dagen. Imidlertid har jeg ikke råd til å få gjort dette privat - ikke på vilkår. Det måtte være om noen sa seg villige til å trekke.

 

Noen erfaring med tannlegehøyskolen? Vet om en fyr som ikke eide nåla i veggen som fikk trukket en fortann pga et kjempehull han ikke hadde råd til å få behandlet på annet vis.

 

Finnes det private tannleger som trekker på forespørsel?



Anonymous poster hash: cf94f...ae1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg var svært dårlig psykisk for en tid tilbake, hvor jeg på ymse vis skadet meg selv stygt. En av disse episodene innebar at jeg nesten trakk en fortann selv. Siden jeg ikke fikk den helt ut, oppsøkte jeg offentlig tannhelsetjeneste akutt. To dager seinere fikk jeg timer, men alt tannlegen hadde tid til var å klæsje på noe så jeg skulle slippe nervesmerter inntil det var tid til å gjøre noe mer. Greit nok, det funker sånn noenlunde. Men tannlegen mente at det hele krevde rotfylling før det kunne bygges opp.

 

I dag hadde jeg i følge papiret time for å få begynt arbeidet. Men da jeg kom til tannklinikken, fant de ikke noe registrering på meg før slutten av juli (tross hva som sto på innkallingen jeg hadde med meg!). Dette opplever jeg som MERKELIG, etter som det svart på hvitt sto jeg hadde time sånn og sånn. Jeg spurte tannlegen om hun ikke bare kunne trekke hele tanna, men det var hun ikke med på. "Det er jo en fortann!"

 

Men sånn det er nå, funker den ikke i det hele tatt. Jeg har ikke større smerter, men jeg er skikkelig irritert. Hvis jeg ber om å få trukket den forbannade tanna, hvorfor er det så vanskelig å gjøre??? Jeg har pga. kontakt med hjemmtjenesten krav på gratis tannhelsetjeneste. Men dette er et oppriktig rot!!!!

 

Jeg brakk noe av en tann ufrivillig en gang, og kom til nesten på dagen. Imidlertid har jeg ikke råd til å få gjort dette privat - ikke på vilkår. Det måtte være om noen sa seg villige til å trekke.

 

Noen erfaring med tannlegehøyskolen? Vet om en fyr som ikke eide nåla i veggen som fikk trukket en fortann pga et kjempehull han ikke hadde råd til å få behandlet på annet vis.

 

Finnes det private tannleger som trekker på forespørsel?

Anonymous poster hash: cf94f...ae1

 

Jeg vil anta at tannlegen lurer på om du ved "dine fulle fem" når du foreslår trekking av en fortann. Det vil være uforsvarlig faglig sett å bare trekke den uten å forsikre seg om at du ikke er i ubalanse og at det er derfor du ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En lege vil heller ikke amputere en arm eller en tå bare fordi en pasient ber om det... Skjønner godt at tannlegen ikke vil trekke, de er vel opplært til å redde tennene til folk?



Anonymous poster hash: facb4...c69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i en lengre periode med tannverk og da jeg endelig kom til tannlegen mente han at rotfylling var det rette. En slik behandling kom på rundt 5tusen, noe jeg da ikke hadde råd til. Å trekke den kostet 500 og jeg forlangte å få det gjort. Tannlegen synes ikke det var riktig og jeg fikk en god forklaring på hvordan anatomien i kjeven fungerte, og hva konsekvensene kunne bli hvis man trakk ut tennene istedet for å reparere dem. Så ble jeg sendt hjem med beskjed om å tenke meg grundig om. Jeg gjorde så, men jeg ble ikke rikere av den grunn. Så tanna ble trukket. Hadde tannlegen nektet hadde jeg nok byttet tannlegen. Jeg er pasient og det er mine tenner og jeg som betaler. Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk i en lengre periode med tannverk og da jeg endelig kom til tannlegen mente han at rotfylling var det rette. En slik behandling kom på rundt 5tusen, noe jeg da ikke hadde råd til. Å trekke den kostet 500 og jeg forlangte å få det gjort. Tannlegen synes ikke det var riktig og jeg fikk en god forklaring på hvordan anatomien i kjeven fungerte, og hva konsekvensene kunne bli hvis man trakk ut tennene istedet for å reparere dem. Så ble jeg sendt hjem med beskjed om å tenke meg grundig om. Jeg gjorde så, men jeg ble ikke rikere av den grunn. Så tanna ble trukket. Hadde tannlegen nektet hadde jeg nok byttet tannlegen. Jeg er pasient og det er mine tenner og jeg som betaler. Enkelt og greit. 

Jeg har også fått trukket tenner som tannlegen foreslo å rotfylle eller sette krone på. Grunnen til at jeg trakk tennene var fordi jeg ikke hadde råd til å reparere dem. Dette var ikke fortenner, men jeksler.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk i en lengre periode med tannverk og da jeg endelig kom til tannlegen mente han at rotfylling var det rette. En slik behandling kom på rundt 5tusen, noe jeg da ikke hadde råd til. Å trekke den kostet 500 og jeg forlangte å få det gjort. Tannlegen synes ikke det var riktig og jeg fikk en god forklaring på hvordan anatomien i kjeven fungerte, og hva konsekvensene kunne bli hvis man trakk ut tennene istedet for å reparere dem. Så ble jeg sendt hjem med beskjed om å tenke meg grundig om. Jeg gjorde så, men jeg ble ikke rikere av den grunn. Så tanna ble trukket. Hadde tannlegen nektet hadde jeg nok byttet tannlegen. Jeg er pasient og det er mine tenner og jeg som betaler. Enkelt og greit. 

 

Selv om du er pasient og du betaler, er det jo mulig at det er tannlegen som vet best? De arbeider vel også etter en slags etikk?

 

(Men jeg mener at tanntjenester må inn under helsesystemet slik at vi kan betale egenandel istedet for full pris når noe viktig må gjøres med tennene. Synd at mange har tannproblemer og manglende/stygge tenner fordi de ikke har råd til tannlege)

 

Anonymous poster hash: facb4...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Selv om du er pasient og du betaler, er det jo mulig at det er tannlegen som vet best? De arbeider vel også etter en slags etikk?

 

(Men jeg mener at tanntjenester må inn under helsesystemet slik at vi kan betale egenandel istedet for full pris når noe viktig må gjøres med tennene. Synd at mange har tannproblemer og manglende/stygge tenner fordi de ikke har råd til tannlege)

 

Anonymous poster hash: facb4...c69

 

Ja, det er veldig trist at mange ikke har råd til tannlegebeandling.

Angående trekking, så forstår jeg at tannleger helst vil unngå å trekke hvis ei tann kan reddes.

Men om pasienten ikke har råd til å reparere ei tann, kanskje det er mulig å inngå en avtale om betaling i avdrag?

Det er også mange som ikke går til tannlege pga tannlegeskrekk.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Selv om du er pasient og du betaler, er det jo mulig at det er tannlegen som vet best? De arbeider vel også etter en slags etikk?

 

 

Hjelper ikke det hvis man ikke har råd til dyr rotfylling.

Anonymous poster hash: 45bb2...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hjelper ikke det hvis man ikke har råd til dyr rotfylling.

Anonymous poster hash: 45bb2...0e9

 

Det er synd at det ikke er egenandels-tak på tannutgifter.

 

Jeg har hørt at Frelsesarmeen tilbyr gratis tannbehandling.

 

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ang. gratis tannbehandling for økonomisk vanskeligstilte. Jeg vet hvor i landet dette tilbudet finnes. Se link under, og evt ta kontakt med Frelsesarmeen for å få mer info.

Hos Frelsesarmeen tilbyr de noen steder gratis hårklipp også.

"Økonomisk vanskeligstilte kan henvende seg til slumstasjoner samt velferds- og omsorgssentre der disse finnes (se høyre kolonne). De deler ut mat, klær og annen praktisk omsorg"
http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/trenger_du_hjelp+/

 



Anonymous poster hash: 2894d...93d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet dessverre ikke hvor i landet dette tilbudet finnes



 

 



Anonymous poster hash: 2894d...93d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annlovindaen

(Men jeg mener at tanntjenester må inn under helsesystemet slik at vi kan betale egenandel istedet for full pris når noe viktig må gjøres med tennene. Synd at mange har tannproblemer og manglende/stygge tenner fordi de ikke har råd til tannlege)

 



Anonymous poster hash: facb4...c69

 

 

Helt enig i at det skal innunder en form for egenandelsordning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er veldig trist at mange ikke har råd til tannlegebeandling.

Angående trekking, så forstår jeg at tannleger helst vil unngå å trekke hvis ei tann kan reddes.

Men om pasienten ikke har råd til å reparere ei tann, kanskje det er mulig å inngå en avtale om betaling i avdrag?

Det er også mange som ikke går til tannlege pga tannlegeskrekk.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

 

Å be om å få betale i avdrag var en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ang. gratis tannbehandling for økonomisk vanskeligstilte. Jeg vet hvor i landet dette tilbudet finnes. Se link under, og evt ta kontakt med Frelsesarmeen for å få mer info.

Hos Frelsesarmeen tilbyr de noen steder gratis hårklipp også.

"Økonomisk vanskeligstilte kan henvende seg til slumstasjoner samt velferds- og omsorgssentre der disse finnes (se høyre kolonne). De deler ut mat, klær og annen praktisk omsorg"

http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/trenger_du_hjelp+/

 

Anonymous poster hash: 2894d...93d

 

Trådstarter har oppgitt av vedkommende har rett på fri tannlegebehandling som følge av jevnlig kontakt med hjemmetjenestene, så det er ikke økomoni som er problemet i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trådstarter har oppgitt av vedkommende har rett på fri tannlegebehandling som følge av jevnlig kontakt med hjemmetjenestene, så det er ikke økomoni som er problemet i dette tilfellet.

Jeg vet det.

Innlegg nr 10 var mitt svar til den som skrev innlegg nr 8, og evt andre i en situasjon der de ikke har penger til tannlegeutgifter.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg vet det.

Innlegg nr 10 var mitt svar til den som skrev innlegg nr 8, og evt andre i en situasjon der de ikke har penger til tannlegeutgifter.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

 

Økonomi ER et problem. Om jeg har formulert meg klønete, beklager jeg det. Jeg er uføretrygdet, og får dermed ikke all verden i måneden. Nettopp derfor spm. om å trekke, iom. at det slik jeg ser det er 10x billigere enn å få rotfyllig privat.

 

Hadde jeg hatt råd til å få gjort dette privat, hadde jeg vært i gang med det for lenge siden! Aspektet med fulle fem er forståelig. Likevel vil jeg driste meg til at det å amputere fingre, tær, armer, bein er noe ganske annet. Jeg ville i alle fall ikke foreslåt det om jeg ikke hadde fått nekrose eller noe slikt.

 

 

Anonymous poster hash: cf94f...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 25 Jun 2013 - 12:21, said:snapback.png

Jeg har ikke oppfattet at du har formulert deg klønete.

Men får du eller får du ikke dekt tannbehandling pga kontakt med kommunens hjemmetjeneste?

Har du snakket med kommunen og fått et brev som du skal ta med til offentlig tannklinikk?

Blir all tannbehandling, inkludert rotfylling i så fall dekket?

Anonymous poster hash: cf94f...ae1

 

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg har pga. kontakt med hjemmtjenesten krav på gratis tannhelsetjeneste. Men dette er et oppriktig rot!!!!

Anonymous poster hash: cf94f...ae1

 

Vil dette at du skriver at det er et oppriktig rot, si at du ikke har fått det brevet som du skal ha med til tannklinikken?

 

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har pga. kontakt med hjemmtjenesten krav på gratis tannhelsetjeneste. Men dette er et oppriktig rot!!!!

Anonymous poster hash: cf94f...ae1

 

 

Dersom du kun mangler et brev fra kommunen angående gratis tannbehandling, for å få gratis tannbehandling utført, bør kommunen kunne ordne med å få sendt dette brevet på epost eller brev til deg og/eller tannklinikken i løpet av kort tid om du spør dem om det.

Anonymous poster hash: 2894d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...