Gå til innhold

farge håret hjemme? Hjeeelp...

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner også ei som ble grå som 30-åring, og hun sier at folk fra barne- og ungdomskolen ofte må bruke tid på å kjenne henne igjen. Ukjente tipper også at hun er eldre enn hun er (at hun er mormor til datteren foreksempel). Tøff dame så hun bare smiler av det, og sier at hun nok hadde fortsatt å farge håret om det ikke var for at hun som svarthåret måtte farge ettervekst hver andre/ tredje uke for å holde de grå unna...

Bare et apropos re det å farge ettervekst. Min er fortsatt mest mørkeblond og ikke grå, og jeg tar ettervekst hjemme lett som en plett ca hver tredje uke. Og 2-3 ganger i året får jeg det farget hos frisør. Men det er emm lettere å farge selv blondt enn å farge mørkt. Mange som hjemmefarger mørkt hår ender opp med alt for mørkt hår og altfor "jevnt" - det blir fort som en hjelm. Eller en sånn playmoparykk.

Jeg har derfor stor forståelse for en tidligere naturlig mørkhåret kollega midt i 50-årene som ikke vil farge selv, men går til frisør. Frisørfargingen er veldig fin. Problemet er bare at hun lar det gå 6 uker mlm hver gang. Hun har midtskill og får DEN tydelige etterveksten.

Hun hadde emm kommer bedre ut av det om hun midt mellom hvert frisørbesøk hadde tatt ettervekst rundt skillen selv, og så kunne frisøren farget over dette også ved neste besøk.

Fortsetter under...

Bare et apropos re det å farge ettervekst. Min er fortsatt mest mørkeblond og ikke grå, og jeg tar ettervekst hjemme lett som en plett ca hver tredje uke. Og 2-3 ganger i året får jeg det farget hos frisør. Men det er emm lettere å farge selv blondt enn å farge mørkt. Mange som hjemmefarger mørkt hår ender opp med alt for mørkt hår og altfor "jevnt" - det blir fort som en hjelm. Eller en sånn playmoparykk.

Jeg har derfor stor forståelse for en tidligere naturlig mørkhåret kollega midt i 50-årene som ikke vil farge selv, men går til frisør. Frisørfargingen er veldig fin. Problemet er bare at hun lar det gå 6 uker mlm hver gang. Hun har midtskill og får DEN tydelige etterveksten.

Hun hadde emm kommer bedre ut av det om hun midt mellom hvert frisørbesøk hadde tatt ettervekst rundt skillen selv, og så kunne frisøren farget over dette også ved neste besøk.

Playmoparykk ja, hehe, den har jeg lagt merke til på en del - nesten rart at de ikke ser det selv?  ;) Hun jeg kjenner hadde også midtskill, og jeg husker at hun sa at hun ikke syns hun greide å holde det fint lenger - det ble lyst i skillen fortere enn hun gadd/ syns hun kunne drive å farge. Men som sagt - hun var omtrent sorthåret.

Jeg har sluttet å farge, og viste meg å være hakket lysere enn jeg selv trodde... Blir enda lysere av at jeg striper det på våren også da men, - har definitivt brukt hakket for mørk farge tidligere! Når det er sagt liker jeg min egen farge mye bedre enn jeg hadde trodd - husket den som EKSTREMT kjedelig! 

Jeg sier jo at jeg slettes ikke er helgrå. :) Men har stadig flere grå hår, men det er langt igjen til jeg er helgrå altså. Min mormor var visstnok kritthvit i håret som 40-åring.

Skjønner. Min mor var forresten i midten av 50-årene da hun begynte å gråne, og pappa beholdt fargen enda lenger enn henne. Håper jeg har arvet deres gener...  ;)

Playmoparykk ja, hehe, den har jeg lagt merke til på en del - nesten rart at de ikke ser det selv? ;) Hun jeg kjenner hadde også midtskill, og jeg husker at hun sa at hun ikke syns hun greide å holde det fint lenger - det ble lyst i skillen fortere enn hun gadd/ syns hun kunne drive å farge. Men som sagt - hun var omtrent sorthåret.

Jeg har sluttet å farge, og viste meg å være hakket lysere enn jeg selv trodde... Blir enda lysere av at jeg striper det på våren også da men, - har definitivt brukt hakket for mørk farge tidligere! Når det er sagt liker jeg min egen farge mye bedre enn jeg hadde trodd - husket den som EKSTREMT kjedelig!

Ja man kan fort endre oppfatning om hva man liker/ikke liker på seg selv :)

Enig... Noen av de jeg kjenner, kvinner som menn (som er vakre i utgangspunktet) kler gråstenk, men jeg syns definitivt de var vakrere før håret ble grått (evt før de sluttet å farge) om jeg skal være ærlig. Andre kan jeg strekke meg til at ser tøffe ut, men vakrere eller kule syns jeg vel ikke noen av dem i min krets har blitt ;) Er ganske sikker på at jeg kommer til å begynne å farge igjen når jeg blir grå selv også..

Mannfolk med grått hår liker jeg, men damer.... nei...

Annonse

Men finnes det hårmaskara da? Jeg har egentlig ikke lyst å farge håret, men liker IKKE at det dukker opp flere og flere gråe hår...

Husker det for noen år siden fantes en slags ettervekst-tusj som man kunne bruke akkurat i skillen osv, som varte 2-3 hårvask. Jeg kjøpte en fordi jeg misforsto og trodde den kunne brukes for meg, men var spesialtilpasset grå ettervekst. Vet ikke om slikt fortsatt finnes. Kan ikke huske å ha sett reklame for det siden.

Husker det for noen år siden fantes en slags ettervekst-tusj som man kunne bruke akkurat i skillen osv, som varte 2-3 hårvask. Jeg kjøpte en fordi jeg misforsto og trodde den kunne brukes for meg, men var spesialtilpasset grå ettervekst. Vet ikke om slikt fortsatt finnes. Kan ikke huske å ha sett reklame for det siden.

Det fins en slags stift som heter "Cover Gray" til det formålet. Den er ikke som en tusj, mer som en litt hard leppestift. Men den vaskes ut med en gang. Den er helt uvurderlig, jeg kan utsette neste frisørbesøk minst en uke. Men jeg har ikke sette den i noen butikk eller frisør, bare i nettbutikker.

• 4 uker senere...

Men finnes det hårmaskara da? Jeg har egentlig ikke lyst å farge håret, men liker IKKE at det dukker opp flere og flere gråe hår...

Jeg har ikke så mange går hår så jeg bare napper dem ut. Du kan tone håret. På helsekosten får du kjøpe produkter som ikke skal slite så mye på håret. Så også en reklame i et blad for et nytt produkt som ikke skulle slite så mye på håret som inneholdt olje.

Endret av tjohei1

Jeg har ikke så mange går hår så jeg bare napper dem ut. Du kan tone håret. På helsekosten får du kjøpe produkter som ikke skal slite så mye på håret. Så også en reklame i et blad for et nytt produkt som ikke skulle slite så mye på håret som inneholdt olje.

Hei!

Man ser ikke så godt sine egne grå hår :-)

Jeg mente selv jeg ikke hadde noen, men min mann var uenig, så da måtte jeg begynne med styret og farging :-(  Tror de sitter midt opp på hodet og der kan jeg ikke selv se dem, jeg så det ikke en gang da han tok bildet? Han rev en gang ut et hår, det var vondt og han lo. Jeg så det likevel ikke.

Men de er der jo da, og det uten at jeg vet det.

Derfor kan du ha mange flere enn du selv aner.

Hei!

Man ser ikke så godt sine egne grå hår :-)

Jeg mente selv jeg ikke hadde noen, men min mann var uenig, så da måtte jeg begynne med styret og farging :-(  Tror de sitter midt opp på hodet og der kan jeg ikke selv se dem, jeg så det ikke en gang da han tok bildet? Han rev en gang ut et hår, det var vondt og han lo. Jeg så det likevel ikke.

Men de er der jo da, og det uten at jeg vet det.

Derfor kan du ha mange flere enn du selv aner.

Tror ikke det for søsteren min sier jeg er heldig som ikke har grå hår.

• 1 måned senere...

Så bra!

Det er etterveksten jeg syns blir umulig å farge selv. Får ikke fordelt det lokalt der det skal være, og da blir det som har vært farget før MYE mørkere enn etterveksten. Ser skikkelig noldus ut... Men det blir dyrt i lengden, ja :-p

Annonse

OK, da trenger du vel ikke ordentlig farge, heldiggrisen :-) Jeg MÅ ha dekkende farge...

Samme her, men det funker faktisk ganske bra å ta ettervekst. Lurer på om jeg ikke har skrevet det før (til og med i samme tråd?), men om jeg smører inn farge i bunnen først (deler håret lagvis), lar det virke ca. 10-15 minutter, før jeg har i hele håret, og lar det virke ca. 5 minutter (husker ikke helt tidene, står i pakningsvedlegget), har jeg vært fornøyd med resultatet.

Imidlertid går jeg oftere til frisør, men det hender jeg farger det hjemme og hos frisør annenhver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...