Gå til innhold

Breivik har det bedre enn studenter og de som går på nav

Anbefalte innlegg

Det burde jo vært sånn at de som ALDRI skal ut i samfunnet, ble nektet den slags rehabilitering som kreves for å fungere utenfor fengselet. De kunne hatt den regelen. Sorry, -men det er ikke vits i å ta vare på deg på annen måte enn å sørge for at du ikke sulter ihjel. Det er på tryne å bruke skattebetalernes (offrenes) penger på å "liksom-rehabilitere" og utdanne en så avskyelig person.

Har du misforstått nå? I Breiviks tilfelle er det snakk om selvstudier, dvs han sitter på cella og leser på egen hånd. Skal du være mot dette bør du nok finne et annet argument enn økonomi.

Endret av Kayia

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• TulleKoppen

20

• Ayia

8

• Løvemamma

7

Har du misforstått nå? I Breiviks tilfelle er det snakk om selvstudier, dvs han sitter på cella og leser på egen hånd. Skal du være mot dette bør du nok finne et annet argument enn økonomi.

Ja, det er uhyre små kostnader knyttet til hans evt. studier. Hans ugjerninger blir ikke ugjort av at han nektes enhver form for meningsfull aktivitet, så for min del er det helt ok at samfunnet bruker noen kroner på å avvikle eksamen for ham og evt. skaffer ham lærebøker.

Ja, og selv om vi alle vet at han aldri slipper ut igjen er det jo formelt sett slik at han ikke er idømt livstid og det skal foretas en vurdering mtp forvaring. Blir feil om man allerde nå på formell basis skal foregripe en vurdering som skal skje om mange år.

Ja, og selv om vi alle vet at han aldri slipper ut igjen er det jo formelt sett slik at han ikke er idømt livstid og det skal foretas en vurdering mtp forvaring. Blir feil om man allerde nå på formell basis skal foregripe en vurdering som skal skje om mange år.

Godt poeng.

Ja, det er uhyre små kostnader knyttet til hans evt. studier. Hans ugjerninger blir ikke ugjort av at han nektes enhver form for meningsfull aktivitet, så for min del er det helt ok at samfunnet bruker noen kroner på å avvikle eksamen for ham og evt. skaffer ham lærebøker.

Enig, selv om jeg er så fordomsfull at jeg tror han vil lese Fyrsten som fanden leser bibelen...

Annonse

Han slipper nok ut igjen en dag.

Sann mine ord.

Anonymous poster hash: d89c0...72b

Folk som sier slikt ser jeg på som meget negative mennesker som krisemaksimerer det meste rundt seg :P

(uansett om du har rett eller ei...)

AnonymBruker

Folk som sier slikt ser jeg på som meget negative mennesker som krisemaksimerer det meste rundt seg :P

Jeg er ikke kjent som det, men tenk heller på at jeg tenkte på at tiden leger alle sår.

Det gjelder også i dette tilfellet, men det vil gjerne ta litt lenger tid enn i mange andre saker.

Hvis terroristen får gjort noe fornuftig under soningen. Da kan møte verden med ord, istedetfor vold.

Under forutsetning at han er en "mønsterfange" under oppholdet, så vil han en dag slippes fri.

Føler du deg virkelig så trygg på at framtiden ikke vil vurdere hans psyke annerledes? I denne omgang måtte det to psykiatriske vurderinger til før han ble dømt til forvaring. Uten anken av rapport én ville han fått 21 år, dvs ut etter 14 ved god oppførsel. Og for ordens skyld, jeg tror ikke jeg blir kalt krisemaksimerende oftere enn deg... :P

Han slipper nok ut igjen en dag.

Sann mine ord.

Hei!

Det tror jeg er en større sannsynlighet enn at han ikke slipper ut.

Men det er lenge til og ikke noe å bekymre seg for, sa er han en gammel mann.

Han har politiske motiver og er ikke en sadist slik de pedofile og barnemishandlere er , de frykter jeg mer, og de får jo nesten ingen straffer.

De ødelegger også langt flere menneskeliv .

AnonymBruker

Hei!

Han har politiske motiver og er ikke en sadist slik de pedofile og barnemishandlere er , de frykter jeg mer, og de får jo nesten ingen straffer.

Tenker du du igjennom hva du egentlig skriver? Hvor mange menneskeliv har ABB ødelagt?

Anonymous poster hash: f1057...243

Hvis ABB skal klare studiene innen statsvitenskap er han nødt for å lære seg å tenke mer intellektuelt, noe jeg ikke tror vil være negativ med tanke på rehabiliteringen.

Kanskje det vil uskadeliggjøre den mannen man nå må sensurere med tanke på sikkerhet.

Annonse

Hei!

Hallo! Hvor mange menneskeliv har har en enkelt mann i to løpet av to handlinger ødelagt?

Han har politiske motiver -ja, men det gjør han ikke mindre farlig for fremtiden. Hans mål i hans grandiose tanker er å rekruttere/påvirke flest mulig til å delta i han innbilte krig. Tør ikke tanken på konsekvensene engang om han noen gan skulle å muligheten til å fortsette sin "krig".

Jeg har vanskelig for å tro at han i det hele tatt våger å gå ut av fengselet om han en dag skulle bli sluppet fri...... Ingen kan spå om fremtiden, men jeg håper og tror at han aldri blir sluppet fri - det ville bare ført til at han ble "fredløs".

Hei!

Han drepte 77 mennesker, syns du ikke det er nok?

"Han har politiske motiver og er ikke en sadist slik de pedofile og barnemishandlere er , de frykter jeg mer, og de får jo nesten ingen straffer.

De ødelegger også langt flere menneskeliv ."

Han er jo en barnemishandler, hva er drap, lemlesting og traumatisering av tenåringer annet enn mishandling? Og menneskelivene han har ødelagt er 77 + alle overlevende på utøya og i regjeringskvartelet + deres familier, det er MANGE. Hvis ditt barn hadde blitt drept, hadde det spillt noen rolle om motivet bak drapet var sadisme eller "politisk"?

Jeg lurer virkelig på om du har tenkt godt nok i gjennom hva denne idioten har gjort og hva du skriver her inne.

Motivet bak hans handlinger, er for de som ble utsatt for hans terror, helt uinteressant. Han drepte 77 mennesker og har utsatt flere ti-talls, antagelig hundervis, for traumer resten av livet. Han har ødelagt flere mennesker psykisk enn noen annen barnemishandler har gjort.

Det er ingen barnemishandler som alene har ødelagt så mange menneskeliv som denne galningen.

Breivik får spesialutdanning i fengselet. Kan forbedre sine karakterer og ta høyere utdanning samtidig som han får kost og losji. Han har det bedre enn studenter som må ta opp lån og stå i kø for å følge forelesninger i sprengte forelesningsrom, sitte på gulvet fordi det er for fullt. Han har det bedre enn de som går på nav hvor det er navansatte som bestemmer hva du skal gjøre fremover.

Dette gjelder jo ikke spesielt for Breivik, men for alle innsatte i norske fengsler som soner en lengre dom. Skal man stille de spørsmål du stiller ved rettferdigheten i dette, så bør det ikke rettes spesielt mot Breivik, men som et mer generelt spørsmål om rettigheter og muligheter for kriminelle kontra ikke-kriminelle studenter....

Hvis ABB skal klare studiene innen statsvitenskap er han nødt for å lære seg å tenke mer intellektuelt, noe jeg ikke tror vil være negativ med tanke på rehabiliteringen.

Kanskje det vil uskadeliggjøre den mannen man nå må sensurere med tanke på sikkerhet.

Jeg tror han har en ganske betydelig vei å gå intellektuelt sett. Særlig med tanke på at han viste seg uforstående og spørrende til hvorfor han ikke kom inn på universitetet når han etter sigende mangler fire av seks fag fra videregående skole...  :wacko:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...