Gå til innhold

Pms - bare å ta seg sammen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Oppføre seg, la negative tanker passere, holde avstand til alt som trigger osv.

Ja, det høres ut som gode strategier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    11

  • stjernestøv

    6

  • morsan

    4

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke ta seg sammen.

 

Men ta konsekvensen av erfaringer.

 

PMS og internett er en dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Legen vil ikke gi meg det pga stor risiko for hjerneslag..

 

Er det det? :huh:

 

Ikke lurt å ta det da nei :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Legen vil ikke gi meg det pga stor risiko for hjerneslag..

Hvor stor sannsynlighet er det for å få hjerneslag da?

 

Jeg har gått på det i flere år før, det skjedde ingenting. Men ble skremt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stor sannsynlighet er det for å få hjerneslag da?

 

Jeg har gått på det i flere år før, det skjedde ingenting. Men ble skremt nå.

Legene vurderer kanskje om en pasient bør bruke/ ikke bør bruke medisiner med bestemte bivirkninger ut i fra faktorer som f.eks.  hjerte/kar sykdom i familien dersom det kan medføre større sannsynlighet for å få bivirkningen?

 

Dermed kan samme lege fraråde en pasient og tilråde en annen pasient det samme medikamentet.

 

Min lege vurderte type p-pille/annen prevensjon opp mot risikofaktorer som bl.a. røyking.

 

Det dere nevner er kanskje en sjelden bivirkning.

Anonymous poster hash: de9fb...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ta seg sammen.

 

Men ta konsekvensen av erfaringer.

 

PMS og internett er en dårlig kombinasjon.

Er PMS og internett en dårlig kombinasjon fordi det er bedre å være i aktivitet?

Anonymous poster hash: de9fb...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella Dotte

Det er jo når man IKKE har PMS at man tar seg sammen og er overbærende overfor fx håpløse ektemenn eller andre folk, mens når man har PMS så oppfører man seg slik de egentlig fortjener! Moahaha

 

Takk! Det var akkurat dette jeg ville ha sagt også! "PMS" er bare et tegn på at kvinneundertrykking fremdeles er normen. Kvinner skal ikke vise sterke negative følelser, men "PMS" kan fungere som en "ventil" for å få ut frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

morsan, on 05 Jul 2013 - 09:19, said:snapback.png

Det er jo når man IKKE har PMS at man tar seg sammen og er overbærende overfor fx håpløse ektemenn eller andre folk, mens når man har PMS så oppfører man seg slik de egentlig fortjener! Moahaha

 

Takk! Det var akkurat dette jeg ville ha sagt også! "PMS" er bare et tegn på at kvinneundertrykking fremdeles er normen. Kvinner skal ikke vise sterke negative følelser, men "PMS" kan fungere som en "ventil" for å få ut frustrasjon.

Jeg håper at dere spøker her :)

Evt er det mange menn som plutselig er mye opptatt med oppgaver utenom heimen i de ukene dette pågår?



Anonymous poster hash: de9fb...579
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk! Det var akkurat dette jeg ville ha sagt også! "PMS" er bare et tegn på at kvinneundertrykking fremdeles er normen. Kvinner skal ikke vise sterke negative følelser, men "PMS" kan fungere som en "ventil" for å få ut frustrasjon.

Men..

huff, kan det virkelig bli så ille som dette også? :

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article819505.ece

Anonymous poster hash: de9fb...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk! Det var akkurat dette jeg ville ha sagt også! "PMS" er bare et tegn på at kvinneundertrykking fremdeles er normen. Kvinner skal ikke vise sterke negative følelser, men "PMS" kan fungere som en "ventil" for å få ut frustrasjon.

 a055.gif

 

Er denne beskrivende?

Anonymous poster hash: de9fb...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Legene vurderer kanskje om en pasient bør bruke/ ikke bør bruke medisiner med bestemte bivirkninger ut i fra faktorer som f.eks.  hjerte/kar sykdom i familien dersom det kan medføre større sannsynlighet for å få bivirkningen?

 

Dermed kan samme lege fraråde en pasient og tilråde en annen pasient det samme medikamentet.

 

Min lege vurderte type p-pille/annen prevensjon opp mot risikofaktorer som bl.a. røyking.

 

Det dere nevner er kanskje en sjelden bivirkning.

Anonymous poster hash: de9fb...579

 

 

Ja mulig hww har den type ting i familien, det har jo ikke jeg. Var jo skummelt dette her, skal snakke med legen om det og risiko. Håper det er en sjelden bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig hww har den type ting i familien, det har jo ikke jeg. Var jo skummelt dette her, skal snakke med legen om det og risiko. Håper det er en sjelden bivirkning.

Det var ikke meningen å skremme deg/andre. Grunnen til at legen ikke vil gi meg det er at jeg har en forhøyet risiko for hjerneslag. Min mormor, mor og onkel (mors bror) fikk det. Det er kun for å være på den sikre siden i slike tilfeller, sa han.

Håper du blir beroliget nå.. var ikke meningen å uroe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Det var ikke meningen å skremme deg/andre. Grunnen til at legen ikke vil gi meg det er at jeg har en forhøyet risiko for hjerneslag. Min mormor, mor og onkel (mors bror) fikk det. Det er kun for å være på den sikre siden i slike tilfeller, sa han.

Håper du blir beroliget nå.. var ikke meningen å uroe deg..

Ok, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at dere spøker her :)

Anonymous poster hash: de9fb...579

Både spøk og alvor. Jeg synes jo at det ofte har vært berettiget harme! Og det er jo selvsagt mye lettere å holde irritasjon over den andres "merkelige" oppførsel nede når man ikke har PMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså - snakker ikke om situasjoner med medisineringsbehov.

 

 når man har PMS så oppfører man seg slik de egentlig fortjener! Moahaha

 

Beklager at 1) og 2) kunne misforstås.

1) Var spørsmål til  det du skrev om oppførsel.

2) Var om noe som kanskje er sjelden i forbindelse med PMS, men noen har jo denne erfaringen også.

 

1) "Slik?       kjempesinna.gif "

 

 

2) "Her er det ei som forteller om at hun nesten psykotisk til hun fikk Cerazette. Innlegg nr 16 i følgende tråd:

http://forum.kvinneg...howtopic=576032  "

Anonymous poster hash: de9fb...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

 a055.gif

 

Er denne beskrivende?

Anonymous poster hash: de9fb...579

 

LOL måtte le, den var meget beskrivende, eneste forskjellen er at ikonet husker å puste :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...